5d Hatch ze sportowym zacięciem

5d Hatch ze sportowym zacięciem

20 Wrz 2011, 15:49

Witam. Jestem zainteresowany kupnem samochodu używanego z końca lat 90-tych do powiedzmy 2002 roku. Zawsze byłem za 5-cio drzwiowymi hatchbackami ze względu na funkcjonalność bagażnika, a dosyć duży 5-cio drzwiowy samochód to dla mnie wymóg dla mojej 4-ro osobowej rodziny. Lecz jak to bywa z niektórymi mężczyznami zdarza się że jadąc sam lubię sobie pedał gazu docisnąć mocniej i gwałtowniej. I tu zaczyna się temat, w którym chciałbym usłyszeć co macie do powiedzenia, gdyż moje wymogi nie wiem czy nie są zbyt wygórowane. Interesuję mnie bowiem Spory 5d Hatchback, który byłby przede wszystkim jak najbardziej bezawaryjny, miał dosyć miejsca dla 4 osób, miał poniżej 9s do setki a jego moment obrotowy był wysoki już w niskich partiach obrotów silnika i nie było zbyt paliwożerne. W swojej dotychczasowej karierze kierowcy posiadałem takie samochody jak Vectra A 1.8 (miłe wspomnienia ze względu na wielkość auta i ceny części poza tym wersja po liftowa była dość ładna) Carina E 1.6 XLI i 2.0 CDX (CDX wersja Angielska po przekładce, ogromne zadowolenie z silnika, gabarytów wnętrza oraz całego auta plus wygląd jak GTI poza tym auto niesamowicie trwałe) i ostatni nabytek skierowany w stronę mojej Żony to Citroen Xsara 1.8 16v. Typy jakie mam to:

Carina E GTI- 2.0 3S-ge 176/156km do tego spory moment, moc, przestrzeń, trwałość

Primera P11 GT 2.0 150km można powiedzieć japoński konkurent dla Cariny GTI

Honda Civic 1.8 VTI ponoć świetna krzywa momentu i japońska trwałość, 90% momentu już przy około 2800 RMP nie wiem jak z miejscem dla 4 osób

Jakie jeszcze auta nie koniecznie japońskie, lecz bardzo trwałe z dobrymi osiągami,z umiarkowanym apetytem nie koniecznie benzyna, koniecznie 5d hatchback możecie polecić ?? Chodziły mi jeszcze po głowie Galant, Vectra B, Mondeo, Mazda 323 i 626, Laguna, lecz żeby były znośne osiągi to musiały to by być z silnikami v6 a wtedy trzeba zapomnieć o spalaniu rzędu 8-11 litrów benzyny. Poza tym Laguna to 3.0 v6 i potworne ceny części do tego modelu z tym silnikiem, Na Mazdach się nie znam ale tez musiały by być pewnie v6 a Mondeo i Vectra nie należą do aut super trwałych, Galant natomiast niezłe spalanie silnika 2.5 lecz albo sedan albo kombi i drogie ogólnie części zawieszenia.

Zależy mi na tym by samochód jechał już od niskich obrotów a nie od jak to ma większość benzynowych R4 16v dopiero na wysokich obrotach. Samochody będą z rynku Angielskiego gdzie tam też będą użytkowane. Piszcie proszę wszelkie sensowne propozycje i korygujcie mnie bo może złymi samochodami się interesuję bądź jestem w błędzie. Dzięki śliczne za przeczytanie mej lektury i pozdrawiam.
Sebosław
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 20 Wrz 2011, 14:50
Auto: Citroen Xsara 1.8 16v 110KM

Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

20 Wrz 2011, 16:42

z tym spalaniem w V6 japońskiej bym nie demonizował, mój stary monciak (isuzu trooper) 3,2V6 spala w granicach 11,5-12 litrów przy normalnej jeździe, a powiedzmy szczerze że opływowość kiosku ruchu ma i waży prawie 2 tony :mrgreen: co robi swoje :mrgreen:
a przyśpieszenie poniżej 10s do 100 to mam nawet nim :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6643
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 03 Wrz 2009, 22:40
Miejscowość: z błota ;)

Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

20 Wrz 2011, 18:00

Kup sobie klekota, to bedzie ciagnal od dolu, albo V6, bo nawet uturbione R4, nie bedzie od dolu ciagnelo dobrze.

Seat Leon ci nie odpowiadal by? 1,9 TDI 130KM + chipa do tego i masz troche ponad 150km.
Albo moze Alfa Romeo 147? Z mocniejsza klekotajka(np 1,9 JTD 140km, ale nie wiem od ktorego roku montowali ten motor, od 2003-2004 jakos), albo 2.0 150km benzyne, bo znalezc niezajechana 3,2 V6, to moze byc ciezkie.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

20 Wrz 2011, 22:24

Co do Twojego Isuzu pocieszny to faktycznie spala on bardzo umiarkowane dawki paliwa jak na tak duży motor i moc, tylko szkoda że wygląda jak kwadratobus. Poza tym auto godne widzę. Jeśli chodzi o opinie Twoją Czimi to alfa 147 całkowicie odpada bo wchodzi w grę 5d hatch. Leonem mnie bardzo zaciekawiłeś gdyż widzę opinię ludzi są ciepłe jedynie części do silnika wołają o pomstę, ale 320Nm w 150 konnym TDI to imponująca liczba.
Sebosław
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 20 Wrz 2011, 14:50
Auto: Citroen Xsara 1.8 16v 110KM

Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

21 Wrz 2011, 05:36

No ale AR 147 jest w wersji 5d, malo takich na rynku wtornym jest dostepnych z motorem 140KM, ale byla/jest w wersji 5d produkowana.

Leona 150km prawie jest niemozliwe kupienie, bardzo, ale to bardzo malo jest takich autek, kupujesz 130km + zakaldasz chipa, i masz troche wiecej niz 150km wtedy, moment obrotowy tez idzie w gory przy chipie oczywiscie, Alfe tez mozna zaczipowac spokojnie(zrobisz z 140KM kolo 160-170KM)

[link wygasł]
Tutaj masz dla przykladu taka Alfe, motor 140km i 5d.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

21 Wrz 2011, 09:21

A jeśli chodzi o trwałość Alfy to jak ona wypada na tle japońskich marek bo powiem szczerze że po kupnie Żonie Cytryny mam już dosyć wynalazków i częstego odwiedzania warsztatów ?
Sebosław
Nowicjusz
 
Posty: 7
Rejestracja: 20 Wrz 2011, 14:50
Auto: Citroen Xsara 1.8 16v 110KM
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    BMW Z9 Convertible 2000 BMW Z9 Convertible 2000
    Projekt BMW Z9 Convertible skupia się przede wszystkim wokół wnętrza, które ma ułatwiać podróżowanie i pozwolić kierowcy skoncentrować się na wykonywaniu podstawowych zadań poprzez wykorzystanie technologii ...
    Audi S8 Audi S8 "Samochodem roku 2013" na Ukrainie
    Audi S8 zdobyło prestiżowe wyróżnienie na Ukrainie. W klasie luksusowych limuzyn przyznano mu tytuł "Samochodu roku 2013". Werdykt podjęło jury składające się z ekspertów w dziedzinie motoryzacji i osób ...

  • Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

    21 Wrz 2011, 14:22

    Jak autko bez wiekszego dzwona i poprzedni wlasciciel o nie dbal, to nie powinno byc problemow... no chyba ze kupisz diesla z jakims mega przebiegiem. No ale tutaj to jaka bys marke nie kupil beda problemy, jak jest mega przebieg, czy po dzwonie. Silniki Alfe sa bardzo dobre, co najwyzej moze byc w Alfie zawieszenie mniej trwale niz w Leonie, ale w UK z zawieszeniem Alfy nie bedzie problemow.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

    21 Wrz 2011, 14:40

    A jeśli chodzi o miejsce dla dwójki dzieci z tyłu w 147-ce lub leonie to nie będzie im za mało miejsca ? Ja mam 182 cm wzrostu i siedzę dosyć daleko od kierownicy.
    Sebosław
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 20 Wrz 2011, 14:50
    Auto: Citroen Xsara 1.8 16v 110KM

    Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

    21 Wrz 2011, 14:46

    Zobacz na zywo oba autka, ale tam rewelacji z tylu nie ma co oczekiwac(na pewno bedzie cienko z miejscem jak chodzi o wysoka osobe z przodu + z tylu), oba beda wielkosci Golfa IV tak mniej wiecej.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

    22 Wrz 2011, 07:56

    Hmmm nie chcę wyjść na marudę, lecz zawsze wolałem większe auta dlatego moje typy samochodów były takie a nie inne...
    Sebosław
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 20 Wrz 2011, 14:50
    Auto: Citroen Xsara 1.8 16v 110KM

    Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

    22 Wrz 2011, 14:23

    Ale Civic jest wielkosci Leona czy 147 przeciez, Primera, to Laguna w innym opakowaniu i moim zdaniem nie warto, zreszta to jest sedan, Carina to samo i te oba autka sa wieksze od civica, i od 147/Leona. No ale chcesz niby hatchback'a, a twoje typy to sedany.

    Pomysl moze nad BMW E36 czy E46, lub Lexusem IS200/IS300.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

    22 Wrz 2011, 15:17

    Czimi miałem 2 cariny jedną w sedanie a jedną w hatchbacku i wiem jak wygląda sedan a jak hatchback i kombi poza tym primery są także w kombi i hatchback 5d a jeśli chodzi o rodowód dopiero primery p11 po 1999 roku mialy geny renault więc jesteś daleki od prawdy bo do 99 roku były pełnokrwistymi japońcami zwłaszcza jeśli chodzi o mechanikę i niezawodność później koncerny zaczęły sploty i dobrano się i do silników, sond i kabiny.

    tu masz na dowód wraz ze zdjęciami o Carinach ciekawą stronę oraz Primerach:

    http://www.toyotaclub.hg.pl/modele.htm
    [link wygasł]

    o alfie 147

    [link wygasł]
    [link wygasł]

    A dlaczego Carinę (legenda bezawaryjności po Subaru) traktujesz jako samochód nie wart uwagi ?
    Wszystkie moje typy GT,GTI,VTI bezwzględnie występują także jako 5 drzwiowe hatchbacki i 4 drzwiowe sedany prócz Civica bo są jedynie 5 drzwiowe oraz aerodeck 1.8 VTI nie mylić z 3 drzwiowym 1.6 VTI
    Sebosław
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 20 Wrz 2011, 14:50
    Auto: Citroen Xsara 1.8 16v 110KM

    Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

    22 Wrz 2011, 18:26

    Nigdzie nie napisalem ze Carina jest zla, tylko ze to sendan, a nie hatch, jest wersja z krotszym tylkiem, ale to jest dalej sedan przeciez.

    A Primera juz ta przed "Lagunowa", w cale jakas taka cudowna nie byla.

    I ty bardziej szukasz jakiegos sportowawego sedana, niz hatchback'a, dlatego wyzej ci o Lexusie IS200 napisalem i BMW. IS200 to tez auto prawie ze bez wad, podobnie jak Carina.
    Czimi
    Stały forumowicz
     
    Posty: 2099
    Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
    Prawo jazdy od: 01 01 2001
    Auto: W210 220 CDI

    Re: 5d Hatch ze sportowym zacięciem

    22 Wrz 2011, 21:10

    Nie rozumiem jak hatchback może być sedanem skoro tylna klapa podnosi się razem z szybą. To jest hatchback a nie niby hatchback, ala sedan bo niby krótszy tył, a jeśli sam bagażnik bez szyby się otwiera to wtedy jest sedan więc skoro jest kufer a szyba podnosi się z klapą więc nie ma mowy o sedanie tylko jest to definitywnie hatchback bądź ewentualnie liftback i tak się zawsze nazywało samochody. Zaczynasz wymyślać jakieś własne teorie będące daleko od norm ustalonych przez świat motoryzacji. Nie wciskaj na siłę własnych błędnych racji. Jeśli nie dowierzasz to masz internet i drąż temat i nie bądź despotą. Na stronie którą wysłałem pisze dokładnie że gabaryty sedana i hatchbacka są identyczne jedynie kombi jest ciut dłuższy. Gdzie tu więc mniejszy tył tego "niby" hatchbacka. Zacznij rozróżniać co się ma do czego bo niedługo kombi będzie dla Ciebie małym TIREM. . Poza tym w poście wymieniłem o jakie auto mi chodzi. DUŻY KONIECZNIE PIĘCIO DRZWIOWY HATCHBACK a nie sedan. Wystarczy przeczytać jeszcze raz to co napisałem: dla 4 osobowej rodziny więc auto musi mieć gabaryt a nie mały ciasny. Mówisz także że Primera szału nie robiła, a widziałeś komentaże na temat usterek ze stron które podesłałem na temat alfy ? poczytaj sobie także jak ludziom spędza sen z powiek rachunek za naprawę leona.
    Sebosław
    Nowicjusz
     
    Posty: 7
    Rejestracja: 20 Wrz 2011, 14:50
    Auto: Citroen Xsara 1.8 16v 110KM
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      passat b5 german style
      Tuning Mazda, przezentacja, dym, woda
      Subaru Impreza STI