A4 b8 2.0 tfsi lub e60 530i.

A4 b8 2.0 tfsi lub e60 530i.

21 Maj 2018, 12:16

Witam, planuję zmienić swoją Astre H GTC 1.9 CDTI 150 KM @185KM 403NM na Audi A4 B8 w nadwoziu Sedan.
Planuję zakup silnika benzynowego, najlepiej 2.0 TFSI, na pewno interesują mnie wersje sprzed 2012 r. , więc mniej więcej orientuję, że te silniki biorą olej.
Mój budżet na ten samochód plasuję się do 40 tysięcy złotych.
Samochodem będę jeździł raczej tylko od piątku do niedzieli, ewentualnie jakieś wyjazdy i urlopy, gdyż pracuję w Niemczech i na dojazdy do pracy i po niemczech służy stara poczciwa Vectra C.
Rocznie wyjdzie mi około 7-8 tysięcy kilometrów, z wyposażenia to na pewno kolorowe MMI a nie czerwone, skrzynie chciałbym automatyczną, dlatego szukałbym wersji z Quattro, lecz nie wiem do końca czy był w b8 w quattro

montowany tiptronic czy s-tronic.
Na pewno skórzana tapicerka, z powodów estetycznych i że łatwo samemu można ją wyczyścić i zakonserwować.
Co do silnika to szukałbym wersji 211KM.
I chciałbym się dowiedziec jak wygląda kwestia rozrządu, według mnie nie ma już czegoś takiego jak rozrządy, dla których nie został przewidziany serwis bądź wymiana, jakie koszta rozrządu?
Oraz jak wygląda ilość spalania oleju, zapewne bańkę 1l lub 2l bym przy sobie woził, leje od zawsze w swoich autach olej firmy Motul 5w30 X-cess, X-clean.
I czy jest jakiś silnik, chodzi mi o kod silnika, który jest najmniejszym złem, jeżeli chodzi o problemy olejowe, rozrząd itd?
Bo czytałem, że w silnikach 1.8 TFSI wiele osób chwali sobie silnik o kodzie CABB .


Myślałem, również nad silnikiem 2.0 TDI, lecz patrząc na moje przebiegi i potrzeby korzystania z tego auta, troszkę mija się to z celem, naprawa osprzętu, oraz męczenie silnika odpalając go na weekendy, robiąc takie małe przebiegi,

do tego silniki wysokoprężne mają zapewne więcej naj[....]e km już.

Z drugiej strony myślałem, nad czymś "starszej budowy" jak E60 525i/530i, żeby nie mieć problemów brania oleju, jak tutaj wyglada sprawa rozrzadu?
Oraz której generacji silnik byście polecali, chwali się silnik m54, lecz rocznik tego auta jest już równie spory i troszkę te auta już przejechały.
Choć do m54 już można rozważac montaż instalacji gazowej.
Tutaj interesowała by mnie skrzynia automatyczna.
Na pewno skórzana tapicerka, Duża navi i jakiś m pakiet, na pewno wewnetrzny.

Dziękuje za odpowiedzi i czekam na waszą opinię, pozdrawiam :)
Ostatnio edytowany przez mike, 25 Maj 2018, 22:34, edytowano w sumie 1 raz
Powód: Wulgarne słownictwo
matys0695
Nowicjusz
 
Posty: 11
Rejestracja: 01 Sie 2016, 00:52
Prawo jazdy od: 01 09 2013
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Opel Vectra C
Silnik: 2.0 DTI 101KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2003

Re: A4 b8 2.0 tfsi lub e60 530i.

28 Maj 2018, 10:27

Apropos BMW i nie brania oleju :) mam 520i, M54 w pojemności 2.2l. 0 wycieków oleju, silnik suchutki, w mieście cacy a na trasie 1500 km do polski to i litra łyknie ;p
Cru
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 24 Sie 2014, 02:48
Auto: Nie mam

Re: A4 b8 2.0 tfsi lub e60 530i.

28 Maj 2018, 10:31

Sporo silników R6 od BMW bierze olej, rozchodzi się o uszczelniacze zaworowe. Praktycznie każdy chleje olej, ale wycieków nie ma.
galakty
Forumowicz VIP
 
Posty: 6847
Zdjęcia: 1
Rejestracja: 31 Sie 2012, 11:00
Prawo jazdy od: 23 08 2012
Auto: Megane I PHII
Silnik: 1.6 16V 110
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

Re: A4 b8 2.0 tfsi lub e60 530i.

28 Maj 2018, 11:59

Widzę kolega w temacie ! Może mi podpowiesz. Benzyna, miasto głównie, 50-60k pln (kupować będę tutaj w De) sorry za offtop :)

P.s (fordy,laguny odpadają) mam E60 podoba mi się mega i jeździ się zajebiście i tego oczekiwałbym po zmianie auta (zima planuje zmianę)
Cru
Nowicjusz
 
Posty: 10
Rejestracja: 24 Sie 2014, 02:48
Auto: Nie mam
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Z dzieckiem na wakacje - podróż w samochodzie Z dzieckiem na wakacje - podróż w samochodzie
    Wyjazd na rodzinne wakacje często oznacza pokonanie setek kilometrów samochodem, aby dotrzeć do celu. Przejechanie kilku godzin w aucie bywa trudne i męczące, zarówno dla kierowcy jak i pasażerów, w szczególności ...
    VW Caddy BiFuel z fabryczną instalacją LPG VW Caddy BiFuel z fabryczną instalacją LPG
    Volkswagen Caddy dzięki wielu wersjom nadwozia, szerokiej gamie silników i dwóm rozstawom osi, jest niezwykle uniwersalnym samochodem. Świetnie sprawdzi się jako auto użytkowe w pracy, jak i jako samochód ...

  •