Najważniejsza rzecz - im aku cięższy tym lepszy. Szczerze mówiąc, problemy z samym aku są rzadkością. Najczęściej przyczyną ich rozładowania jest albo naprawdę stary aku, albo problemy z ładowaniem. Zdarza się, że właściciel auta tylko nim jeździ, a napięcie ładowania sprawdza jak już aku przestaje działać. A jak aku jest niedoładowywany przez dłuższy czas, to nie ulegnie on awarii od razu, tylko po czasie. Proste. Prawidłowe napięcie ładowania aku to 14,2 do 14V. Po włączeniu świateł mijania napięcie nie może spaść poniżej 13,9V. Każde napięcie poniżej 13,9V będzie uśmiercało aku. Wolniej albo szybciej.
Kao napisał(a): Dla Twojego silnika spokojnie wystarczy aku 55ah
No nie wystarczy, a nawet zaszkodzi, bo będzie miał za małą pojemność i z czasem znowu będzie trzeba wymienić bo będzie "za bardzo doładowany". Producent dla tego silnika przewidział aku od 60 do 77Ah. Zależy od wyposażenia. Prąd rozruchowy jest od 540A przy 60Ah do 780 A przy 77Ah. Strefa podłogowa B13. Prawy plus. Fabrycznie zakładano aku Bosch, Centra, Varta i Jenox.
Bosch - S4005, S4008, S5005, S5008
Centra - CB620, CA640, CB740, CA770
Varta - D15, D24, E11,E44
Jenox - 062614, 074616
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...