Alfa Romeo 156 VS Fiat Stilo

Alfa Romeo 156 VS Fiat Stilo

06 Wrz 2009, 14:35

Witam.

Sprawa wyglada tak ze nie wiem co dokladniej wybrac. Aktualnie mam golfa III benzyne i chce cos bardziej, dostojnego. Kwota w jakiej chcialbym sie zamknac wynosi 20.000 zl. Pytanie konkursowe :

Fiat Stilo czy Alfa Romeo 156 ?
Jaki silnik ? Benzyna czy moze Diesel albo jednak gaz.

Benzyna to uniwersalna opcja poniekad lecz najdrozsza, diesel ciekawa opcja i tansza lecz obawiam sie kosztow naprawy jesli cos sie zepsuje w dieslu. Gaz najtanszy lecz czy warty ?

Czytalem ze silniki JTD w obu przypatkach to dobre jednostki ale czytalem rowniez opinie ze sa z nimi problemy ( wysoka awaryjnosc ) Nie potwierdzam nie zaprzeczam temu dlatego chcialbym odpowiedzi od uzytkownikow tych aut tutaj.

Nastepna sprawa to czesci, fiat widzialem ze ma dosc optymalne ceny a alfa juz nieco wyzej.

Dodatkowo takie moze troche glupie pytanie ale, jak moze "hipotetycznie" wygladac kwota ubezpieczenia za takie i takie auto z takim silnikiem dla 20 latka bez zadnych znizek, pytam o to bo nie chce sie prosic ojca o pomoc w tej kwesti. Teraz placilem 470 zl na rok w HDI za Golfa 1.6 (75 km) ale zarejestrowany na pol z ojcem (ma full znizki)

Bardzo wielkie dzieki dla osob ktore napisza cos konstruktywnego tutaj.
Less talk ... More A C T I O N
Grin
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 06 Wrz 2009, 13:54
Miejscowość: Częstochowa

06 Wrz 2009, 16:24

Silniki JTD to bardzo dobre konstrukcje. Znaleźć je można w ponad 20 modelach aut (Fiat, Suzuki a nawet Cadilac). Robią się coraz więc części są coraz tańsze i nie ma problemu z dostępnością. Co do awaryjności to jest tu podobnie jak do innych diesli. Jeżeli zadbasz to nic poważnego się nie będzie działo.
Jeżeli chodzi o benzynę i gaz w Alfe to nie polecam:/ Silniki TS źle znoszą gaz a do V6 jest drogie założenie.
Kamilp
Początkujący
 
Posty: 158
Rejestracja: 29 Kwi 2009, 14:49
Prawo jazdy od: 01 01 2001

06 Wrz 2009, 22:22

Grin napisał(a):Fiat Stilo czy Alfa Romeo 156 ?

Ciężka sprawa bo auta nie są równe i porównać je nie tak prosto. Głównie dlatego, że to dwa segmenty. Stilo to klasa C, 156 to klasa D. Odpowiednikiem Stilo w Alfie jest model 147. Siłą rzeczy Alfa jest większa, ma zatem lepsze prowadzenie i komfort wynikający z klasy. Oprócz tego Alfa generalnie ma dobre zawieszenie co skutkuje super przyczepnością i radością z jazdy.

Silniki jakie można polecić to diesle 1.9 JTD. Nie są awaryjne, to jedne z najlepszych jednostek diesla na świecie, a kulturą pracy biją o dekadę słynne TDI.

W przypadku AlfyRomeo kusi zakup jednostki z silnikiem 2.4 JTD.
Liczyć się należy też z tym, że jak to we Włochach padać będą głupoty, czasami uciążliwe, choć to też zalezy od egzemplarza. Ja mam Fiata i na początku faktycznie kilka dupereli musiałem wymienić, ale jak teraz się jeździ i dba, to nie mogę nic złego na to auto powiedzieć.

Grin napisał(a):Dodatkowo takie moze troche glupie pytanie ale, jak moze "hipotetycznie" wygladac kwota ubezpieczenia za takie i takie auto z takim silnikiem dla 20 latka bez zadnych znizek, pytam o to bo nie chce sie prosic ojca o pomoc w tej kwesti. Teraz placilem 470 zl na rok w HDI za Golfa 1.6 (75 km) ale zarejestrowany na pol z ojcem (ma full znizki)

Koło 1000 zł. Teraz płacisz tylko 40%, a jak kupisz diesla 1.9 to podskoczy Ci też wartość o większy silnik.
Jeżeli tylko możesz nie rezygnuj z pomocy ojca - bez sensu unosić się honorem i bulić 500 zł na rok więcej.
Dishman
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 3725
Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53

06 Wrz 2009, 22:44

Szukaj 156 2,4 JTD po 2002 r. włącznie, starsze sobie odpuść.
<b>don't stop tryin'
one day you
you will flyin'
qki007
Stały forumowicz
 
Posty: 1054
Zdjęcia: 9
Rejestracja: 15 Lis 2008, 20:53
Miejscowość: Zamość

06 Wrz 2009, 23:04

@Dishman ten 1000 zl to mowa o silniku 2,4 JTD gdybym zarejestrowal na ojca, dobrze zrozumialem ;d ?

@qki007 a 1.9 JTD sobie calkowicie odpuscic czy brac pod uwage mimo pwszystko?
Less talk ... More A C T I O N
Grin
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 13
Rejestracja: 06 Wrz 2009, 13:54
Miejscowość: Częstochowa

06 Wrz 2009, 23:21

Grin napisał(a):@qki007 a 1.9 JTD sobie calkowicie odpuscic czy brac pod uwage mimo pwszystko?


QKIemu raczej chodziło abyś odpuścił sobie starsze egzemplarze niż 2002r bo wtedy był pierwszy lifting i znacznie poprawiono wnętrze i jakość wykonania. A czy 1.9 czy 2.4 to zależy ile mocy potrzebujesz. W 2003r przeprowadzono FL nadwozia, wtedy też wprowadzono nowe silniki 1.9JTD 16V (140KM) i 2.4JTD 20V (175KM). W wersji z przed FL były silniki 1.9 8V (105-115KM) i 2.4 10V (140KM). Oba silniki to bdb konstrukcje i nie można wskazać tu faworyta. Ja wybrałem 1.9 ponieważ jest bardziej popularny od 2.4 a z tym idą tańsze częsci, więcej zamienników itp. a poza tym wersja 2.4JTD jest chyba o 100kg cięższa od 1.9 więc 1.9 115KM nie wiele odstaje osiągami od 2.4 (140KM). Jeszcze brałem pod uwagę akcyzę która jest dużo wyższa przy silniku większym niż 2l pojemności (a o krajowy egzemplarz Alfy jest bardzo ciężko więc pozostają tylko sprowadzane).
Jeżeli masz do wydania tylko 20000 to nie wiem nawet czy kupisz wersję z 2002r ponieważ lepiej żebyś zostawił sobie coś na dodatkowe opłaty. Ja w lipcu za swoją zapłaciłem ponad 18tyś a z opłatami wyszło ponad 20. Do tego wszystkie wymiany, akcesoria to już się chyba z 23 uzbiera i pewnie będzie jeszcze więcej.
Kamilp
Początkujący
 
Posty: 158
Rejestracja: 29 Kwi 2009, 14:49
Prawo jazdy od: 01 01 2001
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Silnik 2.5 TFSI - International Engine of the Year 2013 Silnik 2.5 TFSI - International Engine of the Year 2013
    2,5-litrowy silnik TFSI otrzymał międzynarodowe wyróżnienie dla najlepszego silnika roku 2013 "International Engine of the Year", w kategorii jednostek od 2 do 2,5 l. Tak zadecydowało jury złożone z 87 dziennikarzy ...
    ADAM Rally R2 - ADAM w wersji rajdowej ADAM Rally R2 - ADAM w wersji rajdowej
    Opel powrócił do sportu motorowego w listopadzie 2012 roku, dzięki Modelowi ADAM "Cup". Międzynarodowy Salon Samochodowy w Genewie to okazja do zaprezentowania kolejnego osiągnięcia firmy - nowej studyjnej wersji powstałej ...

  • 07 Wrz 2009, 00:14

    Grin napisał(a):@Dishman ten 1000 zl to mowa o silniku 2,4 JTD gdybym zarejestrowal na ojca, dobrze zrozumialem ;d ?

    @qki007 a 1.9 JTD sobie calkowicie odpuscic czy brac pod uwage mimo pwszystko?


    Opłaca się "jakościowo" kupić Alfę z zagranicy ale też oczywiście z głową - tyle że w tym przypadku, akcyza i inne opłaty zabijają jeśli chodzi o silnik 2,4 JTD.

    Jak nie zależy Ci mocno na mocy to wystarczy 1,9 JTD który też odpowiednio "urywa głowę" kierowcy i pasażerów, więc nie będziesz narzekał na moc, nie jest to w końcu traktorowaty TDI :P.

    Reasumując, szukaj JTDka - czy to 8v, czy 16v to jeden pryszcz, ważne abyś kupił zadbany egzemplarz samochodu. A dlaczego po 2002 r. to Ci wyjaśnił kolega KamilP.
    <b>don't stop tryin'
    one day you
    you will flyin'
    qki007
    Stały forumowicz
     
    Posty: 1054
    Zdjęcia: 9
    Rejestracja: 15 Lis 2008, 20:53
    Miejscowość: Zamość

    07 Wrz 2009, 09:16

    ewentualnie jak zrobisz chipa to z 1.9 spokojnie wyciśniesz 130KM i wtedy na pewno nie zabraknie Ci mocy.
    Kamilp
    Początkujący
     
    Posty: 158
    Rejestracja: 29 Kwi 2009, 14:49
    Prawo jazdy od: 01 01 2001

    07 Wrz 2009, 11:42

    Grin napisał(a):@Dishman ten 1000 zl to mowa o silniku 2,4 JTD gdybym zarejestrowal na ojca, dobrze zrozumialem ;d ?

    Nie, dotyczy silnika 1.9. Za 2.4 podskoczy ci jeszcze kwota na pewno do 1200 zł, mozliwe, że więcej.
    Niestety, koszt auta mimo, że spory, to jednak nie są wszystkie wydatki. A pamiętaj, że OC płacisz co rok. Dlatego radzę brać ojca jako współwłaściciela, wtedy OC trochę Ci podskoczy w stosunku do Golfa, ale nie tak dużo.
    Dishman
    Stały forumowicz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 3725
    Rejestracja: 15 Sty 2008, 19:53
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Infiniti Q50
      GTP Light
      Jaguar