Astra I opinie

05 Lis 2014, 00:09

Witam

Planuje w najbliższym czasie kupić jakiś samochód. Przeglądając oferty trafiłem na stre I : [link do ogłoszenia na Otomoto wygasł] chciałem się zapytać co o niej sądzicie. :)
drzazga
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 15 12 2012
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

05 Lis 2014, 07:23

Tanie proste w budowie auto,jakość wykonania nie powala. Ten z linku to najsłabszy 1.4,niby tylko 60km ale daje rade (sprawdzone) do tego brak wspomagania (momentami napewno będzie go brakować). Ogólnie wygląda na ładną i zdrową sztuke (podczas oględzin zwróc uwage na tylne nadkola,okolice wlewu paliwa,progi oraz podłoge czy nie są pognite).
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Lis 2014, 11:23

Dzięki :ok:
drzazga
Nowicjusz
 
Posty: 13
Prawo jazdy: 15 12 2012
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

05 Lis 2014, 14:59

Wszystko co Barol napisał powyżej o tym samochodzie jest prawdą,jeżeli zależy Ci na ekonomice plus niskich szkotach potencjalnej naprawy i prostym aucie,to Astra jak najbardziej się do tego nadaje.
Sambert
Nowicjusz
 
Posty: 35
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: VW Golf
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

05 Lis 2014, 17:54

Mam taką (bordowa) za 5000 z LPG.. :yes: :yes:
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

05 Lis 2014, 18:08

Astry nie miałem ale za to corsę i moge powiedzieć , że to auto ma bardzo trwałe zawieszenie , a ewentualne naprawy są tanie . Z tego co wiem , w astrze f jest podobnie . No i części za pół darmo
marco84
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Nowy Sącz
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1,2 8V 60 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

05 Lis 2014, 18:13

Tak samochód tani w utrzymaniu,mam taki i osobiście za 3500 zł szukałbym rocznika minimum 2000 ja taki kupiłem za taką kwotę z nówkami zimówkami continental do tego założyłem lpg za 1500zł na markowych podzespołach II gen. samochód sprawuje się bardzo dobrze.
Ogólnie wolałbym dorbierać i kupić coś lepszego,mało mocy itp...
Za to samochód jest niezawodny czego nie można powiedzieć o innych autach.
mateo199214
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 962
Zdjęcia: 48
Prawo jazdy: 31 07 2012
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Audi 80 2.0ABK B+G Climatronic
Silnik: 2.0 ABK
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1993

05 Lis 2014, 20:37

No aż taka ekonomiczna to nie jest no chyba że na pokładzie mamy lpg.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

05 Lis 2014, 22:52

A ja bym nie szukał 2000 tylko starszej z Niemiec czyli do 98. Były lepsze np. blachy mocniejsze, lepsze wyposażenie, mocniejsze silniki.
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

06 Lis 2014, 06:53

drzazga napisał(a):Planuje w najbliższym czasie kupić jakiś samochód. Przeglądając oferty trafiłem na stre I : [link do Otomoto wygasł] ... 88452.html chciałem się zapytać co o niej sądzicie. :)


To autko bez lpg jest warte max 2k więc zastanów się :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2014, 14:05

szybki napisał(a):autko bez lpg jest warte max 2k

Hmmm, wybacz małą dygresję, ale każda rzecz jest tyle warta ile ktoś za nią zapłaci.. Sprzedający chce 3,5 a moze przyjdzie klient, wyłoży cztery i odjedzie.. Niby nie logiczne, ale możliwe jak najbardziej..
Co do opinii o autku, bo w zasadzie tego dotyczy wątek - bedę sie wzorował na mojej bo chyba oddaje dobrze swoje walory i braki.. Rocznik '98, polska z salonu, przede mna tylko jeden właściciel.. Przy ok. 70 tkm włożony gaz bez awarii jeździ do tej pory.. Jeżdżąc dość agresywnie(nie śmiać się że 60 KM) zżera 10 litrów gazu.. Na dłuższych trasach bez szaleństwa powinna zejść na 8..
Blacharka po tylu latach nie była w jakimś zatrważającym stanie, ale zostało autko wyremontowane i pomalowane.. Napraw jakichś i remontów przeżyła niewiele - cylinderki hamulcowe, pompa wody, szklanki z takich najważniejszych. Poza tym auto bezawaryjnie wozilo mnie do pracy dość daleko i nigdy na drodze nie zawiodło.
Może opinia jest bardzo subiektywna i nie każdy musi się z nia zgadzać, ale polecałbym taką Astrę zadbaną właśnie na początek przygody z motoryzacją..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

06 Lis 2014, 20:18

silvo44 napisał(a):Hmmm, wybacz małą dygresję, ale każda rzecz jest tyle warta ile ktoś za nią zapłaci..


No właśnie bo ja swoja astrę wystawiałem za 2k z hakiem i nie miałem pół telefonu...nawet była w tym samym kolorku co ta z linka...

Zacznijmy od tego że znowu się mówi ogólnie powielając mity, autor tematu wkleił link z najgorszą możliwą opcją astry czyli 1,4 8v... i proszę Was nie piszcie że to auto jest fajne bo jedzie, skręca i na głowę nie pada. Prawda jest taka że nie hamuje wręcz jest niebezpieczna szczególnie jak ktoś będzie chciał jechać z prędkością autostradową albo w cztery osoby, spalanie niskie jest ale... jak się jedzie bardzo małą prędkością co w trasie jest sporym utrudnieniem, nie skręca bo chwieje się na boki dotykając lusterkami asfaltu...
Co do spraw technicznych wystarczy zobaczyć jak wygląda zmiana rozrządu, umiejscowienie pompy wody i jak wygląda sama pompa wody... więc nie trzeba być mechanikiem żeby sobie wyrobić zdanie...
Co do rocznika do 98r. był problem z rdzą ( nie wiem czy to wina rocznika czy kraju pochodzenia) do tego stopnia że temat jest nie do opanowania podobnie ja w nissanie.

Więc już nie przesadzajmy auto za prawie 4k z hamulcami od fiata 125p (można sobie sprawdzić na google) jest warte zainteresowania. Gdzie tak naprawdę za 4k można spokojnie wyrwać astrę ale 1,6 i z DE co daje jakieś wyposażenie i jazdę... Co ciekawe jakoś niemiaszki nie wkładali do swoich aut hebli rodem z lat 60tych... :)
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

06 Lis 2014, 20:46

Hamulce jak u fiata 125 p ? Są dwie opcje , albo nigdy nie jeździłeś astrą albo nigdy nie jechałes maluchem . Po drugie , co takiego strasznego widzisz w rozrządzie i pompie wody w astrze f 1,4 8V?
Po trzecie , skoro astra to taki motoryzacyjny niewypał , to podaj swoją opcje w tej cenie i z podobnie niskimi kosztami eksploatacji .
marco84
Początkujący
 
Posty: 227
Miejscowość: Nowy Sącz
Auto: Fiat Punto 2
Silnik: 1,2 8V 60 KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback

06 Lis 2014, 21:16

Ja tego czytać nie moge :roll: kolejny raz napisze jechałem taką Astrą (również 1.4 8v) 160km/h w 4osoby i jakoś na zakrętach nie dotykała asfaltu..
Hamulce z 125p? Albo miałeś mocno zużyte albo faktycznie nie jeżdziłeś.. dzisiaj jakoś normalnie bez problemu wyhamowała z 60km/h do 0 na odcinku ja wiem może 15-20m..
No i co do ceny to jeśli Ty nie mogłeś sprzedać to nie znaczy że każdy inny też będzie miał taki problem..
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

07 Lis 2014, 08:43

marco84 napisał(a):Hamulce jak u fiata 125 p ? Są dwie opcje , albo nigdy nie jeździłeś astrą albo nigdy nie jechałes maluchem

Jest jeszcze trzecia opcja mam porównanie do innych aut... i potrafię włączyć komputer a potem zapodać odpowiednie stronki tak więc:
tarcze hamulcowe przednie duży fiat 227mm brak wentylacji astra 236mm i też brak wentylacji !!!! przypomnę Ci że mamy 21wiek :D Więc zahamuj 3razy pod rząd to zobaczysz do czego się nadaje tarczka bez wentylacji... Wiem teraz napiszesz że jesteś ostrożny i hebelek używasz sporadycznie... No i ciekawostka w innej astrze f hebelek ma 256mm więc chyba jest różnica.
marco84 napisał(a): co takiego strasznego widzisz w rozrządzie i pompie wody w astrze f 1,4 8V?

A widzę to że jest tania ale założona tak że dotykając pompy wody trzeba ruszyć rozrząd więc nie zrobisz tego??? No i znowu taniość wychodzi...a popytaj mechaników jak się spisują łożyska tej pompki, jak dostają luzów co się dzieje...
No i teraz porównanie pompa opelka F 55zł do innego autka 60zł a oryginalna Japońska pompa wody Aisin 120zł. Czy masz wątpliwości co do porównania jakości???

marco84 napisał(a):to podaj swoją opcje w tej cenie i z podobnie niskimi kosztami eksploatacji .


Za 4k nie mów że nie widzisz lepszych opcji ... tym bardziej że wklejone auto jest bez gazu więc następna kasa.
Barol napisał(a):Ja tego czytać nie moge :roll: kolejny raz napisze jechałem taką Astrą (również 1.4 8v) 160km/h w 4osoby i jakoś na zakrętach nie dotykała asfaltu..
Hamulce z 125p? Albo miałeś mocno zużyte albo faktycznie nie jeżdziłeś.. dzisiaj jakoś normalnie bez problemu wyhamowała z 60km/h do 0 na odcinku ja wiem może 15-20m..
No i co do ceny to jeśli Ty nie mogłeś sprzedać to nie znaczy że każdy inny też będzie miał taki problem..

Barol jesteś bardzo aktywny ale moja rada jest taka najpierw porównaj dane autko z innym używając oba (chociaż przez chwilę ;-)) a później stwierdzaj coś na 100% ...za dużo netu a za mało praktyki :wink:

No i Barol jeszcze trochę historii takie auta jak astra f classsic 1,4 8V, Fabia1, Uno, Lanos były to konstrukcje przestarzałe nawet jak na lata świetności w PL... Koncerny kierowały je do demoludów które były zacofane motoryzacyjnie i już w krajach cywilizowanych były folklorem. Więc sądzę że Polska jest już bardziej rozwinięta niż 25lat temu i spokojnie można te relikty omijać bo po wejściu do UE raczej mamy z czego wybierać... :wink:
A jak nie wierzysz to zobacz jakość Twojej zacnej Astry z DE i z PL.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10398
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe