ASX vs YETI

ASX vs YETI

01 Cze 2011, 20:09

Przymierzam się do zakupu nowego auta z pośród kilku ofert wybrałem Mitsubishi ASX 1,6 PB (117KM ) i Skode Yeti 1,4 TSI (122KM) I zastanawiam się które jest trwalsze i tańsze w użytkowaniu. Jak serwis wygląda w obydwu przypadkach? Prosze o odp. w tym temacie i nie pisanie o innych markach pojazdów.
Będą bardzo mile widziane odpowiedzi użytkowników tych marek a najbardziej tych konkretnych modeli.
PS. są to wersje tylko przednio napędowe nie 4x4 :oops:
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Rejestracja: 08 Paź 2009, 13:33
Miejscowość: Polska

Re: ASX vs YETI

01 Cze 2011, 20:17

Skody dosc tanie sa w utrzmaniu, czesci tez tanie, na pewno tutaj Mitsubishi gorzej wypadnie, nie wiem nic o motorze ktory w Mitsubishi jest, ale TSI od VAGa to swietny motor.

Mitsubishi powinno byc wewnatrz lepiej wykonczone, Skoda to jednak taka najtansza masowka od VW.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI

Re: ASX vs YETI

01 Cze 2011, 20:17

ja bym brał skodę yeti lepsze ma kształty tak mi się wydaje.
Jako że jestem mechanikiem oferuje możliwość ogladniecia samochodu do kupna oraz np.zrobienia dodatkowych zdjęć
zwykle dla osób z forum biorę tylko za paliwo i jakieś do około 100-150zł za pomoc
seba145
Zaawansowany
 
Posty: 981
Rejestracja: 25 Lis 2010, 16:49
Miejscowość: bydgoszcz
Prawo jazdy od: 27 09 2011
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Peugeot 307sw 2.0Hdi 90km2002r
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

Re: ASX vs YETI

01 Cze 2011, 21:33

Ja śmigam lancerem z tym silnikiem. Więc jeśli masz pytania to śmiało.

Swoim lancerem przejechałem na razie prawie 5k km i nic mi się z silnikiem nie dzieje, owszem mocy mogło by być więcej. Ale na wyższych obrotach całkiem fajnie ciągnie. Skrzynia biegów jest przyjemnie precyzyjna, nie wspominając o układzie jezdnym.

Mitsu nie ma tanich części to fakt, zdarzają się denerwujące pierdoły ale mi się osobiście zdecydowanie ASX bardziej podoba od skody. Poza tym mitsu mniej straci na wartości (Ale czy będziesz chciał się szybko pozbyć takiego fajnego auta?:)).
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
Miejscowość: Śląsk

Re: ASX vs YETI

02 Cze 2011, 19:28

Dziękuje za odp. :razz: lecz jeszcze jedno mnie nurtuje pytanie :?:
W silniku TSI ile tys. km wytrzymuje turbo ?
artj
Początkujący
 
Posty: 164
Rejestracja: 08 Paź 2009, 13:33
Miejscowość: Polska

Re: ASX vs YETI

02 Cze 2011, 21:02

Jak kupisz nowego z salonu, to mysle ze spokojnie 150-200k km wytrzyma ci turbina jak bedziesz o nia dbal. Regeneracja to z 1000zl wiec nie az tak drogo.
Czimi
Stały forumowicz
 
Posty: 2099
Rejestracja: 06 Lut 2011, 19:53
Prawo jazdy od: 01 01 2001
Auto: W210 220 CDI
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi Global Small to Mitsubishi Space Star w Europie Mitsubishi Global Small to Mitsubishi Space Star w Europie
    W związku z niespodziewanymi kwestiami prawnymi, związanymi z prawami handlowymi do znaku "Mirage" w Europie, firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) zdecydowała o nadaniu nowej nazwy na Starym Kontynencie modelowi Global ...
    Audi A3 zdobywa cztery nagrody - Euro NCAP advanced Audi A3 zdobywa cztery nagrody - Euro NCAP advanced
    Konsorcjum Euro NCAP uhonorowało Audi A3 czterema tytułami "Euro NCAP advanced". Wyróżnienia te przyznawane są za innowacyjne systemy zapobiegające wypadkom, których skuteczność wykracza poza standardy bezpieczeństwa ...

  • Re: ASX vs YETI

    03 Cze 2011, 10:58

    Zdecydowanie Skoda, duzo fajniejszy silnik, na pewno duzo lepsze wykonczenie, duzo ladniejsze auto, Mitsubishi kompletnie niczym do mnie nie przemawia jedyne auta tej marki, ktore moglbym miec to EVO i Pajero.
    STI 440hp / 660NM
    RS4 B7 Avant 420hp
    Legacy 3.0 Spec B 245hp
    MajkPZM
    Zaawansowany
     
    Posty: 778
    Rejestracja: 25 Lut 2009, 11:48
    Miejscowość: Kraków

    Re: ASX vs YETI

    04 Cze 2011, 23:40

    juz to widze jak TSI wytrzymuje 200k . ogolnie kupujac taki maly silnik z turbo musisz wiedziec ile lat chcesz nim jezdzic.... ten silnik jest robiony zeby zrobic 200 000 i na szrot.... w Szkodzie masz turbo o zmiennej geometrii lopatek.... i wiele dodatkowych kosztownych rzeczy (kolega mial golfa wlasnie z TSI 1.4 i po przebiegu 60 000 popsula mu sie trubina.... pojechal na gwarancje -w niemczech i stwierdzili..... ze zle uzywal samochod i musi sam kupic.....) o turbo trzeba dbac i umiec jezdzic turbo... a taki silniczki typu 1.2tsi lub 1.4tsi do mni nie przemawiaja(pierwsze co zrobilem w moim samochodzie zeby miec swiety spokoj to wymienilem turbo...)... naprawde takie samochody sa robione tylko po to zeby ludzi naciagac naprawami...... Mitsubishi nie ma turbo i ma sprawdzona technologie , ja bym bral mitsu bez zastanowienia.....

    [ Dodano: 5 Czerwiec 2011, 00:43 ]
    Te silniki 1.2 i 1.4TSI sa dobre , ale do kosiarki ogrodowej , a nie do samochodu.... VW juz nie robi takich samochodow jak kiedys..... jesli chcesz sie przekonac wejdz na niemieckie fora.... i poczytaj sobie co ludzie mysla o VW.... Dlaczego wszyscy znajomi kupuja do miasta japonczyki? bo na VW juz sie zawiedli..... Tylko w PL ludzie maja mentalnosc ze jak kupia VW to beda jezdzic lata.... to juz nie te czasy.....
    artopoo
    Początkujący
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 156
    Rejestracja: 20 Paź 2010, 00:50
    Miejscowość: Helmstedt DE

    Re: ASX vs YETI

    05 Cze 2011, 07:02

    Akurat brat żony mego brata kupił MITSUBISHI ASX (nówkę),naturalnie wszystkimi targa zazdrość,gdyby kupił Skodę,pewnikiem tak by nie było.Artopoo ma dużo racji,VW-gen sobie ostatnio marnie radzi z trwałością mechaniki w swych autach(gwiżdżące turbiny,itd.),takie silniczki też mnie nie przekonują,na razie na temat ASX-a nic nie wiem,jest zbyt krótko w rodzinie brata,podobno bardzo plastikowy w środku,ale za autem obejrzeć się można,mnie się podoba.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 6944
    Rejestracja: 02 Lut 2009, 11:03
    Miejscowość: Z prawdy :)

    Re: ASX vs YETI

    11 Cze 2011, 21:02

    Nie napisałem o równie ważnych rzeczach a mianowicie auto ma wytrzymać min. 5 lat a przez ten okres zrobie ok 150tys km, może i nie wiele lecz i tak nie chce do tego zakupu dokładać.
    I nadal jestem w kropce bo iść i kupić auto to nie problem, lecz kupić takie aby było jak najtańsze w użytkowaniu to już sztuka.
    Dziękuje wszystkim za wypowiedzi.
    artj
    Początkujący
     
    Posty: 164
    Rejestracja: 08 Paź 2009, 13:33
    Miejscowość: Polska
     
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      8 Runda Rajdowych Mistrzostw Świata
      Subaru Impreza STI
      GTP Light