Audi A3 czy VW Golf IV, benzyna + gaz

04 Lip 2012, 15:09

Witam. Zastanawiam się na zmianą autka do 10tys zł. Mam dwa typy: Audi A3 lub Golfa 4.Chodzi mi głównie której jest mniej awaryjne i tańsze w kwestii naprawy.
Bardziej skłaniam się ku audi. Chciałbym kupić go w gazie. Tylko pytanie czy silnik 1,6 czy 1,8??
który mniej awaryjny. Ile mniej więcej mogą oba silniki palić gazu?
Czy może bardziej golfa byście polecili. Oczywiście tez w gazie? Lub może inne autko do tej ceny? Z góry dzięki za opinie.
ELFenomeno
Obserwowany
 
Posty: 1
Prawo jazdy: 01 01 2008

06 Lip 2012, 08:48

Musisz liczyć się z tym że taki samochód będzie miał spory przebieg oraz z tym że trzeba będzie od razu jakąś kasę zainwestować w przegląd auta. Jeżeli chodzi o różnicę w spalaniu tych dwóch silników to będzie nie wielka. Fajnym rozwiązaniem w A3 jest silnik 1.8T całkiem nieźle się sprawuje na gazie i mocy pod dostatkiem. Ceny części w przypadku Audi będą nieznacznie droższe.

Najlepiej kupić auto bez gazu i dopiero założyć instalację. Wtedy masz gwarancję i pewność że auto było mniej eksploatowane niż przy założonej instalacji. Silnik też powinien być w lepszej kondycji.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

06 Lip 2012, 10:19

Jak już ktoś wyżej napisał - nie kupuj auta z gazem, kupując auto z gazem kupujesz najczęściej czyjś problem.

Silnik 1.8 20v AGN (bez turbo) - bardzo wytrzymały jak na benzyniaka, żwawy, co się lubi psuć to napinacz łańcuszka rozrządu z tyłu głowicy silnika (cały rozrząd jest na pasku). Nie wiem jak z gazem ale spalanie npPb95 to od 7 do 12 litrów. Ta górna granica to korki w zimę.

1.6 AEH (w vw SR) - mało o nim wiem, jechałem kilka razy A3 z tym silnikiem, częściej Golfem. To zdecydowanie za mało do wyprzedzania, koszt sekwencji do tego silnika wynosił ok. 2 tyś zł więc niedużo. W Golfie ten silnik sprawuje się tak samo jak w Audi, do jazdy po mieście samemu - ok, w trasę z kilkoma osobami... trzeba się zastanowić wiele razy przed wyprzedzaniem. Zaletą jego jest to, że ma dłuższe przełożenia niż 1.8, dzięki czemu na 5 biegu przy 100kmh mamy 2.5 tyś obrotów, nie jak w przypadku 1.8 - 3 tyś.

Zdecydowanie polecam 1.8T, przy eko-jeździe potrafi spalić mniej niż 1.8 AGN, jedynie przy pałowaniu weźmie swoje.
Ostatnio edytowany przez freezoneq 07 Lip 2012, 17:55, edytowano w sumie 2 razy
freezoneq
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: a4 b5 avant

06 Lip 2012, 10:27

1.8t nie w tych pieniądzach :D przy spokojnej jeździe spali mało ale przy depnięciu spalanie to sprawa cały czas otwarta, to turbo wkońcu.... Moim zdaniem najlepiej 1.8 20v i montować gaz-spalanie ok 11-12l lpg, auto raczej nastawione na "dupowożenie" :D
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd

06 Lip 2012, 15:51

No i o turbo trzeba dbać bo w razie awarii potrafi pociągnąc po kieszeni.
Wydajemy pieniądze, których nie mamy, na tuning, którego nie potrzebujemy, by podobać się ludziom, których nie znamy.
Barol
Moderator - Jakie auto kupić?
Awatar użytkownika
 
Posty: 38411
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Górny Śląsk
Auto: VW Golf VI
Silnik: 1.4 TSI 122KM
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2012

06 Lip 2012, 16:10

Jeśli wybiera się zagazowaną benzynę tzn że nie chcemy turbo-diesla, chcemy oszczędzać i brak turbiny to zaleta.... 1.8t kupujemy dla radości z jazdy,niby się gazuje ale moim zdaniem dużo bezpieczniej nie gazować takiego silnika. Jeśli chce się oszczędnie to benzyna+lpg, awersja do "kuchenek"- diesel, benzyna z turbem niech zostanie na benzynie :D
nitro
Zaawansowany
 
Posty: 928
Miejscowość: znikąd
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    IF gold award nagroda stylistyczna dla Audi A3
    Najnowsza wersja Audi A3 została ponownie nagrodzona za nowoczesną stylistykę. W oczach jury przyznającego nagrody iF, zarówno wnętrze, jak i wygląd zewnętrzny tego kompaktowego modelu z Ingolstadt, wyznacza zupełnie ...

06 Lip 2012, 19:48

za 10 tyś nie można kupić sprawnej A3 mało tego nawet za 14 tyś nie można takiej dostać ,bynajmniej tak było zeszłego lata jak z kolegą przejeździłem za A3 parę set km i zobaczyliśmy kilka naście sztuk
marek1970
Początkujący
 
Posty: 56
Prawo jazdy: 14 12 1988
Auto: VW T4

07 Lip 2012, 17:18

freezoneq - powiedział co wiedział zwłaszcza z przełożeniami heheheh

silniki 1.6 są 8 zaworowe czyli zdają sie być żwawsze od 1.8 gdyż maja niżej ułożony max moment , 1.8T śmiga już bardzo fajnie


co nie zmienia faktu że nie stać cię ani na golfa ani na a3 bo 10 tyś to masz na max opla astre II , na golfa czy a3 w stanie powiedzmy akceptowalnym i serwisowanego oj ,,, przegląd w serwisie kosztuje około 800zł a litr oleju od około 40 do 70zł w cenie przeglądu masz olej , i wszystkie filtry ... pomyśl że eksploatacja tego auta na poziomie nie pozwala go sprzedać za 10 tyś ...
x50sr
Początkujący
 
Posty: 244
Miejscowość: małopolska

07 Lip 2012, 17:53

Polecam koledze przejechać się A3 z silnikiem AEH jak i AGN a dopiero potem drwić z innych.
freezoneq
Nowicjusz
 
Posty: 18
Auto: a4 b5 avant

07 Lip 2012, 19:38

x50sr napisał(a):freezoneq - powiedział co wiedział zwłaszcza z przełożeniami heheheh

silniki 1.6 są 8 zaworowe czyli zdają sie być żwawsze od 1.8 gdyż maja niżej ułożony max moment , 1.8T śmiga już bardzo fajnie


co nie zmienia faktu że nie stać cię ani na golfa ani na a3 bo 10 tyś to masz na max opla astre II , na golfa czy a3 w stanie powiedzmy akceptowalnym i serwisowanego oj ,,, przegląd w serwisie kosztuje około 800zł a litr oleju od około 40 do 70zł w cenie przeglądu masz olej , i wszystkie filtry ... pomyśl że eksploatacja tego auta na poziomie nie pozwala go sprzedać za 10 tyś ...


Kolega freezoneq ma rację. Sam posiadam Audi A4 1.8 20V ADR od przeszło 2 lat więc doskonale wiem, jaką charakterystyka ma silnik pod maską mojego auta. Auto ma bardzo krótkie przełożenia - to prawda, że przy 100km/h obrotomierz wskazuje 3 tys obr. Dzięki temu auto jest bardzo żwawe, bo przy prędkościach podróżnych dysponujemy pełnym momentem obrotowym. W aucie tym łatwo kontrolować spalanie, wystarczy nie doprowadzać czerwonej strzałki do pola 3 tys i w trasie schodzimy do 6,5l/100, miasto 8l/100. A to, że 1.6 jest żwawszy, to już całkowita bzdura - już same dane techniczne pokazują jednoznaczną wyższość osiągów w większym silniku. Te 20 koni więcej robi różnicę.
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Miejscowość: Wrocław

07 Lip 2012, 19:40

Dodam tylko, że za moją A4 z 96 roku zapłaciłem z opłatami niecałe 10 tys. Było to auto z komisu samochodowego. Pomimo tego, że było kiedyś strzelone w przód jakoś nie rozpada się, zawieszenie jest bardzo dobre, silnik pracuję na pełnym syntetyku bez problemów, i nie mam problemu z jakimikolwiek naprawami.

Nie ma perełek za 10 tys i nie starajmy się takowych szukać na siłę. Za 10 tys spokojnie znajdzie A3/Golfa w ogarniętym stanie, który posłuży mu kolejne 3-4 lata bez problemów ...
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Miejscowość: Wrocław

08 Lip 2012, 19:00

Było strzelone w przód, następnym razem jak ktoś je strzeli w przód to strefa zgniotu skończy się na tylnym bagażniku. :)

Ale przynajmniej możesz mieć satysfakcję, że jeździsz, jak to się w Polsce mówi, autem z klasą, tj. czymś spod stajni VW.
Killaz
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1374
Zdjęcia: 5
Prawo jazdy: 09 06 2013
Auto: VW Golf
Silnik: 1.6 MPI
Paliwo: Benzyna
Rok produkcji: 2009

08 Lip 2012, 19:13

Wygląd podpowiada A3, budżet kieruje w stronę VW ale rozsądek, każe szukać czegoś innego z racji tego, że bardzo ciężko znaleźć w miarę ładny egzemplarz. Astra II dla przykładu :)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

08 Lip 2012, 21:54

Killaz napisał(a):Było strzelone w przód, następnym razem jak ktoś je strzeli w przód to strefa zgniotu skończy się na tylnym bagażniku. :)

Ale przynajmniej możesz mieć satysfakcję, że jeździsz, jak to się w Polsce mówi, autem z klasą, tj. czymś spod stajni VW.


Skoro jesteś takim specjalistą w zakresie stref zgniotu to wytłumacz jaki wpływ będzie miała wymiana zderzaka, chłodnicy od klimatyzacji, lampy i wiatraka do pogorszenia bezpieczeństwa przy kolejnym zderzeniu samochodu?

I killaz z całym szacunkiem oglądnij jak starzeją się peugeoty,citroeny,fiaty i renault z 96 roku, a jak trzymają się ciągle Audi/VW/Mercedesy i BMW'y. Te auta nie bez przyczyny mają większą wartość i satysfakcję mam nie z tego, że jeżdżę autem klasy premium tylko tym jak ono jeździ.

Życzę Ci, aby Twój samochód był co najmniej w połowie tak dobrze utrzymany jak mój egzemplarz.
fragman_91
Początkujący
 
Posty: 152
Miejscowość: Wrocław

08 Lip 2012, 22:00

akurat z tym starzeniem francuzów i niemców różnie bywa, bo bardzo wiele niemieckich samochodów jest picowane na sprzedaż dlatego ich optyczny stan z reguły jest lepszy ale mechanicznie często jest dokładnie odwrotnie ;)
dzida
Forumowicz VIP
Awatar użytkownika
 
Posty: 15174
Zdjęcia: 455
Miejscowość: Biłgoraj
Prawo jazdy: 05 05 2008
Auto: Honda Civic VIII
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010