Audi A4 B6 - pęknięty blok silnika

20 Cze 2013, 17:48

Witam wszystkich, niecałe 2 tygodnie temu kupiłem swoje pierwsze auto czyli Audi A4 B6 1.9 tdi. Wszystko było super do momentu kiedy 2 dni temu mechanik stwierdził że mam w A4 pęknięty blok silnika, prędzej zauważył na diagnostyce mały wyciek ale nie mógł stwierdzić dokładnie z jakiej przyczyny, obstawiał np na pompę wody ale nie na 100%. Końcowy "wyrok" mógł wydać dopiero kiedy dobierał się do rozrządu i wtedy na bloku zauważył pęknięcie (rysę) na około 1cm przez którą przy wytworzeniu niedużego ciśnienia wyciekały kropelki. Doszliśmy do wniosku że nie warto bawić się w konkretne wymiany tylko spróbują to pospawać, ponieważ dostęp do tego miejsca nie jest najgorszy. Czy po takim zabiegu będę mógł przez jakiś przynajmniej czas bez większych obaw użytkować auto czy mam się zawsze czego obawiać? Dodam że samochód nie wykazuje żadnych objawów tego tzn zbiera się super, odpala bez problemu i tego typu sprawy. Jeśli są inne to powiedzcie na co zwrócić uwagę. Pozdrawiam.
dawid9234
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 30 04 2011
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

20 Cze 2013, 22:23

bezpieczniej będzie to skleić dobrym klejem.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704

22 Cze 2013, 14:19

Tyle o tym opinii ilu ludzi ale tak czy inaczej pospawali mi to już. Na pozostałe pytania jest ktoś w stanie udzielić odpowiedzi?
dawid9234
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 30 04 2011
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

23 Cze 2013, 07:40

dawid9234 napisał(a):Jeśli są inne to powiedzcie na co zwrócić uwagę.

Podstawa to sprawdzaj na bieżąco olej czy nie ucieka i kontroluj spaw - bo wiesz jak to jest ze spawaniem. Staraj się nie przegrzać silnika i przede wszystkim zalej go na okres zimowy na prawdę dobrym płynem do chłodnic. I jeździj oby jak najdłużej.
piotrpz87
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 1427
Miejscowość: Szczecin
Prawo jazdy: 01 01 2001
Auto: Mazda 6
Silnik: 2,3
Paliwo: Benzyna
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2002

23 Cze 2013, 13:01

Dzięki za konkrety piotrpz87. A jeśli mowa o nie przegrzewaniu silnika to co masz na myśli? Bardziej dynamiczna jazda od czasu do czasu odpada? Generalnie nie wciskam za każdym razem gazu do spodu ale wiadomo że jeśli czasami warunki pozwolą to się zdarzy. Oczywiście nie chodzi mi o żadne palenie gumy itp.
dawid9234
Nowicjusz
 
Posty: 15
Prawo jazdy: 30 04 2011
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Nie mam
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000