Audi A6 Zakup czy warto?

10 Kwi 2007, 11:45

witam.jetem tu pierwszy raz na tym forum i mam pytanie,chcę zakupić audi A6 4x4 z rocznika 2000-2002 w tdi.mam kilka pytań,.
jaki silnik 1,9,czy 2,5?a może lepiej benzyna?
jaka skrzynia-manual czy automat?
jakie są koszta utrzymania takiego auta bo kupić to nie sztuka...,co z awaryjnością?itd....przypominam że nigdy nie byłem posiadaczem żadnego audi,obecnie pomykam galaxem z 2004 roku 1,9tdi 130 kucy i rwie się do przodu jak na tak ciężki autobus.Problemów z nim nie mam żadnych.pozdrawiam :)
Greg140
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Chojnice

10 Kwi 2007, 23:30

jak juz cos to bierz silnik 1.9 (bo 2.5 duzo chla). skrzynia, zalezy od gustu, ale jezeli chcesz dobrze jezdzic autem to bierz manuala, bo automaty sa... cholernie proste, a na manualu, nabierzesz refleksu i lepiej bedziesz kontrolowal auto.Audi to jeden z najwiekszych konkurentów BMW chociazby z tego powodu, ze jest malo awaryjny, trzeba byc naprawde glupim zeby cos w nim popsuc (podobnie z wiekszoscia aut), polecam i pozdrawiam :twisted:
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki

11 Kwi 2007, 18:57

dzięki.co do skrzyni to chyba wybiorę manuala,.co do silnika to jeszcze nie wiem ,, piszesz że te 2,5tdi dużo palą,to znaczy ile?i czy w tych 180konnych jest pasek rozrządu , czy może łańcuch?. :?:
Greg140
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Chojnice

12 Kwi 2007, 08:05

Ja polecam A6 bo jeźdże nim od niedawna tylko najnowsza wersją . Fakt faktem polecam manuala silnik 1,9 TDI2,5 TDI potrafi po mieście spalić 12-14 litrów ropy a na trasie 8-9 litrów.Tak ma przynajmniej mój wujek a nie wiem jak te starsze modele spalaja lae ten najnowszy to umi na silniku 2,0 TDI zejść na trasie do 5-6 litrów a pomieście 7-8 litrów mi pali.
Łukasz789
Aktywny
 
Posty: 460
Miejscowość: Kraków

12 Kwi 2007, 10:52

to dużo 12-13 litrów to ciężarówka, :( którą jeżdzę w pracy o poj,6litów pali 15-16 nawet załadowana,,,..proszę jeszcze o dane na temat tego rozrządu .pytałem o to wcześniej..pozdrawiam i dziękuję za porady
Greg140
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Chojnice

12 Kwi 2007, 12:34

PASEK:Pasek zębaty musi pracować w suchym i czystym otoczeniu, dlatego umieszczany jest poza kadłubem silnika w specjalnej obudowie. W związku z tym jego wymiana nie jest skomplikowana. Na jej wykonanie potrzeba mniej czasu, więc obsługa techniczna jest tańsza. Z Fot. Audi: Napęd wałka rozrządu realizowany paskiem zębatym to najpopularniejsze rozwiązanie. Zalety to prosta konstrukcja i łatwa wymiana. uwagi na powyższe cechy i mniej skomplikowaną konstrukcję silnika ten rodzaj napędu przeważał w jednostkach napędowych o pojemności skokowej do 2 litrów.



Wyspecjalizowani wytwórcy produkują paski rozrządu na skalę masową. Ich technologia jest stale doskonalona, o czym świadczy wydłużenie okresu pomiędzy wymianami paska. Pierwotnie był to okres odpowiadający przebiegowi 60 - 90 tys. km, obecnie wzrósł on do 150 - 180 tys. km lub 10 lat użytkowania, jeśli brać pod uwagę produkty markowe. Zalecenia producentów silników przewidują, aby z paskiem wymieniać rolki prowadzące, napinające i koła rozrządu, jeśli są zużyte. Korzystnie jest także wymienić pompę cieczy chłodzącej.



Zerwanie paska rozrządu w tzw. silnikach kolizyjnych, a takich jest większość w użytkowaniu, wiąże się z poważnymi konsekwencjami. Kiedy wystąpi brak synchronizacji ruchów tłoka i zaworów denko tłoka uderza w zawory, powodując ich skrzywienie, zniszczenie tłoka, gniazd zaworowych, głowicy, a czasami również wału rozrządu. Straty mogą być szczególnie dotkliwe, gdy napęd rozrządu jest realizowany przez dwa wałki umieszczone w głowicy. Dlatego w samochodach używanych z nieznaną historią eksploatacji, jednym z pierwszych kroków powinna być wymiana oleju i paska napędowego układu rozrządu.

LANCUCH:Tylko Mercedes-Benz nie stosował w swych silnikach pasków zębatych. Obecnie, w dobie wytwarzania produktów o długich okresach międzynaprawczych, wiele firm (Fiat, Nissan, Opel)gdyż pasek może się zerwać, pęknąć lub przeskoczyć. Łańcuch rozrządu jest kompromisem pomiędzy kosztami, częstotliwością obsługi i niezawodnością eksploatacyjną silnika.



W napęd rozrządu łańcuchem wyposaża się w szczególności jednostki o większej pojemności skokowej, silniki z regulacją faz rozrządu oraz niektóre silniki małolitrażowe. W nowoczesnych silnikach, łańcuch rozrządu pracuje w zamkniętej obudowie, gdzie jest smarowany olejem silnikowym. Po jednej lub po dwóch stronach łańcucha umieszczone są ślizgi napinaczy hydraulicznych. Napinają one łańcuch, kompensując jego wydłużenie, zapobiegają także drganiom i wytwarzaniu hałasu.



Praktycznie trwałość łańcucha jest równa trwałości napinacza około 250 – 300 tys. km przebiegu. Wymiany zespołu dokonuje się przy okazji naprawy głównej silnika. Tak jest w dobrych, nowoczesnych silnikach, w których najważniejsza jest niezawodność eksploatacyjna. Jednak są również jednostki napędowe, szczególnie o mniejszej pojemności, np. Nissan Micra 1 l, w którym producent zaleca wymianę łańcucha rozrządu co 90 tys. km. Fanom motoryzacji znany jest silnik Fiata 126 p, w którym napęd łańcuchowy bez napinacza wytrzymywał tylko 50 tys. km.



Który lepszy?



W większości popularnych samochodów koszt elementów użytych do wymiany pasowego napędu rozrządu mieści się w granicach 120 - 600 zł. Gdy dodatkowo należy wymienić pompę cieczy chłodzącej, uszczelki, śruby i uzupełnić płyn, rachunek może wynieść ponad tysiąc złotych. Koszt wymiany łańcucha nie jest niższy, można zaoszczędzić wtedy, gdyby go wcale nie wymieniać.



W zasadzie nie można kategorycznie stwierdzić, który napęd jest lepszy: łańcuchowy czy pasowy? Z punktu widzenia niezawodności zwycięża łańcuch. Ze względu na okres „życia” konstrukcji silników wynoszący około 20 lat, w bieżącej eksploatacji przeważają samochody, w których układ rozrządu jest napędzany paskiem.Ale jadnak radzil bym lancuch, pozdrawiam
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Mitsubishi e-Evolution Concept
    MITSUBISHI e-EVOLUTION CONCEPT jest jeżdżącym prototypem, który odzwierciedla strategiczne kierunki, w których w przyszłości będzie się rozwijać marka Mitsubishi Motors. Łączy atuty samochodów typu SUV, ...
    Mitsubishi na Pikes Peak International Hill Climb
    Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC), wystawi w legendarnym wyścigu górskim Pikes Peak International Hill Climb dwa samochody z napędem elektrycznym (EV). MMC spróbuje wygrać wyścig w kategorii samochodów ...

12 Kwi 2007, 14:00

bardzo ci dziękuję za tak wyczerpującą odpowiedz.za mało chyba sprecyzowałem swoje pytanie..,bo interesuje mnie konkretnie silnik audi A6 rocznika 2000-2002o poj.2,5tdi i mocy 180ps...czy tam jest łańcuch?
Greg140
Nowicjusz
 
Posty: 9
Miejscowość: Chojnice

12 Kwi 2007, 18:38

nie, w wieksozsci audi (w tym o ktorym piszesz rowniez) jest pasek.
BMW M Roadster, może kiedyś...
maniokin2
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 302
Miejscowość: tomaszów mazowiecki