Nawet trzech na czterech polskich kierowców przekracza dozwoloną prędkość w terenie zabudowanym. W ten sposób narażają na niebezpieczeństwo siebie i innych uczestników ruchu. Dlaczego w mieście lepiej jechać wolniej, ale płynnie.
Dane Europejskiej Rady Bezpieczeństwa Transportu wskazują, że w 2017 r. aż 75% pojazdów poruszających się po drogach w terenie zabudowanym w Polsce przekraczało dozwoloną prędkość 50 km/h(1). Jadąc z nadmierną prędkością, wielu kierowców chce nadrobić czas stracony w korkach. Dlaczego nie warto tego robić? Kierowcy w miastach często spieszą się, na chwilę rozpędzając się do prędkości niezgodnej z przepisami, by zaraz hamować. Mało osób zdaje sobie jednak sprawę z tego, że realna średnia prędkość możliwa do osiągnięcia w dużych miastach to około 18-22 km/h. Rozwijanie nadmiernej prędkości tylko po to, by za moment zatrzymać się na światłach, zwyczajnie nie ma sensu i jest to niebezpieczne.
Naprzemienne rozpędzanie się i hamowanie sprzyja nerwowym sytuacjom na drodze, a w przypadku zestresowanego kierowcy większe jest prawdopodobieństwo popełnienia błędu i kolizji.
Przeciwieństwem tego jest płynna, czytelna jazda, która przyczynia się do poprawy bezpieczeństwa i po prostu się opłaca. Jadąc z przepisową prędkością, mamy większą szansę trafić na "zieloną falę" i nie zatrzymywać się na każdym skrzyżowaniu. Spalamy również mniej paliwa. Utrzymywanie stałej prędkości czy hamowanie silnikiem należą do podstawowych zasad ekojazdy.
źródło: Trenerzy Szkoły Bezpiecznej Jazdy Renault | autor: Redakcja | (1) 13th Road Safety Performance Index Report, ETSC, 2019
Święta prawda, nie ma co szaleć, zwłaszcza w mieście bo nagle ktoś wyjdzie na pasy i nieszczęście gotowe... trzeba szanować siebie i innych uczestników ruchu
Pewnie że racja, szkoda tylko że niestety nie wszyscy to rozumieją... ale niestety to się chyba nigdy nie zmieni i zawsze na drogach będą wariaci choćby nie wiem jakie kary wymyślili to i tak to sie nie zmieni
Import aut z Japonii: niezawodność, oszczędność i technologia w jednym Europejscy i również polscy kierowcy coraz częściej decydują się na zakup auta z Japonii. Mowa tu nie tylko o luksusowych samochodach europejskich marek, ale także autach JDM, a więc stworzonych z myślą o tamtejszym ...
Historia luksusowego modelu Reinastella od Renault Sprzedawana od 1929 do 1934 roku Reinastella jest pierwszym modelem z serii "stella". Model ten nazywany był królową luksusu i prestiżu, ale zabłysnął również innowacjami. Niestety ze względu na światowy kryzys ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.