Europejscy i również polscy kierowcy coraz częściej decydują się na zakup auta z Japonii. Mowa tu nie tylko o luksusowych samochodach europejskich marek, ale także autach JDM, a więc stworzonych z myślą o tamtejszym rynku przez rodzimych producentów. Dlaczego samochody z Japonii stanowią coraz większą część rynku aut używanych? Dlaczego warto zdecydować się na zakup samochodu właśnie z kraju kwitnącej wiśni?
Japoński rynek motoryzacyjny jest dość specyficzny. Z jednej strony mamy słynne kei cars, które zaczęły powstawać jeszcze w połowie XX w., a z drugiej - naszpikowane elektroniką, nowoczesne pokazy siły i możliwości tamtejszych producentów. Kierowcy z Europy cenią przede wszystkim niezawodność, która cechuje auta z Japonii. Do tego dochodzi fakt, że Japończycy bardzo dbają o swoje auta. Japonia jest też pełna motoryzacyjnych perełek, których często próżno szukać w Europie.
Symbol niezawodności
Dlaczego świat kupuje auta z Japonii? Opinie o ich technologicznej doskonałości urosły już do rangi legend. Samochody japońskich marek są cenione przede wszystkim za ich niezawodność. Wystarczy spojrzeć na rankingi rejestracji nowych aut, prowadzone przez Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego. Tu na topie jest Toyota. Dużym zaufaniem cieszą się też Honda, Nissan i Suzuki. To przemyślane i dopracowane konstrukcje, a dodatkowo kultura pracy w Japonii i japońska uczciwość po prostu nie pozwalają na sprzedawanie kiepskiej jakości produktów. W Japonii panuje też umiarkowany klimat, co znacząco zmniejsza szanse na wystąpienie korozji.
Auta z Japonii - czy warto je sprowadzać?
Wiele osób z pewnością zastanawia się, dlaczego mają decydować się na import auta z Japonii, skoro wiele modeli jest przecież dostępnych na naszym rynku. Trzeba jednak wziąć poprawkę na to, że Japończycy stawiają na bogate wyposażenie i utrzymują swoje auta w doskonałym stanie technicznym. Dodatkowo, dzięki doskonale rozwiniętej sieci transportu publicznego, auta z Japonii mają niskie przebiegi. To czyni je atrakcyjnymi na rynku wtórnym.
Druga kwestia to specyfikacja samochodów z Japonii, która często różni się od europejskiej. To właśnie japońscy producenci wprowadzili wiele innowacyjnych systemów bezpieczeństwa oraz wspierania kierowcy na długo, zanim Unia Europejska je dostrzegła i wprowadziła jako element wyposażenia obowiązkowego.
W najnowszych samochodach, produkowanych na rynek japoński, są m.in. takie systemy jak VICS, który w czasie rzeczywistym zbiera informacje ze wszystkich dróg i informuje kierowcę o potencjalnych utrudnieniach i zagrożeniach. Jest on bardziej rozbudowany od europejskiego Traffic Message Channel. Systemy autonomicznego parkowania z kolei są zaprogramowane tak, by doskonale radzić sobie w bardzo ciasnych przestrzeniach. Standardem w autach z Japonii często są także systemy komunikacji między pojazdami i infrastrukturą, które w Europie wciąż znajdują się w powijakach.
Egzotyki z kraju kwitnącej wiśni
Japońskie marki to nie tylko niezawodność. W latach 90. ubiegłego stulecia i na początku XXI w. powstało wiele sportowych konstrukcji, które zyskały miano kultowych. Choć niektóre z nich trafiły do Europy, to oczywiście najlepiej szukać ich w Japonii. Łatwiej znaleźć tam takie auto na miarę twoich oczekiwań. O jakich modelach mowa? Mamy tu na myśli samochody pokroju Subaru Imprezy, Mazdy RX-7 FD3S, Nissana Skyline GT-R34, Hondy NSX, Mitsubishi Lancer EVO VI czy Toyoty Supry MKIV.
Są też kultowe kei cars, takie jak np. Suzuki Cappuccino, będące malutkim roadsterem z napędem na tylną oś. To przepis na dużo dobrej zabawy! W większości przypadków samochody te nie mają kierownicy po lewej stronie, ale to tylko dodaje im pikanterii. Mogą być doskonałymi kompanami do weekendowych przejażdżek lub lokatą kapitału.
Jak kupić samochód z Japonii?
Sprzedażą aut używanych w Japonii zajmują się głównie wyspecjalizowane domy aukcyjne, niedostępne dla osób fizycznych. Dlatego zakup możliwy jest z pomocą pośrednika, który profesjonalnie sprowadza auta z Japonii – Sakura Motors to jedna z takich firm, która działa na polskim rynku już od wielu lat i ma na koncie setki zadowolonych klientów. Stawia na bezpieczeństwo i transparentność, a jeszcze przed nawiązaniem kontaktu z firmą można zapoznać się z draftem umowy.
Sama procedura zakupu jest dość prosta i przejrzysta. Zaczyna się od wyszukania auta i sprawdzenia jego karty oceny aukcyjnej. Jeżeli stan auta nie budzi zastrzeżeń, firma przystępuje do licytacji. Zachęca jednak klientów, by również w niej uczestniczyli, bo można zwiększyć budżet lub obrać na cel inne auto.
Po wygranej aukcji wystarczy wpłacić resztę kwoty za samochód, auto jest transportowane do portu, skąd trafia do Europy. Trafia na skład celny do momentu załatwienia formalności związanych z cłem, akcyzą i podatkiem VAT. Tym również zajmuje się Sakura Motors. Po uiszczeniu wszystkich opłat auto rusza w drogę do Polski. Wystarczy przygotować je do rejestracji i można się cieszyć z jazdy!
Silnik RB26DETT - Nissan Konstrukcją zbliżoną do słynnego silnika 2JZ Toyoty jest motor RB26DETT Nissana. To również rzędowa szóstka z aluminiową głowicą i żeliwnym blokiem wyposażona w dwie turbosprężarki. Silnik Nissana miał co prawda ...
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.