Import aut z Niemiec- jak to wygląda w praktyce?

Import aut z Niemiec- jak to wygląda w praktyce?

22 Lip 2018, 22:19

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów, na wstępie chciałbym wszystkim powiedzieć dzień dobry z racji na fakt że to mój pierwszy post :)

Od pewnego czasu nurtuje mnie dość mocno kwestia sprowadzania aut z Niemiec. Temat znam trochę z teorii z praktyki wcale. Wiem że w Polsce sprzedaż samochodów może zostać bardzo szybko przez US uznana jako wykonywanie zawodu bez rejestracji działalności gospodarczej. Dlatego koledzy i koleżanki mam kilka pytań i proszę o pomoc ;)

1. Znalazłem auto w Niemczech. Na ten przykład niech będzie to Golf IV wszystko cacy, kwota ustalona z handlarzem 1000 euro na umowie po negocjacjach wpisane 800 euro. W pobliskim urzędzie opłacam tablice i ubezpieczenie koszt około 100 euro. Zabieram ze sobą do kraju poza autem duży i mały brif oraz umowę. W Polsce przez 5 dni mogę nim jeździć po drogach bez żadnych problemów.

2. Tu mogę wystawić auto na sprzedaż rejestracja na koszt przyszłego nabywcy. Natomiast gdybym chciał zrobić to sam to tu jest pytanie- czy mogę rejestrować auta na członków rodziny żeby unikać US? Czy jak to jest dokładnie z procedurą po przyjeździe do kraju? Nie myślałem o założeniu komisu tak od razu najpierw chciałbym spróbować, zobaczyć z czym to się je zanim podejmę starania o własny numer NIP.

Przykład: Golfa zarejestrowałem kwota łączna zakupu i rejestracji około 5500 zł auto sprzedałem za 7000 tysięcy. 1500 zł osiągnąłem przychodu powinienem zapłacić podatek w innym razie US może się mną zainteresować a ja nie chce interesować się nimi ;)

Auto sprzedaje na podstawie mowy kupna sprzedaży między mną a kolejnym właścicielem. To dla mnie oczywiste, natomiast w przypadku braku rejestracji auta muszę tej osobie przekazać również poprzednia umowę spisaną z Hansem?

Czy można załatwić to jakoś pośrednio? Auta z Niemiec które widuje na portalach motoryzacyjnych często mają zapis że posotaje tylko 256 xł opłaty rejestracyjnej i stoją normalnie na niemieckich blachach. Rozumiem że wraz z autem przekazuje nabywcy dokumentacje o odbytym przeglądzie, opłaconej akcyzie ect? A kwestie rejestracji załatwia już sam zainteresowany.

Proszę o pomoc i wyrozumiałość :)
miras191
Obserwowany
 
Posty: 1
Rejestracja: 22 Lip 2018, 22:01

Re: Import aut z Niemiec- jak to wygląda w praktyce?

29 Lip 2018, 16:10

widzę że zadajesz laickie pytania, i ogólnie to doradzę Ci tak: nie pchaj się w to, czasy gdzie zarabiało się sporo na autach z importu już dawno minęły, teraz inwestujesz 40 000zł i wyciągasz 1-2 tys. więcej rynek i klienci nie pozwolą.
w moich okolicach mało już kto przywozi sam, importerów aut jest 2-3 dużych gdzie zaopatruje praktycznie pobliskich handlarzy. Reszta kupuje na licytacjach typu Auto1.
Poza tym na tą chwilę nie jest to już takie proste jakby Ci się wydawało, tablic 5 dniowych już nie wykupisz nie mając meldunku w niemczech, chyba że niemiec weźmie je na siebie ...(w co wątpię w przypadku auta za 1000 euro, zresztą ten golf za 1000 euro będzie i tak kupiony raczej z tureckich rąk nie niemieckich, gdzie wiadomo jakie oni mają auta.

Chcesz na legalu? Większość dużych importerów ucieka w szarą strefę ze względu na niekorzystne ustawy środowiskowe. Przeczytaj najpierw jakie musisz spełnić przepisy i mieć pozwolenia ...jak to przejdziesz to Ci się odniechce.
Ale co tam ..próbuj ..jak nie spróbujesz to nie będziesz wiedział :ok:
Ja po pierwsze auto też pojechałem do DE w 2009R po golfa III z 97r a i tak kupiłem mazdę 323, bo ten golf nie nadawał się do niczego był totalnym szrotem, i szukałem czegoś na miejscu dosyć długi czas ale się udało kupić dobre auto, kolega jeszcze kupił fajnego vw sharana 2.8 ale to były inne czasy.
Ostatnio do Niemiec pojechałem i przyjechałem na pusto bo auto na zdjęciach wszystko super a na miejscu kolorowy ulep i do tego okazało się że sprzedawca to turek podniósł się 100 Euro. Zjeba...em go i wróciłem, miałem jeszcze upatrzone rezerwowe 5 innych aut ale były już sprzedane. Tak to wygląda.
https://www.otomoto.pl/oferta/toyota-av ... AYKtr.html

Sprzedam Alfa Romeo 159 TI 1.9 JTD '09 23 900zł

Sprzedam Toyota Avensis 1.8 '04 13900zł ORI LAKIER
andrewb25
Aktywny
 
Posty: 418
Rejestracja: 23 Lis 2009, 18:45
Miejscowość: małopolskie
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota silniki 1JZ-GTE i 2JZ-GTE Toyota silniki 1JZ-GTE i 2JZ-GTE
    Sześć cylindrów w układzie rzędowym. Pojemność: od 2,5 do 3 litrów. Zalety: dostępność i dobry potencjał do tuningu. Silniki Toyoty z rodziny JZ zyskały już status legend. Solidny żeliwny blok jest w stanie ...
    [A] C1 I 1,0 / Panda II 1,2 / i10 I 1,1 / Picanto I 1,0 / Splash 1,0 [A] C1 I 1,0 / Panda II 1,2 / i10 I 1,1 / Picanto I 1,0 / Splash 1,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - samochód segmentu A - silnik benzynowy o mocy ok. 60KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2008 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Citroen C1 I 1,0 - 68KM - ...

  •  
    • Opel Astra G Coupe, wjazd na scenę
      Isuzu T-Next, studyjna wizja ciężarówki przyszłości - Tokyo Motor Show 2011
      Autortrada w górach
      BMW E34 serii 5, samochód do driftu