Nowy układ kontroli trakcji z BMW i3s

Nowy układ kontroli trakcji z BMW i3s

08 Sty 2018, 16:37

BMW i3 wyznacza na świecie standardy radości z jazdy w samochodzie elektrycznych. To zasługa nie tylko zwiększonej mocy silnika w nowym BMW i3s, ale też innowacyjnego układu kontroli trakcji specjalnie dostosowanego do dynamicznej charakterystyki mocy napędu BMW eDrive.
ImageUkład zaprezentowany po raz pierwszy w nowym BMW i3s (270 Nm od 0 obr/min, 135 kW / 184 KM, zużycie energii w cyklu mieszanym NEDC(1): 14,3 kWh/100 km; emisja CO2 w cyklu mieszanym: 0 g/km) zwiększa trakcję i stabilności jazdy w niekorzystnych warunkach atmosferycznych i na trudnej nawierzchni podczas ruszania z miejsca, w trybie odzysku energii hamowania i przy przyspieszaniu na wyjściu z ostrych zakrętów. Innowacja bazuje na 50 krotnie szybszym systemie regulacji. Możliwe jest to, ponieważ w przeciwieństwie do konwencjonalnych układu kontroli stabilności obliczenia procesu regulacyjnego następuje bezpośrednio w układzie napędowym, a nie jak wcześniej w oddzielnym sterowniku przy długich ścieżkach sygnału. Tym samym BMW i po raz kolejny jest prekursorem innowacyjnych technologii w ramach BMW Group.

"Poprzez wysoki moment obrotowy i spontaniczną reakcję na każdy ruch pedału gazu silniki elektryczne już teraz stawiają znacznie większe wyzwania przed układami kontroli stabilności niż konwencjonalne napędy", wyjaśnia Peter Langen, szef działu projektowania układów jezdnych BMW.

Inżynierowie BMW stworzyli tu nowy system ukierunkowany na wymogi napędów elektrycznych. Pozytywny efekt skrócenia cykli regulacyjnych odczuwalny jest nie tylko w samochodach z napędem stricte elektrycznym. Innowacyjna regulacja poślizgu kół napędowych poprawia trakcję, stabilność i dynamikę jazdy również w samochodach z silnikiem spalinowym. Dlatego także w przyszłych modelach BMW i MINI z napędem przednim, tylnym i na cztery koła będzie zapewniać odczuwalnie lepszą stabilność i radość z jazdy również w trudnych warunkach na drodze.

źródło: (1) Więcej informacji dotyczących oficjalnego zużycia paliwa, oficjalnej emisji CO2 i zużycia energii nowych samochodów osobowych można uzyskać we wszystkich salonach BMW; BMW Group.
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2557
Zdjęcia: 9486
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Volkswagen Home - nocne jazdy testowe Volkswagen Home - nocne jazdy testowe
    Volkswagen Home, który mieści się na warszawskiej Woli przy ul. Karolkowiej 30, znany jest jako wyjątkowe miejsce prezentowania i sprzedaży nowych Volkswagenów. Niedawno Volkswagen Home zasłynął również ...
    Audi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KM Audi SQ5 TDI - silnik V6 diesel Biturbo o mocy 313 KM
    Silnik 3.0 TDI z podwójnym turbodoładowaniem generuje olbrzymią moc 230 kW (313 KM), a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 650 Nm i jest dostępny od 1450 do 2800 obr/min. Audi SQ5 TDI dostępne jest na rynku od 2013 ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Kierowcy Volkswagen Golf Cup 2015
      Lamborghini Huracan
      BC Forged Wheels, Alufelgi
      DS 7 Crossback