Audi A4 B8 1.8 TFSI

14 Cze 2025, 21:03

Witajcie,
Ostatnio zacząłem rozglądać się za jakimś nowym autem i w oko wpadło mi A4 generacji B8 z silnikiem 1.8 TFSI (skrzynia manual). Niestety trochę "utknąłem" w latach 1995-2005 i nie wiem zbyt wiele o bardziej współczesnej motoryzacji. Jakie jest za i przeciw temu modelowi.
Jak z korozją - występuje czy nie?
Co z tym silnikiem - ponoć obarczony jest wadą olejową?
Jakie są koszty eksploatacji - zawieszenie, hamulce, części eksploatacyjne?
No i czy po prostu warto, a jeśli nie to co w zamian?
Astec
Początkujący
 
Posty: 60
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

14 Cze 2025, 22:03

Astec napisał(a):Co z tym silnikiem - ponoć obarczony jest wadą olejową?


:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
To jest jedna wielka wada.

Astec napisał(a):No i czy po prostu warto, a jeśli nie to co w zamian?


Możesz losować a i tak wszystko będzie lepsze. Ten silnik to chyba największy śmietnik wyprodukowany w XXIw
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2852
Przebieg/rok: >50tys. km

15 Cze 2025, 12:33

Astec napisał(a):Ostatnio zacząłem rozglądać się za jakimś nowym autem i w oko wpadło mi A4 generacji B8 z silnikiem 1.8 TFSI (skrzynia manual). Niestety trochę "utknąłem" w latach 1995-2005 i nie wiem zbyt wiele o bardziej współczesnej motoryzacji. Jakie jest za i przeciw temu modelowi.
Jak z korozją - występuje czy nie?
Co z tym silnikiem - ponoć obarczony jest wadą olejową?
Jakie są koszty eksploatacji - zawieszenie, hamulce, części eksploatacyjne?
No i czy po prostu warto, a jeśli nie to co w zamian?

Nie wiem czy dobrze kojarzę ale chyba kiedyś byłeś zainteresowany opcją auta za kwotę dla kaskadera motoryzacyjnego (C6 3,0tdi all) :?: :) która po weryfikacji miała być godna zainteresowania :ok:
Tu jest podobnie. Jest to opcja kaskaderska tylko o tyle lepiej że każdy wie iż jest to śmieć. Kupujesz takie coś, oddajesz na poprawki za pewnie 12-15k.pln.i kochasz jak nowe. Potem czeka tylko nowy przyjaciel kolory pomarańczowego tzw. "czek endżin" ale jak już jesteś po ścieżce zdrowia na start to pewnie będą się krzaczyć czujniki i będzie ciągłe wypadanie zapłonu. Tu też nie ma co się martwić bo da się z tym jeździć.
Jedynie traumatyczne może być to że jak kiedyś jednak zgasisz lampkę która niczym kamera w big brother ciągle miała oko na Ciebie to poczujesz się jak byś stracił przyjaciela z którym byłeś na dobre i na złe. Wtedy się nie ma co się martwić wkrótce się pojawi.

:mrgreen: :naughty: :piwo:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11215
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

15 Cze 2025, 14:08

Tak, kiedyś rozglądałem się za C6 Allroad, ale jednak dałem sobie spokój. Zawsze u mnie w rodzinie były VAG-i, na których jestem wychowany. Z tego co udało mi się zauważyć to chyba nigdy nie można w pełni polecić żadnego samochodu. Zawsze jest jakieś ale... Tylko oby jak najmniej...
Astec
Początkujący
 
Posty: 60
Prawo jazdy: 20 07 2010
Przebieg/rok: 2tys. km
Auto: Nie mam

15 Cze 2025, 14:26

Astec napisał(a):Zawsze jest jakieś ale... Tylko oby jak najmniej...

No jest jakieś "ale" tylko waga tych "ale" bywa różna.
Do tego problem jest taki że ludzie są kompletnie nie świadomi kosztów użytkowania tego co wybiorą do jazdy i stąd się biorą takie cuda.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11215
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Cze 2025, 00:10

A4 B8 to już stare auto, najmłodsze mają 10 lat, więc albo już dawno te silniki były wyremontowane albo wcale tak źle z nimi nie jest, bo te auta nadal jeżdzą.
Lepiej skupić się w takich autach na stanie ogólnym niż na jakiś teoriach, które po tylu latach nie mają znaczenia.
Sopelek
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 12 06 2007
Auto: Skoda
Silnik: tsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace
    W przeciwieństwie do klasycznych pojazdów typu kombi, station wagon czy nawet shooting brake – Kia Sportspace wyróżnia się zdecydowanie odmienną i wyszukaną architekturą w stosunku do tradycji. Wydłużoną ...

16 Cze 2025, 07:19

Sopelek ten temat wywołuje jakieś retrospekcje ? Pytam bo kolega kiedyś szukał 3,0tdi all a teraz Ty :D
Czy Ty czasami kiedyś ostro nie valvematicowałeś ? Jak dobrze pamiętam jakoś nie było dla Ciebie "już naprawione" nie ma czego się bać po tylu latach. Valve usterka za 2700zł. (Eem części) i 3g pracy Tu proszę usterka za 12-15k.wyjmowanie i obrabianie silnika, wstawianie do jego "środka" tłoków, pierścieni, przymusowe zrobienie rozrządu i "tak źle z nimi nie jest".

I pewnie dlatego że jest tak dobrze to te auta można kupić w cenie roweru a te droższe mają dopiskę "neu motor" :D

:happy: :happy: :happy:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11215
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

16 Cze 2025, 10:24

szybki napisał(a):I pewnie dlatego że jest tak dobrze to te auta można kupić w cenie roweru

Jak kolega za 30-40k kupuje rowery to gratki bo 99% ludzi nawet za 10k nie ma rowerów także pytanie w jakich zawodach bierzemy udział że mamy takie rowerki? :mrgreen:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/a ... Hq5um.html
Sopelek
Nowicjusz
 
Posty: 34
Prawo jazdy: 12 06 2007
Auto: Skoda
Silnik: tsi
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

16 Cze 2025, 11:11

Kolego to jak było :?: , przybliż nam Twoje postrzeganie świata przy części za 2700 pln i potem odniesiemy się do reszty.

Widzę że skrupulatnie zmieniasz temat :D

Tylko nie pisz że nie pamiętasz :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11215
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe