Problem z akumulatorem w bagażniku do odpalania auta Lexus CT200H

13 Cze 2025, 22:00

Witam wszystkich,
rodzina posiada starszego z 2011 roku Lexus CT200H, ale zawsze był w dobrym stanie z niedużym przebiegiem. W 2023 czyli 2 lata temu wymieniłem tam na nowy mały akumulator w bagażniku do odpalania auta. Teraz jak auto nie pojeździ 3-5 dni to nie można go odpalić. Na zgaszonym silniku ostatnio pokazywał ok 12,5V, a na odpalonym ok 14,5V.
W czym jest problem? Może coś w aucie (alarm fabryczny lub coś innego) pobiera za dużo prądu i dlatego mały akumulator wysiada?
Z góry dziękuję za ew odpowiedzi.
Jarek14133
Początkujący
 
Posty: 55
Zdjęcia: 0

Wczoraj, 09:01

A jaki kupiłeś akumulator jak go wymieniałeś? Oryginalny czy jakiś zamiennik no i ważne czy parametry są identyczne?

Generalnie ta hybryda nie potrzebuje dużo prądu do odpalenia bo mały akumulator uruchamia systemy i w tym momencie aktywuje się pobór prądu i ładowanie z baterii hybrydowej. Sam akumulator ma mała pojemność ale wiem z doświadczenia że potrafi wytrzymać spokojnie dwa tygodnie a nawet i więcej jak miesiąc postoju.

Chy masz tam jakiś dokładny alarm lub inne akcesoria jak kamera która może działa w trybie parkingowym itd.?

Pierwsze co należałoby sprawdzić to pobór prądu po wygaszenie systemów czyli po wyłączeniu auta i odczekam kilkudziesięciu minut.

Jarek14133 napisał(a):Na zgaszonym silniku ostatnio pokazywał ok 12,5V, a na odpalonym ok 14,5V.
Na zgaszonym po nocy przed odpalaniem czy na zgaszonym zaraz po jeździe? Bo to spora różnica. Generalnie ta hybryda odpala nawet jak masz napięcie na małym akumulatorze poniżej 12V (sprawdzałem osobiście na słabym akumulatorze i nie miała problemu).

Zerknij sobie jeszcze do tematów na forum związanych z akumulatorem. One są napisane na podstawie Toyoty ale ty masz identyczny układ z tego co pamiętam w Lexusie.

tryb-accessory-vs-ready-w-hybrydzie-toyoty-o-co-tu-chodzi-vt131073.htm

toyota-auris-ii-hybryda-2017r-czy-mozna-zastapic-akumulator-startowy-vt132545.htm

wymiana-odlaczanie-akumulatora-w-hybrydzie-toyota-auris-ii-ts-vt132689.htm
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35

Wczoraj, 09:21

Witam i bardzo dziękuję za odpowiedź.
Nowy akumulatorek 2 lata temu kupiłem nieoryginalny, ale nowy, niestety parametrów nie sprawdzałem.
Dodatkowego sprzętu auto nie ma, tylko sprzęt fabryczny.
Jak przyjechałem do rodziny to nie mogłem otworzyć klapę bagażniku żeby sprawdzić napięcie akumulatorka. Więc musiałem odpalić Lexusa od mojego auta przez przewody. Otworzyłem bagażnik, ale rodzina poprosiła żeby nie gasić od razu silnika Lexusa więc pochodził.
Dlatego na odpalonym silniku było ok 14,5V, a na zgaszonym po 10-15 min ok 12,5V. Po ponad godziny silnik odpalił.
Jarek14133
Początkujący
 
Posty: 55
Zdjęcia: 0

Wczoraj, 09:31

Więc być może wystarczy kupić nowy oryginalny akumulator, albo prawie nowy używany tylko oryginalny fabryczny japoński i będzie ok
Jarek14133
Początkujący
 
Posty: 55
Zdjęcia: 0

Dzisiaj, 00:31

Sprawdź jaki masz aktualnie ten akumulator i podaje jego wszystkie parametry. Zobaczymy co tam siedzi.

Bardzo często zamienniki są słabej jakości, wiem że są tańsze od japońskiej Yuasy ale moim zdanie warto dopłacić do oryginału w tym przypadku.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10268
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Dacia Jogger Extreme - terenowa w każdym calu
    W ramach debiutu rynkowego modelu Dacia wprowadzi do sprzedaży limitowaną serię Jogger Extreme o wyraźnie zaakcentowanych cechach auta terenowego. Będzie dostępna w pięciu kolorach nadwozia: Czarna Perła, Szary Comète, ...