Nawiązując do tematu Ranking usterkowości ADAC 2022 - duże zaskoczenie? postanowiłem opisać dwa tryby pracy w układzie hybrydowym z których możemy korzystać w hybrydach Toyoty. Warto tu zwrócić uwagę na to że częste korzystanie z tego pierwszego trybu dosyć mocno obciąża akumulator 12-woltowy przez co jak jeździmy na krótkich trasach i używamy tego trybu (np. postoju na parkingu jak na kogoś czekamy itp.) możemy mieć problemy właśnie z tym małym akumulatorem.
Tryb ACCESSORY - tu kontrolki się nie odpalają i energia pobierana jest z małego akumulatora 12V. Na zegarach nie świeci się nic poza tym co widać na poniższym zdjęciu po lewej stronie. System multimedialny jeszcze się odpala. Tryb READY - tu samochód jest gotowy do jazdy przyłączeniu tego trybu zapalają się wszystkie kontrolki po czym znikają (czyli jak w normalnym zwykłym spalinowym samochodzie) po teście jak jest wszystko ok i zostaje to co widać czyli auto gotowe do jazdy. energia pobierana jest uż z baterii hybrydowej a mały akumulator 12V jest w tym trybie ładowany. Na koniec jeszcze zajrzałem z ciekawości do instrukcji i znalazłem coś takiego: Samoczynne wyłączanie zasilania W przypadku pozostawienia samochodu z dźwignią przekładni napędowej w położeniu P i wybranym stanem ACCESSORY po upływie około 20 minut lub ON (gdy hybrydowy układ napędowy nie pracuje) po upływie około 1 godziny nastąpi samoczynne przełączenie w stan wyłączony. Jednak nie zabezpiecza to całkowicie przed rozładowaniem akumulatora 12-woltowego. Gdy hybrydowy układ napędowy nie pracuje, nie należy zbyt długo pozostawiać wybranego stanu ACCESSORY lub ON.
oraz w uwagach: W celu uniknięcia ryzyka rozładowania akumulatora 12-woltowego Gdy hybrydowy układ napędowy nie pracuje, nie należy zbyt długo pozostawiać wybranego przyciskiem rozruchu stanu ACCESSORY lub ON. Jeżeli hybrydowy układ napędowy jest wyłączony, a lampka kontrolna przycisku rozruchu nadal sie świeci, oznacza to, że przyciskiem rozruchu nie wybrano stanu wyłączonego. Przed opuszczeniem samochodu należy zawsze sprawdzić, czy przyciskiem rozruchu wybrany jest stan wyłączony. Gdy hybrydowy układ napędowy nie pracuje, nie należy pozostawiać włączonych świateł na dłużej, niż to jest konieczne.
Jak ktoś jest ciekawy hybrydy to zapraszam do tematu Toyota Auris TS 1.8 Hybrid w którym opisuję większość rzeczy potrzebnych które warto wiedzieć eksploatując takie auto Sam wpis dotyczy bezpośrednio Aurisa hybrydowego ale zasada działania innych hybryd Toyoty jest praktycznie taka sama.
Czyli jest jednak jakaś informacja w instrukcji żeby nie nadużywać trybu ACCESSORY
ArteK napisał(a):należy zbyt długo pozostawiać wybranego przyciskiem rozruchu stanu ACCESSORY lub ON
Co do trybu ON to rozumiem że ON = READY bo Ja przynajmniej nie widziałem trybu oznaczonego jako ON. Zostając w tym trybie o ile to jest faktycznie READY to myślę, że tu nic się nie stanie jak będziemy stali zaparkowani z tym trybem jedyne co to co jakiś czas uruchomi nam się silnik w celu podładowania baterii trakcyjnej i tyle.
Rokiko napisał(a):Co do trybu ON to rozumiem że ON = READY bo Ja przynajmniej nie widziałem trybu oznaczonego jako ON
Wygląda na to że jest tak jak piszesz. Dla potwierdzenia zajrzałem do instrukcji i tam mamy na temat wyboru stanów operacyjnych taką informację:
Wybieranie stanów operacyjnych przyciskiem rozruchu Gdy pedał hamulca zasadniczego jest zwolniony, przyciskiem rozruchu można przełączaç pomiędzy poszczególnymi stanami operacyjnymi. (Stan operacyjny ulega zmianie po każdorazowym naciśnięciu przycisku rozruchu.)
Stan wyłączony Można włączyć światła awaryjne.
Stan ACCESSORY Można używać niektórych urządzeń elektrycznych, np. gniazda elektrycznego. Na wyświetlaczu wielofunkcyjnym pojawi się komunikat "Zasilanie Wł. [Power ON.]".
Stan ON Można używać wszystkich urządzeń elektrycznych. Na wyświetlaczu wielofunkcyjnym pojawi się komunikat "Zasilanie Wł. [Power ON.]".
[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]
Autolaweta na bazie - Toyota Land Cruiser serii J7 Toyota Land Cruiser serii J7 znana jest jako praktyczna i niezniszczalna terenówka, wykorzystywana do najcięższych prac – od kopalni, przez wojsko, po służby ratunkowe i miejskie. Dobrym przykładem jest ciekawy ...
Baza z danymi technicznymi samochodów marki TOYOTA. Znajdziesz tu informacje o silniku (moc, pojemność, moment obrotowy itp.), wymiarach nadwozia, spalaniu (trasa / miasto / średnie), osiągach, ukałdzie hamulcowym i jeszcze wielu innych parametrach które dotyczą tego modelu. Sprawdź: dane techniczne TOYOTA
Drogi użytkowniku, aby dalej móc dostarczać Ci coraz lepszej jakości treści którymi możesz być zainteresowany powinieneś przejść do ustawień prywatności i tam skonfigurować swoje zgody w celu dopasowania treści marketingowych do Twojego zachowania. Pamiętaj! Dzięki reklamom możemy finansować rozwój naszej strony, a Ty w zamian otrzymujesz do niej bezpłatny dostęp.