Toyota Auris TS 1.8 Hybrid (prestige, executive, skyview, navi)

19 Sie 2021, 11:20

Toyota Auris to bardzo ciekawy samochód szczególnie w wersji hybrydowej. Posiadam ten samochód od niedawna, postaram się odpowiadać i pomagać na forum w pytaniach dotyczących eksploatacji hybryd :ok:

Poglądowe zdjęcia samochodu które pochodzą jeszcze z ogłoszenia.
Toyota Auris TS 1.8 Hybrid (prestige, executive, skyview, navi) Jak uda mi się zrobić nowe zdjęcia to na pewno dodam do tematu :wink:

Trochę o napędzie tego auta
Silnik spalinowy Toyoty Auris Hybrid to wolnossące 1.8 VVT-i o mocy 99 KM (142 Nm / 4000 obr.) na łańcuchu rozrządu i z hydrauliką na zaworach. Blok silnika, jak i głowica wykonane zostały są ze stopu aluminium. Jest on wyposażony w dwa wałki rozrządu i szesnaście zaworów. Toyota zastosowała zmienne fazy rozrządu VVT-i. Silnik 1.8 Hybrid wyposażono również w zawór EGR. Średnica cylindra wynosi 80,5, a skok tłoka 88,3 mm. Stopień sprężania wynosi 13,0:1. W silniku tym zastosowano pośredni wtrysk paliwa (MPI). Z racji tego że silnik pracuje w dosyć ciężkich warunkach układu hybrydowego (często gaśnie i jest odpalany) zastosowano tu panewki korbowodowe z mikrorowkami alby polepszyć smarowanie. W silniku oryginalnie mamy świece irydowe Denso SC20HR11.

Silnik elektryczny służący do napędu generuje 80 KM (207 Nm). Prędkość obrotowa tego silnika to 13500 obr.

W hybrydzie moce silnika elektrycznego i spalinowego nie sumują się 1:1 więc mamy tu łączną moc 136 KM.

99 KM + 80 KM = 136 KM :wink:

Skrzynia automatyczna w tym samochodzie to przekładnia e-CVT i jest to zupełnie inna konstrukcja od CVT która stosowana jest w silnikach benzynowych Toyoty. Skrzynia biegów e-CVT jest przekładnią planetarną.

Tak mniej więcej to wygląda jeżeli chodzi o układ napędowy. Będę starał się w tym temacie opisać ten samochód i dodać zarówno jego plusy jak i minusy.

Oczywiście jeżeli macie jakieś pytania to zapraszam do dyskusji :ok:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5135
Zdjęcia: 11440
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

20 Sie 2021, 12:33

Warto co jakiś czas przeprowadzić czyszczenie filtra powietrza kanału dolotowego chłodzenia baterii hybrydowej/trakcyjnej. Dodałem na forum dokładny opis ze zdjęciami jak to zrobić i myślę ze każdy sobie z tym poradzi :ok:

Tu jest temat: Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii hybrydowej/trakcyjnej
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5135
Zdjęcia: 11440
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Sie 2021, 12:54

Kolejnym zabiegiem serwisowym była wymiana oleju w hybrydowej przekładni e-CVT która poszła całkiem sprawnie. Sama wymiana jest naprawdę prosta i warto ją co jakiś czas zrobić. Dokładny opis ze zdjęciami jak to wszystko wyglądało i co było potrzebne znajdziecie w temacie: Toyota Auris Hybrid II - wymiana oleju w automatycznej skrzyni e-CVT
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5135
Zdjęcia: 11440
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

06 Wrz 2021, 16:14

Samochód użytkuję w trybie Normal ponieważ w ECO Mode mamy ograniczoną trochę moc co czuć pod pedałem gazu do tego klima gorzej chłodzi. Po moich testach w trybie normalnym mniej pali :wink: i jazda jest bardziej dynamiczna bez mocniejszego wciskania gazu.

Swoją drogą w ECO Mode miałem wrażenie że dodaję gazu, a samochód nie chce jechać :) tak jak by się stawiał trochę podczas przyspieszania. W trybie Normalnym trzeba tylko bardziej uważać bo łatwiej przekroczyć moment kiedy załącza się silnik spalinowy podczas ruszania.
Dzieje się to po przekroczeniu połowy pola ECO na liczniku. Zaznaczyłem strzałką na załączonym zrzucie dokładne miejsce. Jeżeli mamy baterię mocno naładowaną około 66% to czasem możemy ten punkt lekko przekroczyć i silnik spalinowy nie załączy się. W drugą stronę jak mamy około 45% baterii to potrafi się załączyć już poniżej tego pola podczas przyspieszania.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jak wygląda ładowanie baterii i w jakim zakresie ona pracuje?
Obserwując dokładnie zachowanie baterii trakcyjnej w aplikacji HA zauważyłem, że podczas dłuższej jazdy w trasie poziom naładowania utrzymuje się najczęściej na 60%. System sterujący ładowaniem do tego dąży więc jeżeli mamy mniej procent to podczas pierwszych km bateria będzie doładowana do tego poziomu. Jeżeli zaś mamy więcej naładowaną baterie to z czasem w trasie straci ona trochę procent żeby dojść do tego poziomu.

Najmniejsza wartość jaką widziałem jeżeli chodzi o rozładowanie baterii to 32% i przypuszczam że tu będzie ograniczenie dolne 30% poniżej którego nie da się rozładować tej baterii.

Największa wartość naładowania bateria uzyskała u mnie w górach podczas długiego zjazdu krętymi drogami i było to 80%. Powyżej tej wartości nawet jak dalej jedziemy z góry nie jest ona ładowana. Warto używać trybu B (Brake) przy długich zjazdach.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5135
Zdjęcia: 11440
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

06 Wrz 2021, 17:09

Jak działa tryb B (Brake)?
Podczas jazdy z góry po włączeniu tego trybu silnik spalinowy zostaje załączony (o ile aktualnie nie pracuje) i ma za zadanie wspomagać hamowanie. Jechałem w tym trybie z dosyć wysokiej góry. Bateria trakcyjna naładowała się do 80% i dalej już się nie ładowała pomimo kontynuacji jazdy (ograniczenie przez sterownik). Zjazd z góry był na tyle stromy, że czasem trzeba było wspomagać się pedałem hamulca. Trzeba pamiętać, że podczas takiej jazdy bateria trakcyjna szybko się ładuje i jej temperatura rośnie. Dlatego moja rada Tu jest taka żeby przed wybraniem się w jazdę po górach sprawdzić czy chłodzenie jej jest drożne i filtr siatkowy nie jest zapchany. Wyżej podałem link do czyszczenia tego filtra.

Kiedy skończy nam się zjazd powinno się zmienić przełożenie w skrzyni biegów na D w celu kontynuacji jazdy (tak zaleca producent).
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5135
Zdjęcia: 11440
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

25 Paź 2021, 11:43

Średnie spalanie na dystansie 10000km
Po około 10tyś km jestem w stanie powiedzieć coś więcej na temat użytkowania tego samochodu. Średnie spalanie na takim dystansie z tankowania wyniosło 5,43l/100km (opony letnie 225/45R17). Większość była w trasie z czego ostatnie tankowanie przypadło na jazdy w niższych temperaturach i przy jednorazowych krótkich dystansach 2-3km w tym jakieś jednorazowe trasy ekspresówką około 80km.

Na zrzucie ilość litrów i koszty tankowania z wyliczoną średnią.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jak widać najniższe spalanie jakie udało mi się uzyskać to 4,67l/100km (według tabelki ale na dystansie 500km raz zszedłem do realnych 4,2l/100km ;)). Trzeba pamiętać, że komputer zaniża wskazania spalania o jakieś 0,3l/100km. Jeżeli wyjdzie mam 5l/100km to znaczy, że realnie będzie w granicach 5,3l/100km.

Przy samej jeździe po mieście z włączoną klimatyzacją w ciepłe dni jesteśmy w stanie zejść do realnych 4 litrów na setkę (komputer pokazuje 3,7-3,8l/100km). Udało mi się to parę razy jak jechałem przez Warszawę w godzinach szczytu z punktu A do B.

Jadąc na ekspresówce z prędkościami rzeczywistymi 115-120km/h (licznikowo jakieś +7-8km/h) jesteśmy w stanie utrzymać spalanie na poziomie 5,5-5,7l/100km przy czterech osobach na pokładzie i załadowanym bagażniku.

Rezerwa i zagadka dla wielu kierowców
No właśnie rezerwa w tym samochodzie jest bardzo zagadkowa. Od zapalenia się kontrolki rezerwy możemy zrobić 20km i na liczniku pokaże nam się 0km (same kreski) do przejechania do stacji benzynowej. Najciekawsze jest to że raz miałem taki przypadek i na stacji okazało się że do baku weszło 39 litrów paliwa (zbiornik ma 45 litrów). Wychodzi na to, że producent przewidział duży margines błędu i nawet jadąc na trasie będziemy mogli w takiej sytuacji przejechać jeszcze ponad 100km. Jednak dla własnego bezpieczeństwa warto szukać stacji jak już zaświeci nam się pomarańczowa lampka z dystrybutorem :ok:

Myślę, że przy oponach 205/55R16 spalanie było by trochę niższe z racji oporów toczenia. Na spalanie mocno też wpływa to czy jedziemy sami czy z kompletem pasażerów. Jest to odczuwalne podczas przyspieszania.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5135
Zdjęcia: 11440
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Oznaczenia tablic rejestracyjnych samochodów Służby Celno-Skarbowej
    Sprawdź, jak rozpoznać auto po numerze rejestracyjnym Służby Celno-Skarbowej. Poniżej przedstawiamy aktualne tablice rejestracyjne używane na terenie naszego kraju. HCA – Służba Celno-Skarbowa, urząd w Olsztynie HCB ...
    Mitsubishi L200 STORM - limitowana seria pickup’a
    W polskich salonach Mitsubishi Motors zadebiutował właśnie napędzany na obydwie osie pickup L200 w specjalnej wersji STORM. Limitowana seria L200 charakteryzuje się bogatym wyposażeniem i bardzo korzystną ceną. Mitsubishi ...

  • 25 Paź 2021, 14:47

    Wady i zalety Toyoty Auris II TS Hybrid
    Na podstawie własnych doświadczeń jestem w stanie wymienić kilka wad i zalet tego samochodu. Przyznam szczerze, że ciężko mi jak narazie znaleźć jakieś większe wady. Pomijam pracę silnika który podczas gwałtownego mocnego przyspieszania wchodzi na dosyć wysokie obroty bo moim zdaniem nie można tego uznać za wadę jak zrozumie się jak działa skrzynia e-CVT i dlaczego silnik stara się utrzymywać stałe wyższe obroty podczas zwiększania prędkości (Utrzymując wskazówkę w zielonym polu wcale nie jest głośno jak niektóry twierdzą).

    Wady
    • brak nawiewu na nogi dla pasażerów tylnej kanapy
    • brak środkowego tylnego nawiewu
    • dosyć szerokie słupki A które czasem skutecznie ograniczają widoczność
    • wyciszenie nadwozia (nie jest najgorzej ale mogło by być lepsze)
    • czujniki parkowania potrafią o sobie dać znać stojąc w korku (np. para z rury samochodu stojącego przed nami potrafi je aktywować)
    • System PCS przy niższych temperaturach zewnętrznych potrafi się wyłączać z racji parowania szyby przed kamerą i czujnikami. Problem został opisany w tym temacie komunikat-o-niedostepnosci-pcs-przy-niskiej-temperaturze-zewnetrznej-vt127542.htm
    • e-CVT potrafi szarpnąć przy pierwszej zmianie z P na D lub R w sytuacji kiedy po włączeniu zapłonu zmienimy bieg dopiero po uruchomieniu silnika spalinowego skrzynia-e-cvt-w-hybrydzie-szarpie-przy-przerzucaniu-z-p-na-d-lub-r-vt128680.htm

    Zalety
    • dosyć niskie spalanie przy normalnej jeździe
    • elektryczna klimatyzacja
    • duży bagażnik 600 litrów z możliwością ustawienia rolety na dwóch poziomach
    • składanie oparć siedzeń tylnych na płasko bezpośrednio z bagażnika
    • przycisk POWER znacznie zwiększa dynamikę przy przyspieszaniu i warto z niego korzystać w takich sytuacjach
    • dobra dynamika w ruchu miejskim np. ruszanie z pod świateł
    • wygodne przednie fotele
    • pełnowymiarowe koło dojazdowe (duża wnęka w bagażniku na zapas)

    Czujniki TPMS i zmiana kół
    Warto sprawdzić jak poinformować samochód o zmianie kół z czujnikami jak mamy dwa komplety lato/zima. Dokładny opis znajdziecie w temacie: Dwa komplety czujników TPMS i zmiana kół lato/zima - Toyota.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5135
    Zdjęcia: 11440
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    26 Paź 2021, 16:39

    Ładowanie baterii trakcyjnej
    Bateria trakcyjna w Aurisie pracuje w granicach 30-80% i to są maksymalne wartości jakie można osiągnąć w skrajnych przypadkach. Najczęściej jest to 38%-65%. Podczas długiej jazdy na trasie zostaje doładowana do około 60% i tak już trzyma całą drogę. Nawet jak wjedziemy na trasę i będziemy mieli więcej % baterii to i tak system ją rozładuje do tej wartości.

    Podczas stania w korku silnik benzynowy uruchomi się przy poziomie 40% prądu w baterii trakcyjnej aby doładować ją do poziomu około 50% po czym sam się wyłączy. Jeżeli w tym czasie ruszymy i będziemy hamowali z prędkości większej niż około 30 km/h może nam się włączyć tryb EV nawet jak bateria nie osiągnie tych 50%. Wszystko jest sterowane automatycznie i to co podaję wynika z moich dokładnych obserwacji zachowania tego systemu.

    Baterię trakcyjną udało mi się naładować na maksa do 80% tylko w warunkach górskich przy dosyć długim zjeździe. Kiedy osiągnęła ten poziom nie była już dalej ładowana pomimo kontynuacji zjazdu.

    Ciekawostką może być to że mając naładowaną baterię w granicach 60% i więcej podczas jazdy w trybie elektrycznym EV wyczuwalne jest że samochód lepiej reaguje na operowanie pedałem gazu tak jak by miał trochę więcej mocy. Wydaje się lżejszy podczas przyspieszania.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5135
    Zdjęcia: 11440
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    10 Gru 2021, 15:14

    Ciekawostki związane z wymuszonym trybem EV
    Sprawdzałem w różnych warunkach przy jakiej prędkości używając przycisku EV napęd przełączy się w jazdę w trybie elektrycznym.

    W instrukcji mamy podane tylko że system nie pozwoli na przełączenie "Gdy prędkość samochodu jest wysoka". U mnie po wielu próbach przy zimnym ciepłym silniku maksymalną prędkością przy której przełącza się w tryb EV za pomocą przycisku jest 30km/h. Temperatury zewnętrzne w granicach -5*C do 5*C.

    Oczywiście w samym trybie EV możemy jechać nawet do 70km/h (jak warunki na to pozwalają) ale wymuszone przełączenie przez przycisk działa poniżej 30km/h. Przy wyższych prędkościach otrzymamy stosowny komunikat który powie nam, że po prostu mamy za wysoką prędkość pojazdu.

    W zimie jak mamy naładowaną baterię to też możemy zaraz po włączeniu zapłonu wymusić ten tryb przyciskając EV zanim odpali się silnik benzynowy i przejechać pewien dystans z niewielką prędkością. Minus jest taki, że ciepło nie poleci z kratek nawiewu bo jest ono zależne od temperatury silnika spalinowego.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5135
    Zdjęcia: 11440
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    10 Gru 2021, 20:04

    Czy dobrze zrozumiałem - na napędzie elektrycznym możemy jechać max 70 km/h?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 18663
    Zdjęcia: 1203
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    21 Gru 2021, 13:25

    MotoAlbercik napisał(a):Czy dobrze zrozumiałem - na napędzie elektrycznym możemy jechać max 70 km/h?
    Tak, w Aurisie to maksymalna prędkość przy której potrafi wyłączać się silnik spalinowy. Prędkość ta jest praktycznie nie do osiągnięcia ze startu wyłącznie w trybie elektrycznym ale podczas jazdy jak mamy baterię trakcyjną odpowiednio naładowaną to przy mocniejszym ujęciu gazu taki tryb nam się załączy i przez pewien czas ze stałą prędkością jesteśmy w stanie jechać. Tak samo dzieje się podczas hamowania jak prędkość spadnie poniżej 70km/h silnik spalinowy wyłącza się (są pewne warunki jeszcze do spełnienia jak np. w zimie kiedy jest nie dogrzany a potrzebujemy ogrzać wnętrze to wtedy nie wyłączy się).

    Inna kwestia to przycisk EV który jest zaprogramowany tak aby umożliwić jazdę w trybie elektrycznym do maksymalnej prędkości 30km/h. Przekraczając ją nie oznacza to że od razu włączy nam się spalinowy silnik ale otrzymamy komunikat o wyłączeniu tego systemu. Jeżeli bateria jest wystarczająco naładowana i inne warunki na to pozwalają można kontynuować przyspieszanie na samym silniku elektrycznym choć trzeba trzymać się pierwszej połowy pola ECO bo jak ją przekroczymy to od razu wkracza do akcji silnik spalinowy :)

    Przyspieszanie na samym silniku elektrycznym jest mało efektywne i zużywa sporo kWh dlatego najlepiej jest przyspieszać w miarę dynamicznie wykorzystując spalinówkę i po osiągnięciu zadanej prędkości poniżej 70km/h pozwolić przejść w tryb elektryczny utrzymując prędkość. Efektywności jazdy hybrydą można się szybko nauczyć i korzystać z walorów niskiego spalania.

    Najciekawsze jest to, że jak jedziesz takim samochodem to masz zajawkę (przynajmniej Ja tak mam) żeby starać się spalić jak najmniej jadąc normalnie.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5135
    Zdjęcia: 11440
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    29 Gru 2021, 15:53

    Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku
    Czas przyszedł na wymianę baterii w kluczyku ponieważ samochód poinformował mnie o tym że jest ona już słaba i wymaga takiego zabiegu :) Cały proces wymiany opisałem w osobnym temacie który znajdziecie pod tym hasłem "Wymiana baterii w elektronicznym kluczyku".

    Warto ją wymienić zawczasu lub nawet wozić ze sobą taką baterię do podmiany. Trzeba pamiętać, że rozładowana bateria w pilocie skutecznie unieruchomi nasze auto.
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5135
    Zdjęcia: 11440
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    29 Sty 2022, 21:03

    Witaj ArteK !!!
    Kogoś z pasją i chęcią opisywania tak szczegółowo spraw aż miło poczytać!
    Aż musiałem się zalogować.

    Rozważam zakup pierwszej w życiu hybrydy używanej. Wcześniej jeździłem Mondeo Mk4 w dieslu. Małe przebiegi robię i postanowiłem zamienić na benzynę ale czegoś brakuje- mocy.

    Paliwo drogie i szukam alternatywy. Plusem jest skrzynia automatyczna.

    Napisz proszę czy twoje auto zostało zakupione NOWE?
    Kiler2196
    Nowicjusz
     
    Posty: 11

    29 Sty 2022, 23:25

    @Kiler2196 dziękuję :)

    Kiler2196 napisał(a):Napisz proszę czy twoje auto zostało zakupione NOWE?
    Używane.

    Kiler2196 napisał(a):Rozważam zakup pierwszej w życiu hybrydy używanej. Wcześniej jeździłem Mondeo Mk4 w dieslu. Małe przebiegi robię i postanowiłem zamienić na benzynę ale czegoś brakuje- mocy.
    Na małe przebiegi dobra jest hybryda (dzisiaj masz też wybór mocniejszych wersji w których mocy Ci wystarczy). Jednak są pewne rzeczy które trzeba zaakceptować o których nie wszyscy wiedzą żeby nie było rozczarowania.

    Najlepiej załóż nowy temat w dziale "jakie auto kupić?" opisz swoje założenia i tam postaramy się pomóc w wyborze najlepszego rozwiązania.

    EDIT: @Kiler2196 przeniosłem twój kolejny post i stworzyłem nowy temat odnośnie zainteresowania zakupem hybrydy. Tu jest bezpośredni link do niego zakup-pierwszej-w-zyciu-uzywanej-hybrydy-co-wybrac-porady-vt128136.htm
    ArteK
    Forum Samochodowe
     
    Posty: 5135
    Zdjęcia: 11440
    Miejscowość: Warszawa
    Prawo jazdy: 12 12 1996
    Przebieg/rok: 15tys. km
    Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
    Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
    Paliwo: Hybryda
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2016

    28 Mar 2022, 12:55

    ArteK napisał(a):Jadąc na ekspresówce z prędkościami rzeczywistymi 115-120km/h (licznikowo jakieś +7-8km/h) jesteśmy w stanie utrzymać spalanie na poziomie 5,5-5,7l/100km przy czterech osobach na pokładzie i załadowanym bagażniku.


    Bardzo ładne spalanie, a sprawdzałeś na autostradzie jak wychodzi przy trochę wyższych prędkościach (130 lub 140km/h)?
    Ossy
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 7023
    Zdjęcia: 0
    Prawo jazdy: 07 01 2010
    Przebieg/rok: 20tys. km
    Auto: Volvo S60
    Silnik: 2.4T
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2002