Toyota Auris TS 1.8 Hybrid (prestige, executive, skyview, navi)

28 Mar 2022, 12:14

Ossy napisał(a):Bardzo ładne spalanie, a sprawdzałeś na autostradzie jak wychodzi przy trochę wyższych prędkościach (130 lub 140km/h)?
Nie miałem jeszcze okazji bo jak była do wyboru płatna autostrada i ekspresówka to wybierałem tą drugą :) Zauważyłem też że jadąc w tracie z podobnymi prędkościami samemu można uzyskać nawet 0,5 litra mniej na 100km niż przy czterech osobach i pełnym bagażniku. Ciekawe jest to, że na trasie jak masz wzniesienia hybryda potrafi wspomagać się silnikiem elektrycznym widać to w aplikacji Hybrid Assistant.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5274
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

01 Kwi 2022, 08:51

chetnie bym zobaczył zaktualizowaną tabelke spalania od pazdziernika do kwietnia :)
e0hater
Początkujący
 
Posty: 205
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020

01 Kwi 2022, 09:15

Dużo się nie zmieniło względem poprzedniego zestawienia ale widać mniej więcej ile pali w zimie. Tankowałem od tamtej pory pięć razy i przejechałem około 3000km. Jazdy na bardzo krótkich odcinkach najczęściej 2-4km czasem 10km, więcej to już naprawdę sporadycznie.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Jak widać największe średnie spalanie wyszło na poziomie 6,86l/100km
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5274
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

01 Kwi 2022, 10:15

Wygląda bardzo dobrze spalanie! Tym bardziej jeździłeś w sezonie zimowym.
Mój w mieście spali 16 litrów ale to inne auta 220km.
Cały czas myślę nad zakupem aurisa hybryda
Kiler2196
Nowicjusz
 
Posty: 11

01 Kwi 2022, 10:36

Kiler2196 napisał(a):Mój w mieście spali 16 litrów ale to inne auta 220km.
Nie wiem jakie to gabaryty auta ale możesz porównać go np do Camry z silnikiem 2.5 hybrid 218KM która w mieście w zimie nie spali więcej jak 6 litrów (oczywiście mówię tu o przejazdach min te 10-15km jednorazowo w takim ruchu).

Przy hybrydzie w zimie musisz się nastawić na spalanie takie jak w benzynie z podobnym silnikiem od temperatury 0*C w dół. Jak jest cieplej pali mniej i tak samo z dystansem im większy tym średnie spalanie będzie mniejsze. Najlepiej jest też ją garażować bo wtedy bateria trakcyjna tak nie przemarza, a to też się przekłada na jej sprawność i wydajność.

U mnie minusem np. jest brak możliwości zasłonięcia przednich wlotów w zderzaku które w zimie znacznie by ograniczyły wychładzanie silnika spalinowego co poprawiło by na pewno sprawność całego układu. W nowszych hybrydach wiem, że już stosują takie rozwiązanie.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5274
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

01 Kwi 2022, 10:55

Przy obecnych cenach paliwa jest to bardzo kuszące jednak chyba to zostało wykorzystane na rynku wtórnym bo aurisy z 40k za auto z początku produkcji podskoczyły do 50 + a za polifta to już w ogóle krzyczą po 70 a te auta maja 9-7 lat gdzie nowe kosztowały bodajże koło 90 :?
e0hater
Początkujący
 
Posty: 205
Auto: Toyota Corolla TS
Silnik: 1.8 Hybrid
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2020
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy używane opony są bezpiecznym wyborem?
    Zakup nowych opon to wydatek, który każdy kierowca powinien traktować w kategorii inwestycji – opony są jedynym elementem łączącym auto z jezdnią. To od ich jakości i sprawności zależą nie tylko osiągi samochodu ...

01 Kwi 2022, 11:06

Ogólnie wszystkie samochody poszły w górę, ale faktycznie hybrydy są w tym momencie z dużym plusem, a w tym układzie hybrydowym jak ktoś dużo jeździ może pokusić się o założenie instalacji LPG co sprawi, że samochód może być wyjątkowo ekonomiczny :wink:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5274
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

03 Kwi 2022, 13:42

Wymiana klocków i tarcz na tylnej osi
Zauważyłem, że od pewnego czasu klocki potrafią popiskiwać z tyłu przy delikatnym hamowaniu, czy ruszaniu z miejsca. Dodatkowo jak było wilgotno to klocki z tarczą sklejały się. Tu wystarczyła jedna noc postoju i już trzymały. Postanowiłem wymienić komplet tarcze + klocki. Po rozebraniu zacisku zauważyłem, że klocki praktycznie stoją i są zapieczone w prowadnicach. Trochę poszperałem na ten temat w necie i okazało się że warto raz na rok lub dwa lata wyczyścić i przesmarować prowadnice klocków bo w tym modelu potrafią się one zapiekać (hybryda i być może rzadziej z nich korzystasz przy hamowaniu). Samochód był serwisowany ale wątpię czy od nowości ktoś tam choć raz zaglądał. Przebieg przy jakim zmieniłem komplet to 80tyś. km. uznałem, że nie ma sensu zdejmować czyścić i ponownie zakładać tego samego kompletu skoro klocki potrafią przywierać do tarczy (to oryginalny komplet z logo Toyoty).

Wymiana jest dosyć prosta i można to zrobić na podnośniku. Potrzebujemy klucze 14mm i 13mm oraz jakieś kombinerki które będą pomocne przy zdjęciu linki od hamulca ręcznego. Do wciśnięcia tłoczka potrzebny będzie zestaw taki do wkręcania ich na swoje miejsce. Warto też zaopatrzyć się w klucz dynamometryczny i pastę/smar do smarowania prowadnic zacisków hamulcowych.

Poniżej zdjęcia starego kompletu:
Toyota Auris TS 1.8 Hybrid (prestige, executive, skyview, navi) Toyota Auris TS 1.8 Hybrid (prestige, executive, skyview, navi)
Nowy komplet po założeniu (przebieg kilkanaście km):Toyota Auris TS 1.8 Hybrid (prestige, executive, skyview, navi)
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5274
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

03 Lip 2022, 12:30

Kilka nowych wpisów z jazdy w trasie hybrydą odnośnie tego samochodu znajdziecie tu hybrydy-na-trasy-jak-sprawdza-sie-hybryda-w-trasie-spalanie-vt126681-45.htm#p837321

Tryb EKO czy Normal - który wybrać?
Najlepiej przetestować to samemu na jednym odcinku drogi przejeżdżając go dwa razy z różnymi trybami. U mnie lepiej sprawdza się normal, mniej pali i klimatyzacja lepiej chłodzi. Moim zdaniem w tym trybie bardziej panujemy na tym co się dzieje z układem hybrydowym, a co za tym idzie nad odzyskiwaniem energii którą później możemy wykorzystać.

Jazda na tempomacie - wcale nie oznacza większych oszczędności
Zauważyłem i to już nie raz że jazda na tempomacie w tym samochodzie jak mamy teren lekko pagórkowaty przynosi nam większe spalanie niż bez niego. Na poziomej drodze sprawdza się on bardzo dobrze ale jak mamy niewielkie wzniesienia to warto go wyłączyć i jechać samemu operując gazem.

Jak możemy tu zaoszczędzić? Jest prosta zasada. Jadąc pod górę wytracamy prędkość ale nie więcej niż o 5 km/h, przy zjeździe możemy ją odzyskać bez większego spalania, a jak mamy kolejny podjazd to wystarczy nabrać prędkości wyższej o te 5 km/h które wytracimy na podjeździe.

Podjeżdżając na tempomacie strasznie rośnie chwilowe spalanie szczególnie w końcowej fazie wzniesienia. Wielu kierowców nie mających tempomatu nawet nie rejestruje tego że zwalniają o kilka km podczas takich podjazdów :)

Ciekawostka, takie tempomaty uwzględniające topografię terenu czyli wzniesienia i zjazdy są wykorzystywane w nowych ciężarówkach które same potrafią wytracać częściowo prędkość jadąc pod górę. Chodzi oczywiście o oszczędność paliwa ale to już inny temat :wink:
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5274
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

10 Lip 2022, 15:12

Udało mi się uwiecznić maksymalne naładowanie baterii hybrydowej podczas dłuższego zjazdu w górach i hamowania silnikiem (przełożenie "B"). Jak już kiedyś wcześniej pisałem ładuje się ona do maksymalnie 80% (wszystkie kreski na grafice w systemie multimedialnym) co dokładnie widać na załączonym zrzucie z aplikacji Hybrid Assistant.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Podczas dalszej jazdy z góry hamowanie silnikiem jest trochę mniej skuteczne ponieważ nie działa nam już generator odzyskujący energię, ładując baterię więc trzeba posiłkować się bardziej układem hamulcowym o ile zajdzie taka potrzeba.

Przed wyjazdem w góry hybrydą warto pamiętać o sprawdzeniu czy układ chłodzenia baterii hybrydowej jest sprawny i filtr czysty. Podczas jazdy w górach można szybko podgrzać baterię powyżej 40*C, a przy ograniczeniu przepływu powietrza poprzez brudne sitko filtrujące powietrze wpadające do wentylatora uzyskanie wyższych temperatur nie jest wcale trudne. Trzeba pamiętać, że wyższe temperatury szybciej mogą uszkodzić ogniwa w baterii dlatego warto o ten układ chłodzenia dbać.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5274
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

14 Lip 2022, 22:39

Sama merytoryka, dzięki za wpis!
damianj
Nowicjusz
 
Posty: 25
Prawo jazdy: 06 07 2002
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: toyota auris
Silnik: 1.6 132km
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010

25 Lip 2022, 08:44

Udało mi się osiągnąć w miarę niskie spalanie przy normalnej jeździe na mazurskich drogach. Jest to chyba jedno z najniższych jakie zanotowałem podczas eksploatacji auta do tej pory.

Dystans: 20,77 km
Czas przejazdu: 23:07 min.
Jazda w trybie elektrycznym 48% całego czasu i 39% z całego dystansu.
Obciążenie samochodu to 4 osoby plus pół bagażnika więc spore.
Klimatyzacja ustawiona na 21 stopni.
Tryb jazdy: Normalny

Realne spalanie według HA 3,79 l/100km (wskazanie na komputerze w samochodzie 3,5 l/100km).

Zrzut z aplikacji Hybrid Asisstant w ramach potwierdzenia.

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]


Dodam jeszcze, że jazda nie była nastawiona na maksymalnie oszczędną i głównie jej specyfika była oparta na ruchu w którym się poruszałem.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5274
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

12 Sie 2022, 21:24

Witam serdecznie, fajne info. Mam Aurisa od 10.2021. Nasuwają mi sie takie pytania: 1. czy po włączeniu zaplonu, wybraniu power mode i wyłączeniu, i ponownym włączeniu macie zapamietany power mode czy normal? Z ecomode jest tak że zostaje zapamiętany a power nie ( przynajmniej u mnie) i wkurza mnie to strasznie 2. istnieje możliwość konfiguracji żeby bylo zamykanie okien z kluczyka
TomAuris
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris Hybride Prestige
Silnik: 1.8
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018

14 Sie 2022, 13:07

TomAuris napisał(a):1. czy po włączeniu zaplonu, wybraniu power mode i wyłączeniu, i ponownym włączeniu macie zapamietany power mode czy normal?
Zapamiętany zostaje tryb ECO lub Normal i po ponownym uruchomieniu mamy taki jak wcześniej. Tryb Power Mode w hybrydzie jest raczej do stosowania w momentach kiedy potrzebujesz wykorzystać pełną moc więc nie ma sensu na nim jeździć non stop i pewnie z takiego założenia wyszli twórcy oprogramowania ustawiając to w ten sposób że nie zostaje zapamiętany podczas wyłączania zapłonu i przy ponownym włączeniu wracamy do trybu Normal.

TomAuris napisał(a):2. istnieje możliwość konfiguracji żeby bylo zamykanie okien z kluczyka
Sprawdziłem i nie znalazłem takiej opcji w instrukcji ale z tego co wiem w Corolli i w C-HR jest możliwość uruchomienia takiej funkcji przez ASO być może i w Aurisie też jest taka opcja tylko nie została ona podana w instrukcji.

Aurisem hybrydowym lepiej jeździć na klimie bo bateria jest chłodzona powietrzem z wnętrza kabiny więc jak będziesz w gorące dni jeździł z otwartymi oknami bez klimy to przypuszczam, że bateria trakcyjna układu hybrydowego może się przegrzewać szczególnie w mieście.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5274
Zdjęcia: 11481
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

14 Sie 2022, 21:08

To teraz takie pytanie: czy jazda ciągle na PowerMode może uszkodzić silnik, uklad jezdny? A może jakoś inaczej wpływa na samochód negatywnie? Spalanie rozni się od eco max 0.2 l na 100 km w cyklu mieszanym...
TomAuris
Obserwowany
 
Posty: 2
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris Hybride Prestige
Silnik: 1.8
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2018