Toyota Auris TS 1.8 Hybrid (prestige, executive, skyview, navi)

15 Sie 2022, 09:04

TomAuris napisał(a):czy jazda ciągle na PowerMode może uszkodzić silnik, uklad jezdny?
Raczej nie ale musisz mieć na uwadze to że układ napędowy i silnik pracuje cały czas pod większym obciążeniem. Gaz reaguje bardzo czule i lekkie jego muśnięcie to wkręcanie silnika od razu ponad 4 tyś. obrotów. Tak samo silnik elektryczny stara się wykorzystać pełną moc. Czy jest to potrzebne non stop? Moim zdaniem nie bo to nie samochód sportowy i szkoda go męczyć w ten sposób ale to już decyzja właściciela.
TomAuris napisał(a):A może jakoś inaczej wpływa na samochód negatywnie?
Na pewno bateria hybrydowa będzie się bardziej / szybciej grzała w ruchu miejskim ponieważ będzie mocno wykorzystywana w takim trybie POWER. Dlatego tu warto zadbać o optymalne chłodzenie.
TomAuris napisał(a):Spalanie rozni się od eco max 0.2 l na 100 km w cyklu mieszanym...
Coś chyba źle sprawdziłeś :wink: albo starałeś się jechać eco w tym trybie. Je jeżdżę w trybie Normal i jestem w stanie zejść ze spalaniem niżej niż w ECO (testowałem kilka razy na takich samych trasach z korzyścią da Normal) ale tryb POWER to co innego tu częściej pracuje silnik spalinowy rzadziej też jest wyłączany przy puszczaniu lżejszym gazu.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

30 Sie 2022, 12:38

Dzisiaj z ciekawości sprawdzałem jak wygląda wylot powietrza z układu chłodzenia baterii trakcyjnej. Moim zdaniem nie jest to za dobrze rozwiązane w Aurisie bo ciepłe powietrze trafia do kabiny co w upalne dni dodatkowo obciąża układ klimatyzacji.

Wylot z chłodzenia baterii trakcyjnej znajduje się dokładnie pod listwą progową przy tylnych lewych drzwiach. Powietrze następnie przedostaje się pod plastikiem osłaniającym nadkole do góry i dalej do bagażnika.

Na poniższym zdjęciu na górze kratka w bagażniku po lewej stronie, a na dole próg pod którym jest wylot powietrza ciepłego z baterii trakcyjnej i strzałka w którą stronę ono się dalej rozchodzi.
Toyota Auris TS 1.8 Hybrid (prestige, executive, skyview, navi) Przykładając rękę przy tej kratce w bagażniku podczas pracy wentylatora chłodzącego baterię trakcyjną czuć ruch powietrza ciepłego które tłoczone jest do bagażnika.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

28 Wrz 2022, 21:14

Hej. Ja właśnie w sprawie tego filtra....w czerwcu tego roku zakupiłam 8 letnia hybrydę. Chciałam wyczyścić ten filtr ale okazuje się że go nie ma....gdzie mogę zakupić? ASO toyoty? Szrot? Może jakieś firmy oferujące serwis baterii? Na necie nie ma. Kombinowałam wpisując w google różne hasła i nic
Yuna
Obserwowany
 
Posty: 1

28 Wrz 2022, 21:31

Yuna napisał(a):Chciałam wyczyścić ten filtr ale okazuje się że go nie ma....gdzie mogę zakupić? ASO toyoty? Szrot?
Trochę słabo bo caly kurz i brud leci do wentylatora i dalej do baterii :/ sam filtr będzie ciężko dostać bo to jest element którego raczej się nie wymienia. Wystarczy go wyczyścić i po sprawie. Ja bym tu próbował uderzać do ASO. Można by się też pokusić o dorobienie go na wymiar pod otwór jego mocowania w tym plastiku i dać tam na przelocie drobną siateczkę ale to rozwiązanie mocno awaryjne jak by się nie udało go nigdzie dostać.

EDIT: Szukaj po numerze osłony 76974-02010 lub 76974-02010-C0. Jak znajdziesz używana to pewnie będzie z tym filterkiem. Tu masz na allegro osłonę od HB z filtrem z tego co widzę na zdjęciu. [link do oferty na Allegro wygasł]

EDIT 2023-02-19 12:55:00
Dodałem nowy temat Tryb ACCESSORY vs READY w hybrydzie Toyoty - o co tu chodzi? do którego warto zajrzeć jak mamy hybrydę powinno pozwolić to nam na uniknięcie problemu z akumulatorem 12-woltowym.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

29 Kwi 2023, 19:28

Spotkanie z kamieniem na ekspresówce przydarzyć może się każdemu. Tym razem padło na mnie i niestety szyba została tak uszkodzona, że musiała pójść do wymiany. Poniżej zdjęcie z uszkodzenia od kamienia, uderzenie było zaraz pod kamerą od strony kierowcy więc zahaczało o pole widzenia. Jego wielkość przekraczała 3cm :(
Toyota Auris TS 1.8 Hybrid (prestige, executive, skyview, navi)
Szyba została wymieniona na oryginalną w ASO Toyoty i okazuje się, że nowa szyba z akcesoriami ma poprawioną wentylację przy kamerze co ma za zadanie usunąć problem z parowaniem szyby przed modułem kamer PCS komunikat-o-niedostepnosci-pcs-przy-niskiej-temperaturze-zewnetrznej-vt127542.htm W tym temacie dodaję info o różnicach i załączam tam również zdjęcia żeby było widać wersję przed modyfikacją i wersję po modyfikacji.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

27 Wrz 2023, 14:35

Tym razem postanowiłem zmienić akumulator rozruchowy czyli ten 12V. Jest to akumulator AGM o oznaczeniu S34B20R firmy YUASA i parametrach 20HR 35Ah CCA 272A. Jako, że u mnie w samochodzie służy on dzielnie 7 lat bez problemów postanowiłem napisać poradnik z wymiany akumulatora w hybrydowym Aurisie opisując po kolei co i jak należy zrobić. Myślę, że każdy da radę zrobić to samodzielnie :ok:

Zapraszam do tematu: Wymiana / odłączanie akumulatora w hybrydzie - Toyota Auris II TS
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

13 Paź 2023, 21:01

Niestety obecna YUASA ze starymi produktami tej firmy nic nie ma wspólnego. W ciągu roku miałem dwa aku YUASA i oba dały ciała. Ten ostatni raz wczoraj i chyba tego im nie podaruje i złożę reklamację.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

13 Paź 2023, 21:16

To były akumulatory Yuasa AGM z tej serii co opisalem do hybrydy czy zwykłe?
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 5289
Zdjęcia: 11483
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

13 Paź 2023, 21:50

ArteK napisał(a):To były akumulatory Yuasa AGM z tej serii co opisalem do hybrydy czy zwykłe?


Zwykłe.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10345
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe