Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej

20 Sie 2021, 12:20

Bateria trakcyjna znajduje się pod tylną kanapą i z lewej strony mamy kanał wlotu powietrza do chłodzenia baterii. Zaraz za plastikową kratką znajduje się przymocowany do niej od środka okrągły filtr siatkowy (filtr baterii hybrydowej/trakcyjnej) który zbiera większe zanieczyszczenia przed wlotem do wirnika dmuchawy odpowiedzialnego za chłodzenie lub ogrzewanie baterii w zależności od temperatur jakie mamy.

Tu mamy widok filtra (siatka jest plastikowa) który jest dosyć mocno zabrudzony (po przebiegu 8000km od poprzedniego czyszczenia) przez co utrudniony jest przepływ powietrza i bateria może się lekko przegrzewać w gorące dni (bardziej utrzymywać wyższą temperaturę która nie jest zalecana).
Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej Optymalna temperatura baterii to 30-35 stopni Przynajmniej widzę, że w takich granicach się u mnie ona utrzymuje (korzystam z aplikacji Hybrid Assistant).

Jak wyczyścić filtr baterii hybrydowej/trakcyjnej krok po kroku:
Wyłączamy napęd samochodu przyciskiem. Kluczyk (pilot) najlepiej odłożyć gdzieś daleko od samochodu w ramach bezpieczeństwa.

1. Podnosimy siedzisko kanapy tylnej do góry. Powinno pójść lekko bo jest tylko na takich zatrzaskach więc przez mocniejsze szarpnięcie ją spokojnie podniesiecie.
Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej
2. Odpinamy cztery zatrzaski na plastiku w którym jest kratka wlotu do filtra. Warto tu mieć taką łyżkę (widoczna na zdjęciach) do spinek żeby ich nie połamać.
Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej
3. Zdejmujemy osłonę w której zamontowany jest filtr siatkowy. Wcześniej jednak musimy jeszcze odpiąć plastikową osłonę osłaniającą próg (wystarczy tylko tak jak widać na zdjęciu z jednego tylnego zaczepu).
Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej
4. Wyjmujemy filtr z osłony, ma on jeden zatrzask i wychodzi bez problemu. Czyścimy go np. odkurzaczem uważając żeby nie porwać tej siateczki. Warto zajrzeć do plastikowego wirnika czy nie widać tam jakiś brudów które można by było wyciągnąć odkurzaczem przy okazji. Wlot powietrza w obudowie w której jest zamontowany filtr również w środku czyścimy.
Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej
5. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy że mamy dwa rodzaje spinek :) Na górze są dłuższe na dole krótkie.
Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej Toyota Auris Hybrid II - czyszczenie filtra baterii trakcyjnej
Zobacz zdjęcia » Galeria ze zdjęciami czyszczenia filtra powietrza baterii trakcyjnej

To wszystko :ok: i mamy satysfakcję z własnoręcznie wykonanej pracy, a bateria będzie miała dobre chłodzenie z racji odpowiedniego przepływu powietrza.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4969
Zdjęcia: 11418
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

21 Sie 2021, 19:07

A miałeś komunikat o zabrudzonym filterku baterii trakcyjnej :?:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8046
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Sie 2021, 20:14

szybki napisał(a):A miałeś komunikat o zabrudzonym filterku baterii trakcyjnej
Nie nie miałem ale z ciekawości sprawdziłem bo wydawało mi się że głośniej chodzi i wolniej schładza baterię na pełnych obrotach jak zajrzałem przez kratkę to już było widać, że jest brudny. W sumie szybko się zabrudził ponownie. Za pierwszym razem wyczyściłem też ten wirnik wentylatora.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4969
Zdjęcia: 11418
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

21 Sie 2021, 22:07

Koledze się pojawił komunikat i tak myślał że profilaktyka ale widzę że jednak trzeba się dobrać do niego.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 8046
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

21 Sie 2021, 23:10

Myślę, że jak już się pojawił komunikat to filtr musi być nieźle zabity i mało drożny. Ja jeżdżę w większości z Hybrid Assistant i tam przy temperaturze baterii 37 stopni mam ustawione już chłodzenie na 6 najwyszym biegu. Normalnie jest to ponad 42 stopnie. Dlatego też zwróciłem na to uwagę.

PS. Przenoszę posty do tematu z baterią.
ArteK
Forum Samochodowe
 
Posty: 4969
Zdjęcia: 11418
Miejscowość: Warszawa
Prawo jazdy: 12 12 1996
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Auris TS Hybrid, Yaris
Silnik: 1.8 Hybrid, 1.3 VVTi
Paliwo: Hybryda
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

23 Sie 2021, 08:14

Tu trzeba jeszcze wspomnieć o bardzo ważnej kwestii żeby nie zakrywać tego wlotu do chłodzenia baterii. On jest dosyć nisko więc nawet jak położymy koc na kanapie pod fotelik lub z tyłu podczas jazdy dziecko nam tam wrzuci kocyk którym się okrywa to bateria może zacząć nam się grzać. Wiem z doświadczenia że dzieci potrafią jakieś misie lub kocyki rzucać pod nogi w samochodzie :yes:
Rokiko
Stały forumowicz
 
Posty: 4466
Zdjęcia: 12
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Nowy taryfikator mandatów karnych od 1 grudnia 2021 - zmiany
    Jak już zapewne większość kierowców słyszała od grudnia ma zmienić się trochę obecny taryfikator mandatów ma się to przyczynić do surowszego karania kierowców. Jakie zmiany obejmują punkty karne ? Jest ...
    Poradnik - kupujemy auto za kilka tys zł
    Do stworzenia tego poradnika skłoniły mnie dwie rzeczy. Pierwsza to fakt, że na nasze forum trafia sporo osób, które chcą kupić auto w przysłowiowej "cenie średniego roweru" do dojazdów do pracy, szkoły, ...

  •