Mercedes E klasa panewka

29 Kwi 2025, 22:13

Witam, rozważam zakup Mercedesa E klasy z 2011 roku, silnik 2.2 CDI. Sprzedający twierdzi, że przy przebiegu 185 tyś około doszło do obrócenia panewki i był robiony pełen remont silnika. A później zrobił w nim sprzęgło. Lepiej szukać czegoś innego?
Świeżak22
Obserwowany
 
Posty: 2

29 Kwi 2025, 23:22

Witaj! :)
Jaki przebieg?
Rexman
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 54
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Mała
Prawo jazdy: 22 02 1979
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw F11
Silnik: M57 D30 313KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016

29 Kwi 2025, 23:31

Teraz ma 210 tysięcy przebiegu a panewka przy około 185 km
Świeżak22
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Kwi 2025, 00:17

Mój kolega ma też tego CDI. (manual). Nalatane blisko 400 tys. bez remontu. To tyle zalet. Ale lekko nie miało u niego.
3 lata starsze od Twojego.
Ma go ponad 2 lata. Zaraz po zakupie wsteczny bieg przestał działać. Wystarczyło pospawać wodzik. Do dziś wsteczny działa bez zarzutu.

Po roku zaczęło ubywać płynu chłodzącego. Wyciek z zaślepek na bloku pod kolektorem wydechowym. Nie za bardzo się tym przejmował, dolewał wody. Później wyciek jeszcze pojawił się na plastikowym kolanku od nagrzewnicy (przy grodzi).
Aż pewnego dnia puściła uszczelka na chłodnicy oleju. Olej poszedł do wody. W całym układzie chłodzenia zrobiło się "masło". Płukaniu chemią nie było końca.
Demontaż chłodnicy, węży, zbiorniczek wyrównawczy itp. Przy odłączaniu węży plastikowe króćce pokruszyły się. Kiepskiej jakości plastik. Pewnie kolektor dolotowy będzie do wymiany, bo cały okopcony a i te króćce to chyba z niego wychodzą.
Na razie zdemontowana jest chłodnica EGR i chłodnica oleju, która okazuje się, że była uszczelniana silikonem. :cry:

Ogólnie czarna robota, ciasnota niesamowita i czujnik na czujniku.
Na razie kolega stracił wenę do roboty.
Wymiana zaślepek pod kolektorem wydechowym będzie też nie lada wyzwaniem.

Kilka dni temu na warsztacie pojawił się Mercedes klasy E bodajże też 2011r. CDI. Nadtopione wtyczki wtryskiwaczy i inne plastiki wokół nich. Wkrótce okaże się czy tylko wtryskiwacze ucierpiały.
Pominę wymianę piasty przedniego koła, bo pewnie wcześniej jakiś kowal wymieniał łożysko w niej.
Rexman
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 54
Zdjęcia: 0
Miejscowość: Mała
Prawo jazdy: 22 02 1979
Przebieg/rok: 40tys. km
Auto: Bmw F11
Silnik: M57 D30 313KM.
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2016
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Lexus LS - limuzyna dla Prezesa
    Limuzyny pełnią nie tylko funkcję reprezentatywną. Z jednej strony są to samochody naszpikowane najnowszą technologią i rozwiązaniami inżynieryjnymi, z drugiej – najlepsze modele oferują coś więcej, niż tylko technikę. ...