Kolejny z jakie auto za ~120k - kombi - używane

30 Kwi 2025, 11:06

Hej,

tak wiem.. kolejny ten sam temat.. kolejne te same pytanie, mniej lub bardziej podobne. Uważam jednak że każdy taki temat dostarcza nowych informacji także proszę się nie obrażać. Od tego jest to forum (mam nadzieję) :happy: Z góry sory za ścianę tekstu, ale dokładnie opisałem co mnie interesuje.

Zatem.. Sprawa wygląda prosto. Szukam kilkuletniej używki za kwotę podaną w temacie. Bez znaczenia, czy diesel, benzyna czy hybryda ale nie ukrywam że najmniej siedzi mi ten pierwszy typ.

Krótka historia jest taka, że pod koniec tego roku zacznę jeździć kilka razy w roku na zachód niemiec, więc dłuższa trasa. Chciałbym auto wygodne na długie godziny jazdy, aby po chwili nie być zmęczonym. Chcę być w stanie przejechać taką odległość w jeden dzień, bez bólu pleców czy uczucia jakbym przepracował 10h fizycznie... Poza tym głównie jazda miejska.

Z tego co zdążyłem sam przejrzeć (opinie i recenzje na yt) wybrałem kilka modeli:

1. Toyota Corolla
Plusy:
- w porównaniu do większości marek raczej gwarant bezawaryjności i spokoju
- na miasto idealna (bardzo małe spalanie, nie wiem jak w trasie)
- w miarę pojemna z odpowiednim wyposażeniem
- fizyczne przyciski do podstawowych funkcji samochodowych (ważne!)
Minusy:
- malutki bak paliwa :cry:
- niski profil (ludzie narzekają że przez dziury/policjanta trzeba jechać jak żółw)
- brak wygłuszenia co przy prędkościach 100 km/h+ jazda jest gehenną (to myślę, że można naprawić inwestując w wygłuszenie?)

2. Skoda Octavia IV
Bralem pod uwagę aż doczytałem że NIE MA fizycznych przycisków tylko tablet. Tragedia! Chyba że coś się zmieniło w rocznikach 23/24?

3. A4 Avant 35 TFSI S line (2021-2022, czasy covidowe... warto ryzykowac?)
Plusy:
- wykończenie/komfort (chociaż to może być mocno subiektywne)
- wyposażenie
- wizualnie chyba najładniejsze dla mnie
- fizyczne przyciski!

Minusy:
- wolniejsze niż.. toyota
- TSI (też mi ciężko ocienić jak dobry jest to silnik, kiedyś powiedziałbym że duży minus ale teraz nie wiem)

4. Skoda Superb 1.5 TSI
Ten sam silnik co Audi czy Skoda (chyba). Podobno lepsza niż skoda w ogólnym rozrachunku ale tez i droższy. Nie wiem za bardzo jak wypada na tle konkurencji. Słabo znam się na skodach i dużo o nim nie obejrzałem.

5. Kia Ceed 1.5 T-GDI
Warto? Nawet 2024 można wyciągnąć taniej niż wyżej wymienione Audi. Wiadomo, że pewnie wykończenie goersze, ale jak sprawuje się w trasie? Jak z wyciszeniem? Daje radę? Co to za silnik jest? Pancerniak czy znajomy mechaników?

6. Cupra Leon Sportstourer
Te auto ciężko ocenić. Niby bardzo ładne, ale też podobno bardzo twarde. Podobno też dużo plastiku w środku no i mulące multimedia.

Generalnie problemem jest rocznik który chce wybrać. Wszystkie modele były robione podczas covidu kiedy był problem z półprzewodnikami.. Najpewniejsza wydaje się chyba Toyota bo jest szansa wyciągnąć z rocznika 2023 z 196 konnym silnikiem, ale nie wiem. Pewnie musiałbym też doinwestować z 10 koła na wygłuszenie żeby dało się zrobić tym dłuższą trasę. Ciężka sprawa.
laikmoto3
Nowicjusz
 
Posty: 8

30 Kwi 2025, 14:42

Ja bym tu widział Mazdę 6 albo 3 (w zależności jaki gabaryt wolisz) z 2.0 lub 2.5 pod maską. Spokojnie możesz brać automat. Corolla do miasta świetna, ale trasę już tak średnio. Natomiast jak pasuje Ci charakter tego samochodu i napędu oraz akceptujesz hałas przy większej prędkości oraz podczas dynamicznej jazdy, to możesz brać. Kia, vag - Tutaj już masz silniki bardziej skomplikowane i jak już to tylko w manualu. Kia bardziej bezproblemowa, ale tylko manual. Wyciszenie najgorsze będzie w Toyocie, ale najlepiej sprawi się na co dzień w mieście.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 351
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

30 Kwi 2025, 15:02

Mazda 6 ciekawa, ale chyba jednak za duża.. prawie 4.9m długości to kolos jest. Mazda 3 z kolei nie ma kombi i nie wiem czy nie będzie za mała... brakuje czegoś po środku :D

A po wygłuszeniu totalnym (słupki, drzwi, silnik, dach - generalnie co się da) tej toyoty da się przeżyć przy tych ~130 km/h? Czytałem że ludzie tak robią. Jechałeś, albo znasz może kogoś kto taki zabieg wykonał?
laikmoto3
Nowicjusz
 
Posty: 8

30 Kwi 2025, 18:21

O kurde.. właśnie ogarnąłem że Mazda 3 ma manuala! Od razu propozycja staje się ciekawsza. Jak się ta skrzynia sprawuje? Silnik? 150KM da radę? Nie będzie to za mało? Osobiście wolałbym bardziej bliżej ~190. Patrząc na osiągi setka w 10 sekund nie brzmi zachęcająco. Nie mówię, że ma być demonem prędkości ale te 8.5 mogłoby być.

A reszta? Jak multimedia? Elektronika? Poprawili blachy :P? Taka Mazda 3 będzie dużo lepsza w trasie niż te auta co wymieniłem? Nie będzie męczyć?

Różni się czymś te auto z roczników 2020 a np. 2023? Warto dopłacać 30k?
Np. taki https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/m ... HlV09.html

Generalnie ostatecznie będę musiał się po prostu przejechać tymi autami i na końcu zdecydować. A może nawet i wypożyczę na tydzień, aby trochę więcej pojeździć.
laikmoto3
Nowicjusz
 
Posty: 8

30 Kwi 2025, 21:11

Nie wiem czy takie wygłuszanie corolli i robienie z niej na siłę cichego auta ma sens, bo pochłonie to grube tysiące złotych. Jakbym chciał Toyotę na trasę, to zamiast robienia lisa z kota wolałbym camry :D
Mazda 3 na pewno jest bardziej wygłuszona od Toyoty, ale nie jest to porażająca różnica. Jednak europejskie samochody są lepsze pod tym względem zazwyczaj. No i jak większość kompaktów przy prędkości autostradowej będzie głośno. Musiałbyś sięgnąć po segment wyżej żeby tutaj była duża różnica.
Te silniki w maździe jeżdżą bardzo przyjemnie. Wysoki moment w dość użytecznym zakresie obrotów jak na wolnossak, ale jednak żeby była elastyczność, to trzeba trzymać wyższe obroty. Nie jest to płynność napędu Toyoty, ani pazur silników z turbo. Jedni to lubią, inni nie. Do zwykłej jazdy jak najbardziej to wystarcza. Ogólnie auto uznane za wyjątkowo bezawaryjne, natomiast blacha tak jak w Toyocie :mrgreen:

Musisz określić swoje główne wymagania i iść na kompromisy, bo nie ma auta, które w pełni sprosta Twoim wymaganiom. Europejskie marki dadzą Ci wygodę, lepsze wyciszenie i turbo silniki z przyjemną charakterystyką. Azjatyckie marki to przede wszystkim niezawodność.
hoderi145
Aktywny
 
Posty: 351
Auto: Audi Q3 Sportback
Silnik: 1.5tsi 150km
Paliwo: Benzyna
Typ: SUV
Skrzynia biegów: Automatyczna

30 Kwi 2025, 22:25

No ciężka sprawa. Generalnie myślę, że będę wybierał między Toyotą a właśnie Mazdą 3. Spróbuje troszkę "zainwestować" i wynajmę jedno oraz drugie auto na kilka dni. Pojeżdżę, zrobię specjalnie dłuższą trasę z 100 km/h+ aby mieć pewność który mi bardziej będzie leżał.

Za mazdą mocno przemawia manual, bo mimo że jeżdżę teraz automatem to i tak preferuję manual. Boje się tylko, że te 150KM to będzie trochę za mało. Szkoda że mamy 2.0 silnik i stosunkowo mało mocy.

Dzięki za odpowiedzi.
laikmoto3
Nowicjusz
 
Posty: 8
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Skrobaczka do szyb samochodowych
    Skrobaczka do szyb to narzędzie niezbędne dla każdego kierowcy, który zimą, podczas mrozów parkuje swoje auto na zewnątrz. Przydatna jest także zmiotka, a dla mniej cierpliwych odmrażacz lub mata antyszronowa ...

01 Maj 2025, 07:09

Uważam że w corolle hybryd musisz trochę się wjeździć i mieć odpowiednie podejście do motoryzacji czyli spokój i płynność. Jeżeli preferujesz manual to corolla h Ci nie podejdzie bo reprezentuje skrajnie inne rozpędzanie ba nawet inne względem zwykłego automatu. Do tego Toyota strefę komfortu skończy przy około licznikowych 145-150kmh. Żeby z niej wydobyć oszczędność paliwa na poziomie diesla też trzeba chwilę czasu.
Np. wychwycenie optymalnej prędkości przy której często korzysta (bez Twojej ingerencji) ze wspomagania elektrycznego. Wtedy będziesz jechać 105kmh a nie 110kmh :D
To samo tyczy się miasta zauważysz że różnica 5kmh i jedzie tylko na elektryku albo tylko na Benie :D

Przyznam szczerze że moje pierwsze zetknięcie kilka lat temu z hybrydą 1,8h (Auris2) na dłuższy czas bo około 0,5r.i 25k.km.skończylo się fiaskiem teraz przypadkowo znowu się połączyłem z 1,8h i zaszła poważna zmiana :D na plus w stronę h.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11153
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Maj 2025, 10:00

szybki napisał(a):Do tego Toyota strefę komfortu skończy przy około licznikowych 145-150kmh.

Naprawdę uważasz, że do takich prędkości będzie stosunkowo komfort? Do tej pory czytałem i oglądałem dużo na temat Toyoty i tam zdecydowana większość mówi, że już przy 110/120 jest ciężko i taka dłuższa jazda zmęczy mocno bo auto nie jest w ogóle wyciszone.
laikmoto3
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Maj 2025, 14:14

laikmoto3 napisał(a):Naprawdę uważasz, że do takich prędkości będzie stosunkowo komfort?

To odczucie oraz sformułowanie jest subiektywne i zależy od wielu czynników, najważniejszy z nich to Twój słuch, jego wrażliwość.
laikmoto3 napisał(a):Toyoty i tam zdecydowana większość mówi, że już przy 110/120 jest ciężko i taka dłuższa jazda zmęczy mocno bo auto nie jest w ogóle wyciszone.

Dokładnie to samo jednym cicho drugim głośno. Dam Ci prosty przykład trasa s7 Warszawa - Gdynia. Warszawa - Płońsk objazdy z odcinkami nowego asfaltu takim bardzo czarnym jest jak makiem zasiał, potem Płońsk - Mława około 2lat nawierzchnia, barwa dźwięku całkowicie inna, kolor nawierzchni też inny niż do Płońska a potem Mława - Gdynia najstarszy odcinek i jasna barwa "ulicy" + spore natężenie dźwięku.
To teraz zadam Ci pytanie w aucie XXX jest cicho czy głośno ?

Kolejna sprawa opony. W poprzedniej hybrydzie miałem jakieś premium z indeksem 69db 17ki teraz w starszym Auris mam 15ki indeks powyżej 70db a jest super. Do tego stopnia że ostatnio jechałem z kolegą który ma lexy w tym flagowe limuzyny i był mega zaskoczony.

Mamy kolejną sprawę opony i teraz zadam Ci pytanie o ciszę... :ok:

I tak bym mógł pisać i pisać a potem zadawać pytania :D
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11153
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

01 Maj 2025, 14:57

szybki napisał(a):W poprzedniej hybrydzie miałem jakieś premium z indeksem 69db 17ki teraz w starszym Auris mam 15ki indeks powyżej 70db a jest super


Nie jestem ekspertem ale z tego co wiem to im większe laczki tym większy hasał
laikmoto3
Nowicjusz
 
Posty: 8

01 Maj 2025, 16:00

Przede wszystkim silnik, obroty i wygłuszenie, to jest podstawa, a reszta dalej tzn szum powietrza - uszczelki, wygłuszenie wnętrza
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 432
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

01 Maj 2025, 19:05

laikmoto3 napisał(a):Nie jestem ekspertem ale z tego co wiem to im większe laczki tym większy hasał

Jak by nie patrzeć to Toyota wyjdzie kiepsko pod tym względem.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11153
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Maj 2025, 12:23

Tak sobie przeglądam auta i.... co powiecie o Alfa Romeo Giulia? Przedział cenowy podobny (tyle że nie ma kombi), wnętrze wygląda kozacko zrobione, silnik też moc ma (nie wiem jak z trwałością). Niestety ma turbo ale może jest lepsze niż niemieckich marek :D? Spalanie tez pewnie dużo wyższe niż te przeze mnie wymienione wcześniej?
laikmoto3
Nowicjusz
 
Posty: 8

03 Maj 2025, 13:40

laikmoto3 napisał(a):Tak sobie przeglądam auta i.... co powiecie o Alfa Romeo Giulia?

Alfa wygrywa pod wieloma aspektami z konkurencją niemiecką, do Japonii nie ma co porównywać bo to już inna bajka/filozofia motoryzacji ale ...jest jedno ale jak źle trafisz to rozwali Cię upierdliwością usterek i ich diagnozą.
Sporo miałem styczności z MiTo to ok.prosty zawias, mechanika ze wszystkich gówniaczków Fiata dosyć tania i pospolita, potem traf chciał że kupiłem Alfę Giuiletta dzięki której poznałem amatorów tej marki i warsztaty które ogarniają te auta. Dla mnie załamka. Tu nie ma co filozofować czy jest tak czy inaczej bo w tym aucie może popsuć się wszystko. Ludzie gadają jak już jest poprawione a potem jak walnie Ci 50ty moduł tym razem od kolejnego bajeru to widzisz jedną prawidłowość wpisujesz hasło na google np. "giullietta mruga licznik" a tam tysiąc wpisów włącznie z warsztatami które regenerują moduły. Ba nawet specjalizują się w rodzajach usterek. Tak np.moduł XXX może mieć brak komunikacji to warsztat yyy a jak walną wycieraczki przez ten moduł to warsztat zzz.

Zrób sobie małą próbę wpisz np. giullia moduł bcm problem i zobaczysz co Ci wyskoczy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11153
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

03 Maj 2025, 13:51

hmm no raczej wolałbym uniknąć wszelakich problemów elektronicznych bo je zazwyczaj ciężko diagnozować...

Chyba zostanę przy Mazdzie 3/6 i Toyocie Corolli. Jedne i drugie mają swoje zalety i wady. Corolla szybsza, większa i bardziej oszczędna, podczas gdy Mazda (głównie 3-jka) z kolei ładniejsza i lepiej wykończona w środku z silnikiem o bardzo dobrej kulturze pracy, ale znacznie wolniejsza do 100-tki (aż 2 sekundy). Nie wiem tylko czy automat czy manual - osobiście bardziej preferuje manual, ale czy warto?

Na ten moment strzelam że wybiorę ten który podczas jazdy ~130 km/h będzie się lepiej sprawować - czyli postawię na subiektywne uczucie.

Pytanie jednak.. Brać Mazdę z 2022 roku czy z 2023 kiedy weszły już te idiotyczne normy unijne że wszystko pika dookoła? Wiem, że są marki że NIE DA się tego wyłączyć... Masakra.
laikmoto3
Nowicjusz
 
Posty: 8