Audi Q5 hybrid quattro

17 Lip 2012, 11:30

Q5 hybrid quattro, pierwszy model hybrydowy Audi, został skonstruowany jako wysokowydajna hybryda równoległa. Tak jak i w dwóch innych hybrydowych modelach Audi, pojazd napędzają: silnik 2.0 TFSI o mocy 155 kW (211 KM) i momencie obrotowym 350 Nm oraz silnik elektryczny o maksymalnej mocy 40 kW (54 KM) i momencie obrotowym 210 Nm. Obie jednostki napędowe razem, dają w krótkim czasie 180 kW (245 KM) mocy i 480 Nm momentu obrotowego.

Zdjęcie

Audi Q5 hybrid quattro przyspiesza od zera do 100 km/h w 7,1 s, a jego maksymalna prędkość wynosi 225 km/h. Przy stałej prędkości 60 km/h, pokonuje do trzech kilometrów wyłącznie z napędem elektrycznym. Przy tym napędzie osiąga maksymalną prędkość 100 km/h. Jego średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 6,9 l na 100 km.

Do przenoszenia siły służy zmodyfikowany ośmiostopniowy tiptronic, który nie wymaga konwertera momentu obrotowego. Jego miejsce zajmuje silnik elektryczny połączony ze sprzęgłem wielopłytkowym. Sprzęgło to łączy lub oddziela jednostkę elektryczną i motor benzynowy. Kompaktowy i lekki system akumulatorów litowo-jonowych o wydajności 1,3 kWh, magazynuje energię elektryczną. Wydajne chłodzenie powietrzem utrzymuje akumulator w odpowiednim przedziale temperaturowym.

Zdjęcie

Kierowca, przy pomocy dźwigni zmiany biegów skrzyni tiptronic, może przełączać pomiędzy trzema programami jazdy. Pole EV daje pierwszeństwo napędowi elektrycznemu, program D steruje wydajnie oboma silnikami. Moduł C i manualna ścieżka tiptronic umożliwiają jazdę sportową.

Na podstawie tych danych, system sterowania hybrydowego wybiera najbardziej odpowiedni rodzaj napędu. Audi Q5 hybrid quattro może poruszać się tylko przy pomocy silnika TFSI, wyłącznie dzięki napędowi elektrycznemu lub w trybie hybrydowym. Dodatkowo, może odzyskiwać energię podczas hamowania, by oddać ją przy dynamicznym przyspieszaniu, przy włączonych obu napędach.

Audi Q5 hybrid quattro można rozpoznać między innymi po całkowicie lakierowanych zderzakach i dziesięcioramiennych turbinowych felgach charakterystycznych dla tego hybrydowego modelu. Wewnątrz pojazdu, specjalny wyświetlacz informuje kierowcę o działaniu mechanizmu hybrydowego. Zawiera on m.in. wskaźnik mocy, który zastępuje obrotomierz.

POLECAMY Audi z napędem hybrydowym - A6, A8

źródło: Audi
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y