Audi Q8 e-tron edition Dakar

04 Sty 2024, 10:42

Zainspirowany najważniejszym rajdem pustynnym na świecie, Audi Q8 e-tron edition Dakar wyróżnia się swoją unikalną stylistyką i wyjątkowymi funkcjonalnościami. Zewnętrzny design tej specjalnej edycji przyciąga uwagę dzięki podwyższonemu podwoziu oraz opcjonalnym naklejkom, które nawiązują do RS Q e-tron - pojazdu z napędem elektrycznym i konwerterem energii, stworzonego specjalnie na Rajd Dakar. Połączenie off-roadowych możliwości tego ekskluzywnego SUV-a z natychmiastowym dostępem do wysokiego momentu obrotowego sprawia, że jest idealny dla pasjonatów przygód, którzy pragną korzystać z napędu elektrycznego także poza utartymi szlakami. Premiera Q8 e-tron edition Dakar planowana jest na pierwszy kwartał 2024 roku, a cena w Niemczech zaczyna się od około 120 000 euro.

  1. Charakterystyczna stylizacja podkreśla sportowy, off-roadowy wygląd
  2. Bogate wyposażenie standardowe edition Dakar
  3. Więcej światła, lepsza widoczność i znakomite nagłośnienie: wybrane opcje
  4. Wartości zużycia paliwa/energii elektrycznej i emisji1 modeli wymienionych powyżej
Audi Q8 e-tron edition Dakar Audi Q8 e-tron edition Dakar (zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym: 24,7–25,1 kWh/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 0 g/km – z oponami letnimi, bez bagażnika dachowego) opiera się na modelu Q8 advanced 55 e-tron quattro (zużycie energii elektrycznej w cyklu łączonym: 20,6–24,4 kWh/100 km, emisje CO2 w cyklu łączonym: 0 g/km). Akumulator o pojemności netto 106 kWh (brutto: 114 kWh) współpracuje z układem napędowym quattro, który generuje imponującą moc 300 kW (408 KM) oraz moment obrotowy 664 Nm. Z standardowym ogumieniem, auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 5,8 s, a z terenowymi oponami General Grabber AT3 - w 5,9 s. Zasięg według WLTP sięga imponujących 487 km, przy ograniczonej prędkości maksymalnej do 200 km/h.
Audi Q8 e-tron edition Dakar W porównaniu do standardowego modelu, elektryczny SUV z ogumieniem terenowym General Grabber AT3 oferuje 31 milimetrów większy prześwit, zaprojektowany z myślą o doskonałej przyczepności na luźnych nawierzchniach, takich jak żwir czy śnieg. Prześwit podstawowy wynosi 206 milimetrów, stopniowo obniżając się przy wyższych prędkościach: o 15 mm przy 85 km/h, kolejne 17 mm przy 100 km/h i dodatkowe 13 mm przy 120 km/h. To zoptymalizowane ustawienie zapewnia stabilność prowadzenia przy wysokich prędkościach, wpływając korzystnie na aerodynamikę i zasięg pojazdu. Z kątem natarcia 20 stopni, 26-stopniowym kątem zejścia i kątem rampowym 19 stopni, ten elektryczny SUV doskonale sprawdza się w terenie. Dodatkowo, zmieniona strategia sterowania pneumatycznym zawieszeniem, dostosowana do wymagań jazdy terenowej, pozwala na brodzenie o głębokości 300 mm.
Audi Q8 e-tron edition Dakar

Charakterystyczna stylizacja podkreśla sportowy, off-roadowy wygląd

Q8 e-tron edition Sahara dostępne jest w trzech wyjątkowych kolorach: złocisty Piaskowiec metalik, mroczny Szafirowy Abyss metalik oraz dynamiczny Czerwony Horizon. Charakterystyczny Singleframe zawsze perfekcyjnie komponuje się z odcieniem nadwozia.

Opcjonalna projekcja świetlna Singleframe razem z paskiem świetlnym tworzy spójny, estetyczny związek między reflektorami. Dolna krawędź jest wykończona lakierem w kolorze Szafirowego Abyss metalik, co wizualnie podkreśla stabilność i przyczepność Q8 e-tron edition Sahara. Elastyczne listwy nadkoli dodatkowo poszerzają sylwetkę, dodając pojazdowi pewności na drodze. Gdy drzwi kierowcy są otwierane, oświetlenie LED odsłania napis "edition Sahara" na powierzchni obok auta. Osobisty charakter nowej edycji jest również podkreślony przez ekskluzywne etui na klucze z unikalnym znakowaniem. Opcjonalnie dostępny jest kluczyk komfortowy z systemem alarmowym, który umożliwia otwieranie drzwi i bagażnika bez konieczności wyjmowania klucza z kieszeni oraz zamykanie pojazdu za pomocą czujników w klamkach drzwi.

Q8 e-tron edition Sahara można zamówić z wyjątkowym zestawem naklejek, inspirowanych legendarnym modelem RS Q e-tron. Mroczny odcień Szafirowego Abyss metalik łączy się z częściowo przezroczystymi aplikacjami – folia nie przykrywa całej powierzchni nadwozia, przenikając na wszystkie zewnętrzne detale. Limitowana pula samochodów z zestawem naklejek obejmuje jedynie 99 egzemplarzy; każdy z nich posiada indywidualny numer seryjny z matowym wykończeniem umieszczony na tylnym słupku.
Audi Q8 e-tron edition Dakar

Bogate wyposażenie standardowe edition Dakar

Egzemplarze z limitowanej edycji Q8 e-tron Sahara wychodzą z linii produkcyjnej z zaawansowanymi reflektorami Matrix LED o wysokiej rozdzielczości, zapewniając precyzyjne oświetlenie drogi, oraz z tylnymi lampami LED. Wyposażenie standardowe obejmuje także rolety przeciwsłoneczne dla tylnych bocznych szyb. Wnętrze w stylu S line to standard, oferując głęboko wyprofilowane sportowe fotele, pokryte mikrofibrą Dinamica i syntetyczną skórą. Dodatkowo, pojazd jest wyposażony w sportową kierownicę wielofunkcyjną z obszyciem skórzanym, elegancką czarną podsufitkę, nakładki na pedały ze stali nierdzewnej oraz komfortowy centralny podłokietnik. Listwy dekoracyjne zdobią szczotkowane, matowe aluminium, a listwy progowe posiadają aluminiowe wstawki. Górna część deski rozdzielczej i dolne obszary kabiny zostały wykończone syntetyczną skórą w kolorze czarnym. Dostępny jest także opcjonalny pakiet czerwonych przeszyć Audi Sport, obejmujący sportowe fotele, kierownicę, podpory kolan i podłokietniki na panelach drzwi, tworząc efektowny kontrast z elementami tapicerki. Pas bezpieczeństwa również posiada czerwone wykończenie, doskonale współgrające z dynamicznym charakterem wnętrza.

Ekrany są uzupełnione przez wyświetlacz head-up, prezentujący ważne informacje bezpośrednio na przedniej szybie, co sprawia wrażenie, jakby unosił się przed oczami kierowcy. Nowością jest informacja o kącie pochylenia pojazdu na wyświetlaczu systemu operacyjnego MMI. Dodatkowo, Audi oferuje specjalnie stworzone dla edycji Sahara obrazy tła na ekranie MMI, przedstawiające różne światy tematyczne wraz ze skoordynowanym oświetleniem Ambiente, ukazujące ducha samochodu w trzech scenach: od pustynnych burz, przez ślady opon, po krajobraz wydm. Audi Phone Box sprawia, że korzystanie z telefonu staje się wygodne, łącząc smartfon kierowcy z anteną samochodową i oferując indukcyjną ładowarkę urządzenia mobilnego. Nowa edycja standardowo wyposażona jest również w pakiety systemów wspomagających zarówno w ruchu miejskim, jak i pozamiejskim.
Audi Q8 e-tron edition Dakar Bogata specyfikacja Q8 e-tron Sahara obejmuje pakiet schowków i wyposażenia bagażnika. Wytrzymała wykładzina przestrzeni bagażowej i solidne dywaniki podłogowe posiadają oznaczenie „edition”. Dodatkowo, specjalna edycja jest standardowo wyposażona w bagażnik dachowy, który z dopuszczalną ładownością 40 kilogramów umożliwia przewóz różnych przedmiotów. Zestaw zawiera torbę na bagażnik dachowy oraz paski do mocowania akcesoriów. Drugie gniazdo ładowania pozwala na ładowanie akumulatora za pomocą złącza Combined Charging System Type 2 (CCS2). System ładowania e-tron oferuje wszystko, czego potrzebują poszukiwacze przygód, aby naładować swoje SUV - bez względu na to, czy są w domu, z przyjaciółmi, czy w domku letniskowym.

Q8 e-tron Sahara trafia do klientów z kompletem ośmiu opon, w tym z terenowymi oponami General Grabber AT3. Opony te zapewniają doskonałą przyczepność w trudnych warunkach terenowych, obejmując żwir, kamieniste nawierzchnie, górzyste i leśne ścieżki, a także śnieg. Specjalny wzór bieżnika optymalizuje przyspieszanie, hamowanie i kontrolę boczna, a jednocześnie efektywnie czyszczenie opon, zwłaszcza podczas jazdy po błotnistych drogach. Grabber AT3 wyróżnia się także świetnymi właściwościami na asfaltowych drogach, zapewniając niski poziom hałasu i zwiększając komfort jazdy. Te terenowe opony posiadają oznaczenie M+S, co oznacza, że nadają się do użytku przez cały rok. Q8 e-tron Sahara jest dostarczane również z letnimi oponami o 20-calowych obręczach, które prezentują atrakcyjny wzór S design z pięcioma ramionami w kształcie litery V.
Audi Q8 e-tron edition Dakar

Więcej światła, lepsza widoczność i znakomite nagłośnienie: wybrane opcje

Niezwykłe doświadczenie wnętrza gwarantuje opcjonalny zestaw oświetlenia Ambient Plus z sześcioma predefiniowanymi profilami kolorów. To zaawansowane konturowe oświetlenie dostępne w szerokiej gamie 30 odcieni, precyzyjnie podkreślające kluczowe elementy wnętrza kabiny. Audi proponuje także czterostrefową klimatyzację automatyczną jako alternatywę dla standardowej dwustrefowej. Aby zwiększyć wydajność ogrzewania, system może skorzystać z opcjonalnej drugiej grzałki wysokonapięciowej. Dzięki temu w ekstremalnie niskich temperaturach wnętrze szybko się nagrzewa, a dodatkowa grzałka akumulatora przygotowuje go do optymalnego ładowania. Opcjonalny system audio Bang & Olufsen Premium Sound System z dźwiękiem 3D podnosi poziom akustycznych doznań elektrycznego SUV-a, wykorzystując 16 głośników o łącznej mocy 705 W. Na życzenie dostępne są również wirtualne lusterka zewnętrzne wyposażone w kamery, które zmniejszają szerokość pojazdu o 15 centymetrów, poprawiając tym samym współczynnik oporu powietrza. W porównaniu do tradycyjnych luster, zapewniają one lepszą widoczność w trudnych warunkach terenowych, takich jak kurz czy wilgoć.
Audi Q8 e-tron edition Dakar

Wartości zużycia paliwa/energii elektrycznej i emisji1 modeli wymienionych powyżej

Audi Q8 e-tron edition Dakar
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 24,7–25,1 kWh/100 km (WLTP; z oponami letnimi, bez bagażnika dachowego); emisje CO2 w cyklu łączonym: 0 g/km
Audi Q8 55 e-tron quattro
Zużycie energii elektrycznej w cyklu mieszanym: 20,6–24,4 kWh/100 km (WLTP); emisje CO2 w cyklu łączonym: 0 g/km

źródło: 1 Podane wartości zużycia i emisji zostały ustalone zgodnie z prawnie określonymi metodami pomiarowymi; Audi Group | autor: Redakcja
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3786
Zdjęcia: 13085
Prawo jazdy: 12 03 1998
Auto: Tesla Model Y

04 Sty 2024, 12:05

Redakcja napisał(a):Akumulator o pojemności netto 106 kWh
Czyli biorąc pod uwagę opublikowane dane powinniśmy przejechać na jednym ładowaniu przynajmniej 400km, a to robi już wrażenie. ciekawe jak to będzie w realu.

Na przyspieszenia nie patrzę bo w samochodach elektrycznych jak któryś ma 5 sekund do 100km/h to wypada przeciętnie i jest takim średniakiem :mrgreen:
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9756
Zdjęcia: 34