Audi RS3 Sportback czy Mercedes A35 AMG

06 Lis 2023, 17:33

Witajcie! Przy wielu latach rozwijania biznesu przyszedł czas, w którym wreszcie mogę spełnić swoje marzenie motoryzacyjne. Postanowiłem, że podzielę się z Wami moimi przemyśleniami, być może mi coś ciekawego podpowiecie. Wiem, że tytuł tego posta jest kontrowersyjny, ale na chwilę obecną na prawdę waham się pomiędzy tymi dwoma, różniącymi się od siebie samochodami.

Moje pierwotne wymagania:
1. Manualna skrzynia biegów
2. Napęd 4x4 (dołączany)
3. Moc 300+
4. Mały, lekki -> hot hatch -> "go kart"

Co przeszkadza mi w moim Seat Leon Cupra R 1m, 1.8T 260hp/350nm
1. Podsterowność
2. Przyczepność podczas przyśpieszania (napęd na jedną oś)

Moje pierwotne typy/marzenia:
1. Ford Focus RS MK3
2. BMW m140i (2019)

Niestety, za powyższe samochody trzeba zapłacić sporo - czasami prawie tyle co za nowe. Dodatkowo, jeżdżąc po salonach bardzo spodobał mi się design zewnętrzny i wewnętrzny nowych samochodów. Poniżej przesyłam zaktualizowaną listę typów/marzeń:

1. Mercedes A35 AMG - przetestowałem na mojej ulubionej krętej drodze, radzi sobie doskonale na zakrętach i bywa nadsterowny. Mechanik mówi, żebym sobie wybił z głowy.
2. Audi RS3 Sportback - przetestowałem na drodze ekspresowej + ślimaki. Na papierze, idealne auto dla mnie, w praktyce mam mieszane odczucia. Jadąc w trybie RS miałem wrażenie jakby samochód sam dobierał swoją wizję na mój zakręt, czułem się z nim totalnie niepewnie.

--

3. Mercedes A45s AMG - zrezygnowałem z uwagi na RS3.
4. Audi S3 Sportback - najnowsza wersja moim zdaniem jest totalnie zamulona pod każdym względem, zrezygnowałem z uwagi na A35 AMG
5. BMW M155i = mój obecny samochód. To zabawne, ale ta wersja to król podsterowności. Przód wyjeżdżał mi na praktycznie każdym zakręcie.

Żeby było łatwiej zacząć dyskusję postawię swoją tezę. Po testach stwierdzam, że dużo lepszym samochodem do jazdy na codzień i sporadycznej zabawy na ciasnych zakrętach będzie A35 AMG. Audi RS3 przy podobnej jeździe wydaje się nieprzewidywalne bo torque splitter nienaturalnie maskuje podsterowność ciężkiego przodu.
Bladowski
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Lis 2023, 20:15

podsterowność,nadsterowność ble ble ble
gdzie ty chcesz tym jeźdzć? po torze?
czy po drogach publicznych ?
ale piszesz o jakiś ciasnych zakrętach to nie wiem po wsiach ?
generalnie rzecz biorąc przy ograniczeniach i mandatach to w zasadzie nie ma gdzie takimi autami pojeździć, ruszysz mocniej i po 3 sekundach trzeba zwalniać lub hamować.
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1212
Ostrzeżenia: 1

06 Lis 2023, 21:20

Dzięki za odpowiedź. Idąc Twoim tokiem myślenia najlepiej jak wybiorę Dacia Logan bo w sumie jakie to ma znaczenia przy istniejących ograniczeniach?

A tak na poważnie. Wcale nie trzeba jechać bardzo szybko by poczuć zakręt. Nie jestem zwolennikiem niebezpiecznej jazdy.

Podczas wybierania samochodu nie kieruje się tylko jego designem i wyposażeniem. Najbardziej interesują mnie właściwości jezdne.

W sumie mój post kieruje trochę do osób, dla których jazda takim samochodem to miłe przeżycie, a nie przemieszczenie się z punktu A do punktu B.
Bladowski
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Lis 2023, 22:38

to jaki problem
wsiadasz i jeździsz jednym, drugim i trzecim, i kupujesz to co ci się podoba najbardziej i po temacie
skoro masz jakieś tam marzenia to realizuj je a nie pytaj
ja o moje marzenia sie nie pytam nikogo :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1212
Ostrzeżenia: 1

06 Lis 2023, 23:04

A dlaczego autor nie poszedł w S3 8L? Cupra miała FWD, poza tym 260 koni przy napędzie przód to ciężki orzech do zgryzienia można potestować z oponami.

Z tych wszystkich aut chyba Focus to jedyna fajna zabawka i konkretna do takich celów
Edquar
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 199
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Rok produkcji: 2007

07 Lis 2023, 07:40

toyman40 napisał(a):to jaki problem
wsiadasz i jeździsz jednym, drugim i trzecim, i kupujesz to co ci się podoba najbardziej i po temacie
skoro masz jakieś tam marzenia to realizuj je a nie pytaj
ja o moje marzenia sie nie pytam nikogo


To nie jest tak. Nie bierzesz co Ci się podoba tylko jak jesteś świadomy jazdy, nie powiesz do znaczka niczym nasi fanboje to zaczynasz filozofować co Ci się bardziej podoba ale podczas jazdy.

Jeszcze zastanowiłby się nad Evo 10. Mocno bezkompromisowe auto, kiepskie w trasy ale miłośnik jazdy winklami powinien chociaż raz takie auto posiadać żeby zobaczyć czego już pewnie nie doświadczy w przyszłości :D

Manuał, szpera, dobry komp z kilkoma procedurami startu/jazdy, als, Rollals, hydrauliczna łapa i jest zabawy po pachy której nie da rs i AMG.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Bezpieczne hamowanie w warunkach zimowych
    Podczas zimowej pory roku, wielu kierowców doświadcza wydłużonej drogi hamowania na nawierzchniach pokrytych śniegiem lub oblodzonych. Czy jednak wszyscy zastanawiają się, co dokładnie wpływa na odległość, jaką pokonuje ...
    SEAT - prezentacja nowego logo marki
    SEAT zaprezentował światu nowe logo. Metamorfoza swoją kulminację miała na Salonie Samochodowym w Paryżu i prezentuje nową tożsamość oraz projekt marki. Łączy premierę nowego logo ze światowym debiutem nowego Leona. Model ...

07 Lis 2023, 08:28

mi sie zawsza marzyła subaru impreza 2.0t jakaś podrasowana do zabawy.
kiedyś na pewno kupię , o ile do tego czasu będzie co kupować. :lol:
toyman40
Stały forumowicz
 
Posty: 1212
Ostrzeżenia: 1

07 Lis 2023, 14:12

toyman40 napisał(a):to jaki problem
wsiadasz i jeździsz jednym, drugim i trzecim, i kupujesz to co ci się podoba najbardziej i po temacie
skoro masz jakieś tam marzenia to realizuj je a nie pytaj
ja o moje marzenia sie nie pytam nikogo :lol:


Ja raczej też nie pytam, zawsze wiedziałem, że marzy mi się sportowe auto. Żeby sobie je odpowiednio dobrać to postanowiłem właśnie otworzyć tą dyskusję.

Edquar napisał(a):A dlaczego autor nie poszedł w S3 8L? Cupra miała FWD, poza tym 260 koni przy napędzie przód to ciężki orzech do zgryzienia można potestować z oponami.

Z tych wszystkich aut chyba Focus to jedyna fajna zabawka i konkretna do takich celów


Stwierdziłem, że potrzebuję jednak coś nowszego, bezpieczniejszego. Podoba mi się w nowych samochodach aktywny wydech, adaptacyjne zawieszenie, hamulce i dużo bardziej precyzyjny układ kierowniczy.

Nie miałem okazji przejechać się MK3, ale patrząc na parametry to ma to wszystko co potrzebuję. Niestety wysoka cena trochę mnie odstrasza jak za samochód z 2018 roku. Wiem, że to tylko rocznik, ale niestety nie wiem jak ktoś tym jeździł.

szybki napisał(a):
toyman40 napisał(a):to jaki problem
wsiadasz i jeździsz jednym, drugim i trzecim, i kupujesz to co ci się podoba najbardziej i po temacie
skoro masz jakieś tam marzenia to realizuj je a nie pytaj
ja o moje marzenia sie nie pytam nikogo


To nie jest tak. Nie bierzesz co Ci się podoba tylko jak jesteś świadomy jazdy, nie powiesz do znaczka niczym nasi fanboje to zaczynasz filozofować co Ci się bardziej podoba ale podczas jazdy.

Jeszcze zastanowiłby się nad Evo 10. Mocno bezkompromisowe auto, kiepskie w trasy ale miłośnik jazdy winklami powinien chociaż raz takie auto posiadać żeby zobaczyć czego już pewnie nie doświadczy w przyszłości :D

Manuał, szpera, dobry komp z kilkoma procedurami startu/jazdy, als, Rollals, hydrauliczna łapa i jest zabawy po pachy której nie da rs i AMG.


Masz rację co do EVO 10. Tuner, który mi robił Cuprę powiedział, że to idealny następca. Problem w tym, że potrzebuję auta, które jest uniwersalne, do którego będę mógł wpakować fotelik dziecięcy i dojechać do celu komfortowo.

toyman40 napisał(a):mi sie zawsza marzyła subaru impreza 2.0t jakaś podrasowana do zabawy.
kiedyś na pewno kupię , o ile do tego czasu będzie co kupować. :lol:


Legenda. Przyjaciel marzy o STI. Do zabawy idealne, ale jak już coś to wybrałbym EVO bez boxera.
Bladowski
Nowicjusz
 
Posty: 5

07 Lis 2023, 14:39

Bladowski napisał(a):Problem w tym, że potrzebuję auta, które jest uniwersalne, do którego będę mógł wpakować fotelik dziecięcy i dojechać do celu komfortowo

Nie no bez przesady jak zapodasz przepistkę na wydechu to dziecko nawet się nie jorgnie czym jedzie :D
Bardziej mi chodziło o skrzynie 5b która na autostradzie ogranicza cichą jazdę.
Czytając Twój pierwszy post to innego auta nie widzę no może foka rs.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2023, 15:44

szybki napisał(a):
Bladowski napisał(a):Problem w tym, że potrzebuję auta, które jest uniwersalne, do którego będę mógł wpakować fotelik dziecięcy i dojechać do celu komfortowo

Nie no bez przesady jak zapodasz przepistkę na wydechu to dziecko nawet się nie jorgnie czym jedzie :D
Bardziej mi chodziło o skrzynie 5b która na autostradzie ogranicza cichą jazdę.
Czytając Twój pierwszy post to innego auta nie widzę no może foka rs.


Aktualnie w Cuprze mam dość sztywne zawieszenie, ale nie aż tak sztywne jak w takim wyczynowym samochodzie. Dla mnie na trasie nie ma problemu, nawet mi to pasuje, ale żona i dziecko narzekają. W tych nowych samochodach jest o tyle fajnie, że na codzień jeździsz sobie na zabetonowanym Sport+, a w trasę włączasz Comfort i masz jak w Citroen C3 - łącznie z opcją bujania :D

Miałem kiedyś 5b w hondzie civic v, przy większych prędkościach głośno bo obroty.

Chyba się muszę tym MK3 przejechać, skoro tak polecasz. Zastanawiam się czy jest aż tak dobry, że RS3 przy nim wymięka?
Bladowski
Nowicjusz
 
Posty: 5

07 Lis 2023, 16:35

Bladowski napisał(a):Chyba się muszę tym MK3 przejechać, skoro tak polecasz. Zastanawiam się czy jest aż tak dobry, że RS3 przy nim wymięka?

MK3 i Evo 10 to komfortowo będzie pewnie podobnie a rs3 jest fajniejsze do komfortu i jazdy na wprost.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10105
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

07 Lis 2023, 17:19

szybki napisał(a):
Bladowski napisał(a):Chyba się muszę tym MK3 przejechać, skoro tak polecasz. Zastanawiam się czy jest aż tak dobry, że RS3 przy nim wymięka?

MK3 i Evo 10 to komfortowo będzie pewnie podobnie a rs3 jest fajniejsze do komfortu i jazdy na wprost.


Testowałeś może najnowsze RS3? Komfort i jazda na wprost to są rzeczy, które mnie najmniej interesują. Najbardziej zależy mi na trakcji i przewidywalności w zakrętach.

Ja testowałem najnowszą wersję dwa razy. Niestety była to droga szybkiego ruchu i dwa ślimaki więc mało co, ale na ślimakach czułem jakby elektronika chciała ten zakręt pokonać na mnie, jakoś tak nienaturalnie.
Bladowski
Nowicjusz
 
Posty: 5

19 Lis 2023, 09:02

Foka RS3 to mega sprawne auto w zakrętach, polecam wypozyczyc sobie na 2-3 dni i przetestować w różnych warunkach i sytuacjach (to wciąż popularne auto w wypożyczalniach więc nie będzie problemu)

Wszystkie Audi to porażka (i mówię to jako właściciel kilku vagow)

Poleciłbym M2 F22 ale z pewnego źródła w idealnym stanie cena może nadal zaskakiwać. Jest komfort na codzień i frajda wcale nie mniejsza niż w focusie.

Ewentualnie cupra mk3, pomimo fwd szpera robi tutaj genialna robote, na tyle ze bez problemu to auto jest konkurencyjne na torze

Podsumowując
Focus - najbardziej hardcorowy hothatch, moim zdaniem jednak na codzień średnio się sprawdzi.
M2 - to auto ma wszystko, osiągi, prowadzenie, komfort
Cupra - pod względem frajdy ustępuje w/w ale za to sprawdzi się bardziej na codzień i kosztuje połowę.

Musisz sobie zawęzić obszar i że 2-3 wybrane auta potestowac dłużej
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1438
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna