Audi S3 8P 265HP 2009ROK

29 Lip 2020, 08:53

Witam wszystkich, jestem tu nowy i jeśli umieściłem post w złej sekcji to z góry przepraszam.
Przejdźmy do głównego tematu, a mianowicie Audi S3 8P 265 koni mechanicznych 2009 rok, co ogólnie uważacie o tym samochodzie? Z góry zaznaczę że chciałbym go używać jako daily na dojazdy do pracy. Zastanawiam się nad kupnem tego właśnie modelu, ale obawiam się czy koszta mnie nie zjedzą. Drogie jest utrzymanie takiego samochodu? I jakieś typowe usterki dla tego akurat egzemplarza? Pozdrawiam
Tomme
Obserwowany
 
Posty: 2

29 Lip 2020, 10:03

Tam jest silnik TFSI, a w tym okresie z jakiego pochodzi auto miały one nie najlepsze opinie. Ogólnie nie polecam takiego auta jako daily na dojazdy do pracy.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35

29 Lip 2020, 17:33

Ale widziałem opinie że wszystko zależy tylko od tego jak się tym samochodem jeździli że średnie spalanie wynosi 10l.
Tomme
Obserwowany
 
Posty: 2

30 Lip 2020, 12:28

Rokiko napisał(a):Tam jest silnik TFSI, a w tym okresie z jakiego pochodzi auto miały one nie najlepsze opinie. Ogólnie nie polecam takiego auta jako daily na dojazdy do pracy.

Kolejny post i kolejne bzdury

nie wazne z ktorego roku bedzie pochodzila S3 zawsze bedzie tam silnik 1 generacji z rozrzadem na pasku

"nie najlepsze opinie" biora sie wlasnie od takich ludzi jak Ty, nie majacych kompletnie pojecia o czym pisza

Tomme napisał(a):Witam wszystkich, jestem tu nowy i jeśli umieściłem post w złej sekcji to z góry przepraszam. Przejdźmy do głównego tematu, a mianowicie Audi S3 8P 265 koni mechanicznych 2009 rok, co ogólnie uważacie o tym samochodzie? Z góry zaznaczę że chciałbym go używać jako daily na dojazdy do pracy. Zastanawiam się nad kupnem tego właśnie modelu, ale obawiam się czy koszta mnie nie zjedzą. Drogie jest utrzymanie takiego samochodu? I jakieś typowe usterki dla tego akurat egzemplarza? Pozdrawiam
Przykladowe koszty czesci Olej z filtrem 330 kpl hamulców ATE przod i tyl tarcze wraz z klockami i plynem oraz wymiana 1400 Czyszczenie nagaru co 100tys km 1000-1500zl wraz z wszystkimi uszczelkami popyhacz pompy paliwa 130zl DV 330zl EVAP z wymiana 200zl N75 z wymiana 330zl kpl cewek 800zl kpl swiec 200zl rozrzad (pasek, pompa, sruby, rolki itp) 800zl lancuch i napinacz walkow rozrzadu 1000zl Filtr paliwa 100zl Odma 160zl Jeśli chodzi o bolączki to jak w przypadku kazdego motoru z bezposrednim wtryskiem paliwa musisz wyczyscic nagar w dolocie i na zaworach co ok 100tys km, kpl rozrzad warto wymieniac co 100tys, z pierdółek ktore lubia padac przy sporych przebiegach to elementy takie jak wlasnie evap, dv, n75, zawor odmy, duzo zalezy od tego w jakim stanie kupisz auto i z jaka historia serwisowa oraz rzecz jasna od tego ile zarabiasz i ile mozesz poswiecic na utrzymanie auta, ja swoja Cupre serwisuje w ASO i daje rade, w przypadku Audi musisz jeszcze liczyc sie z tym ze tutaj haldex, dyfer wymaga wymian oleju wiec dojdzie dodatkowy koszt. Ale ogolnie warto, silnik z ogromnym potencjalem, jak kupisz zdrowa sztuke to bedzie miala 280km w serii, s3 ma wydajniejszy cooler od Cupry wiec 320-33km samym programem jest do zrobienia i jest to juz wtedy szybkie auto

Tomme napisał(a):Ale widziałem opinie że wszystko zależy tylko od tego jak się tym samochodem jeździli że średnie spalanie wynosi 10l.
Na trasie jadac przepisowo da sie zejsc do 8-9l w zakorkowanym miescie 12-13 to nie problem, natomiast korzystajac z mozliwosci tego auta wyniki rzedu 16-17 nie sa niczym dziwnym, srednia przyjmij na poziomie 12-14l Takich aut nie kupuje sie by patrzec na spalanie, btw i lejesz tutaj oczywiscie pb98
Raziel11
Stały forumowicz
 
Posty: 1479
Zdjęcia: 20
Miejscowość: Wałbrzych
Prawo jazdy: 21 03 2016
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Seat Leon 1P / Cupra R
Silnik: 1.6 MPI / 2.0 TSI
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna