Auto dla rodziny do 40 000zł - kolejne po Honda Accord VIII

04 Gru 2022, 20:06

Cześć.

Pół roku temu byłem tu z tematem, gdzie po sprzedaży Civica VIII, szukałem auta bardziej rodzinnego.
Kupiłem Accorda VIII z 2011, od pierwszego właściciela.

Niestety, niewypał.
Auto w dłuższym rozeznaniu okazało się za małe, ale to mniejszy problem.
Auto po prostu piło olej, zbyt dużo jak dla mnie. Ostatecznie - sprzedałem.
Nowy kupujący nie widział w tym problemu, oczywiście informowałem go o tym.

No cóż, dalej.

Ponownie stoję przed wyborem auta.
Przez pół roku zrobiłem 8000km, tak więc roczny przebieg oscyluję maksymalnie 17 000 - 18 000km.

Kombi, jeśli liftback to tylko coś dużego jak mondeo mk4.

Benzyna czy diesel.... nie wiem. Cholernie ciężko znaleźć coś w benzynie.
Póki co typuję:

1. Avensis III w kombi 1.8 lub 2.0 benzyna
2. Ford S-max polift
3. Mondeo MK4

Z tym, że w tych pozycjach 2 i 3 nie wiem czy jest dobra benzyna. 1,6eb już nie chcę. Diesel?

Może macie jakieś inne pomysły? Nie wiem jak się mają benzyniaki np w passacie b7? Nie znam się na niemieckich silnikach, do tej pory siedziałem w japońcach, które jak widać nie są bez grzechu.

Dzięki za każdą cenną uwagę, może ktoś miał ostatnio podobny problem.
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Auto: Honda Civic VIII

04 Gru 2022, 20:42

Emanuel66 napisał(a): Nie wiem jak się mają benzyniaki np w passacie b7?


od biedy 1.4/122, reszta śmieci


Popatrz na volvo v70
franccc
Stały forumowicz
 
Posty: 2429
Przebieg/rok: >50tys. km

04 Gru 2022, 20:44

Czy tam nie był ten sam co w fordzie silnik? 2.0 który lubił też trochę oleju wziąć?
Mam uraz do tej sprawy teraz. 0.5l na 10000km ok, ale accord brał mi 3.5l na 10000 więc... patrze już na to z uwagą.
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Auto: Honda Civic VIII

12 Gru 2022, 08:52

Szczerze? Przeglądam ten Internet i brak jest większych aut w benzynie.
W benzynie polecanej oczywiście.
Z tego wszystkiego mam dwie opcje:

- zejść z segmentem, jednak tutaj przy chęci powiększenia do 2+2 nie chciałbym gnieździć się chociażby w hyundaiu i30 w kombi.

- przejść na diesla, którego nigdy nie miałem (tutaj moim skromnym zdaniem najciekawszy wydaje się 2.0TDCi w Mondeo MK4)

Podobnież polifty nie miały takiego problemu z wypalaniem DPF. Ile w tym prawdy? Mój przebieg roczny tak jak pisałem, do 18 000km.
Jak z awaryjnością tego silnika?

Co do tej bezawaryjności benzyn i japończyków, po pół roku z Accordem (poszanowanym, zadbanym) moje zdanie już nie jest aż tak pewne.
Emanuel66
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 60
Auto: Honda Civic VIII