Koncepcyjna Kia Sportspace

Koncepcyjna Kia Sportspace

27 Mar 2015, 13:00

Nareszcie koniec tygodnia. Śnieg na poboczu szosy skrzy się od promieni zachodzącego słońca, oświetlającego odległe szczyty górskie na różowo. Droga wije się zawzięcie ku weekendowi pełnemu frajdy i atrakcji. Lecz aby tam dojechać, potrzebujesz szybkiego i bezpiecznego samochodu, pozwalającego zaczerpnąć maksimum przyjemności przez czas zasłużonego relaksu...

Koncepcyjna Kia Sportspace
I z tą właśnie myślą narodziła się koncepcja Kia Sportspace. Muskularne proporcje nadwozia to symbol szybkiego lecz bezpiecznego wypadu na narciarskie stoki. Luksusowa i wyrafinowana kabina tworzy zindywidualizowaną a zarazem nastrojową przestrzeń dla czterech osób. Smukła, elegancka bryła nadwozia emanuje szykowną funkcjonalnością, pozwalając pasażerom Sportspace cieszyć się pełnią komfortu i wygody w pojeździe wyróżniającym się z tłumu.

Kia Sportspace to idealny samochód na wypady poza miasto i równie praktyczny do codziennego użytkowania. Jest odpowiednio stylowym i "atletycznym" Grand Tourerem w klasycznym sensie, a więc może pożerać setki kilometrów zarówno w celach biznesowych jak i dla czystego wypoczynku.

Koncepcyjna Kia Sportspace
Wymyślony i zaprojektowany przez studio designu Kia we Frankfurcie pod wodzą Gregory Guillaume’a, Głównego Projektanta Kia w Europie (CDE), Sportspace to pojazd zrywający z kompromisami. Nie jest to ani sedan ani kombi ani hatchback. To pojazd wychodzący naprzeciw komuś, kto odrzuca jakąkolwiek kategoryzację w dziedzinie stylu życia i upodobań samochodowych.

POLECAMY Nadwozie koncepcyjnej Kia Sportspace

POLECAMY Wnętrze koncepcyjnej Kia Sportspace

Napęd T-Hybrid
Sportspace wyposażony jest w najnowszej generacji dieslowsko-elektryczny system napędu T-Hybrid, który zaprezentowany został pierwotnie w koncepcyjnej Optimie T-Hybrid na paryskim Salonie Samochodowym 2014. Ten innowacyjny układ napędowy jest kolejnym świadectwem potencjału technologicznego Kia i możliwości połączenia dynamiki jazdy we wszystkich praktycznie warunkach z niską emisją spalin. Kompaktowy i lekki konstrukcyjnie 1,7-litrowy Diesel otrzymał teraz zdwojone doładowanie z zastosowaniem zasilanego napięciem 48 V kompresora elektrycznego do wspomagania konwencjonalnej turbosprężarki. System ten pozwala zwiększyć moment silnika przy niskich prędkościach obrotowych oraz podczas akceleracji – pod kątem bezpieczeństwa wyprzedzania. Pomimo pełnej niezależności działania, elektryczny kompresor działa szybciej niż sama tylko, tradycyjna turbosprężarka napędzana z układu wydechowego. Ponadto, technologie oparte na zasilaniu elektrycznym 48 V są z reguły prostsze i lżejsze konstrukcyjnie niż konwencjonalne rozwiązania hybrydowe. Nowatorski charakter napędu Sportspace podkreśla także aktywna oś tylna typu multi-link z możliwością czasowego napędu AWD (na cztery koła). Oprócz zeroemisyjnego napędu przy niskich prędkościach – podczas parkowaniu lub jazy w miejskich korkach – układ hybrydowy sprawdza się także w trakcie bardziej aktywnej jazdy, śladem dynamicznej stylizacji samochodu. "Sportspace to pomysł dla kierowców, którzy marzą o oderwaniu się od codzienności i jeździe nawet dla czystej przyjemności w czasie weekendu. Było dla mnie niezmiernie ważne, aby samochód ten niemalże prowokował do wyjazdu na szosę by korzystać z życia w całej pełni." komentuje Guillaume "Wyszukany design Kia Sportspace nie wyklucza luzu i spontaniczności ani na co dzień, ani od święta."

źródło: Kia
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 3014
Zdjęcia: 11396
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota Corolla 1966 rok Toyota Corolla 1966 rok
    Toyota Corolla jest modelem przełomowym dla marki. Nie tylko dlatego, że do dziś sprzedano ich ponad 45 milionów na przestrzeni 12 generacji, ale też dlatego, że to ten model spowodował, że Toyota stała się masowym ...
    Renault Alpine A110-50 - samochód koncepcyjny Renault Alpine A110-50 - samochód koncepcyjny
    Aby uczcić 50-lecie ikony, jaką jest model Berlinette, Yann Jarsalle (projektant) i Axel Breun (dyrektor samochodów koncepcyjnych i wystawowych w Renault Design) poddali reinterpretacji pierwotne zasady stylistyczne ...

  •