Auto dla studenta - Volkswagen Up! czy Hyundai Coupe ll

04 Lut 2021, 16:16

Ok, wiem że to może nie typowe porównanie gdyż są to kompletnie inne samochody, ale...

Jestem studentem, mam pracę i chcę wreszcie kupić sobie samochód. Budżet: 15-20k.
Oryginalnie chciałem kupić Audit TT, ale odpada gdyż za ten budżet jest to ryzykowny zakup, więc alternatywa to Hyundai Coupe. Tańszy, też nie najgorszy, fajnie wygląda i rzekomo tani w eksploatacji. Tyle że przeglądając ogłoszenia mam wrażenie że jednak większość to rozpadające się szroty i bardzo mało jest fajnych egzemplarzy. Teraz kolejna alternatywa to Volkswagen Up!. Małe, autko miejskie więc brak mocy ale nowsze i jeszcze tańsze w eksploatacji (ubezpieczenie).

Zależy mi przede wszystkim na radości z jazdy. Wiadomo, żaden z tych modeli to nie porsche, ale i rzekomo oba mają dobre opinie jeśli chodzi o zawieszenie i wrażenia z jazdy.

Teraz pytanie czy ktoś z was ma doświadczenie z tymi modelami i jeśli tak to - czy można kupić Coupe w dobrym stanie w polsce żeby się nie sypał? Czy Up! jako samochód miejski daje dobre wrażenia z jazdy? Co byście polecali?

Z góry dzięki za odpowiedzi!
kek
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Lut 2021, 20:26

A dlaczego wg Ciebie Audi TT to ryzykowny zakup za 20 tys?
Przecież to są 20letnie auta oparte na Golfie IV.

VW Up i wrażenia z jazdy? przy litrowym silniku? hmm zależy jakich kto wymaga wrażeń.

Audi TT a VW Up to skrajność.
pierwszy ma turbo, 180 koni lub ponad 200 (zależy jaka wersja), może do tego quattro, siedzi się nisko, widoczność średnia i do tego 2-osobowy.
Up to miejskie wozidło, takie jak Aygo, słabo wygłuszony, słaba moc poza 1,0 tsi/gti, podstawowe auto klasa A

Wiesz za chwilę to będziemy porównywać Chevroleta Sparka 0,8/50 koni i BMW E36 320i

Więc zastanów się czego oczekujesz od auta, poza młodszym rocznikiem VW Up nawet nie stał obok Audi TT i ciężko te auta porównywać.
Swoją drogą koszty w Audi TT a w takim Up-ie to jak dzień do nocy.
demirbiras
Zaawansowany