Auto dla studenta - Volkswagen Up! czy Hyundai Coupe ll

04 Lut 2021, 16:16

Ok, wiem że to może nie typowe porównanie gdyż są to kompletnie inne samochody, ale...

Jestem studentem, mam pracę i chcę wreszcie kupić sobie samochód. Budżet: 15-20k.
Oryginalnie chciałem kupić Audit TT, ale odpada gdyż za ten budżet jest to ryzykowny zakup, więc alternatywa to Hyundai Coupe. Tańszy, też nie najgorszy, fajnie wygląda i rzekomo tani w eksploatacji. Tyle że przeglądając ogłoszenia mam wrażenie że jednak większość to rozpadające się szroty i bardzo mało jest fajnych egzemplarzy. Teraz kolejna alternatywa to Volkswagen Up!. Małe, autko miejskie więc brak mocy ale nowsze i jeszcze tańsze w eksploatacji (ubezpieczenie).

Zależy mi przede wszystkim na radości z jazdy. Wiadomo, żaden z tych modeli to nie porsche, ale i rzekomo oba mają dobre opinie jeśli chodzi o zawieszenie i wrażenia z jazdy.

Teraz pytanie czy ktoś z was ma doświadczenie z tymi modelami i jeśli tak to - czy można kupić Coupe w dobrym stanie w polsce żeby się nie sypał? Czy Up! jako samochód miejski daje dobre wrażenia z jazdy? Co byście polecali?

Z góry dzięki za odpowiedzi!
kek
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Lut 2021, 20:26

A dlaczego wg Ciebie Audi TT to ryzykowny zakup za 20 tys?
Przecież to są 20letnie auta oparte na Golfie IV.

VW Up i wrażenia z jazdy? przy litrowym silniku? hmm zależy jakich kto wymaga wrażeń.

Audi TT a VW Up to skrajność.
pierwszy ma turbo, 180 koni lub ponad 200 (zależy jaka wersja), może do tego quattro, siedzi się nisko, widoczność średnia i do tego 2-osobowy.
Up to miejskie wozidło, takie jak Aygo, słabo wygłuszony, słaba moc poza 1,0 tsi/gti, podstawowe auto klasa A

Wiesz za chwilę to będziemy porównywać Chevroleta Sparka 0,8/50 koni i BMW E36 320i

Więc zastanów się czego oczekujesz od auta, poza młodszym rocznikiem VW Up nawet nie stał obok Audi TT i ciężko te auta porównywać.
Swoją drogą koszty w Audi TT a w takim Up-ie to jak dzień do nocy.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 531
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna

04 Lut 2021, 21:11

I tu jest typowy konflikt interesów. Z jednej strony chce fajne doznania z jazdy jakie daje Audi TT, z drugiej strony boje się że do takiego 20 letniego auta trzeba będzie dużo doinwestować i niekoniecznie chce mi się na to wydawać pieniądze. Mój max budżet to 20k więc jak wydam 20k na samochód to raczej nie chcę już nic dopłacać w naprawach. Za to ttki za 15k czytałem że wychodzą rzeczy do zrobienia nawet w kosztach 9-10k.

Z jednej taki mały Up będzie mega oszczędny, ale za to boje się że będzie to nudne auto i też nie będę zadowolony. A więc sam nie wiem.

Dlatego też patrzę na Hyundaia bo wygląda na dobry kompromis pomiędzy kosztom i doznaniom, ale za to jest bardzo skąpa oferta na portalach.
kek
Obserwowany
 
Posty: 2

04 Lut 2021, 22:57

Paradoksalnie z tej pary (Hyundai - VW), większych wrażeń z jazdy dostarczy... ten drugi :mrgreen:
Silnik - 3 cylindry, a więc na wyższych obrotach brzmi prawie jak r6 z BMW. W wersji 75KM nawet daje radę, nawet poza miastem. Miałem kiedyś na weekend Citgo (bliźniak Upa, inny znaczek) w wersji właśnie 60KM i mocowo była trochę lipa, ale jak już się rozpędził... :naughty:
Wyciszenie - to auto miejskie, więc cudów nie należy oczekiwać (czyt. jest lipa). +10 do wrażeń z jazdy;
Ogół - wnętrze spartańskie, jak w klasycznych autach sportowych. Fotele ze zintegrowanymi zagłówkami - sport (pominę ich trzymanie boczne i wygodę, ale ta wygoda to głównie kwestia zintegrowanego zagłówka). Nadwozie kończy się tam, gdzie koła, czyli mamy bieda - gokart (brzmi banalnie, ale coś w tym jest).Bagażnika praktycznie brak, podobnie przestrzeni z tyłu. Na plus, że można sprawić sobie wersję 5d.

Podsumowując - gdyby jeździł głównie po mieście, a okazjonalnie w trasie - kupiłbym :ok:

demirbiras napisał(a):A dlaczego wg Ciebie Audi TT to ryzykowny zakup za 20 tys?
Przecież to są 20letnie auta oparte na Golfie IV.
to jak to w końcu jest, pytam ponownie?

Bo jak w jednym temacie, pewnego poszukiwanego na rynku wtórnym auta, pojawia się 1.8T, to od razu lament, że nieee, że to stare i słabe i łańcuszek i same trupy na rynku, lepiej brać 2.0 TSI (oczywiście w tym samym modelu), równocześnie pakując w jego pakiet startowy 5k, a tu nagle "20 letnie auto a Golfie IV" jest ok i nie ma się w ogóle czego bać.
Nie hejtuję, pytam poważnie, bo nie rozumiem tego podejścia.
mike
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 13701
Zdjęcia: 13
Miejscowość: Zawiercie|Śląsk
Prawo jazdy: 04 09 2013
Auto: Ford Focus Mk II //Opel Astra
Silnik: 1.6TDCI109KM/1.6 115
Paliwo: Benzyna + LPG
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

05 Lut 2021, 09:10

mike napisał(a):to jak to w końcu jest, pytam ponownie?

Bo jak w jednym temacie, pewnego poszukiwanego na rynku wtórnym auta, pojawia się 1.8T, to od razu lament, że nieee, że to stare i słabe i łańcuszek i same trupy na rynku, lepiej brać 2.0 TSI (oczywiście w tym samym modelu), równocześnie pakując w jego pakiet startowy 5k, a tu nagle "20 letnie auto a Golfie IV" jest ok i nie ma się w ogóle czego bać.
Nie hejtuję, pytam poważnie, bo nie rozumiem tego podejścia.


Tak, wiem że nie hejtujesz po prostu nie rozumiesz czytanego tekstu, w którym miejscu ktoś pyta o TSI, pomijam że to nie ten budżet? Z resztą na UP! 70 konne też...w sumie to o GTI wersji możemy pogadać, wyjdzie na to samo.
Poza tym gdzie napisałem że 1,8T to najcudowniejszy silnik pod słońcem? albo TT przy takim budżecie to lalka prawie jak salon, serwisowana w ASO?
Ale to nie znaczy że ma 50 tys kosztować...
Także zacznij czytać ze zrozumieniem i będzie ok :yes:

Po prostu w przeciwieństwie do polityki tego forum nie uważam że jedyny silnik turbo VAG-a który się udał to 20 letnie 1,8T bo są po prostu fajniejsze silniki, a tutaj 1,8T bo gaz można założyć i potem głowice wymieniać itd.
demirbiras
Zaawansowany
 
Posty: 531
Prawo jazdy: 14 08 2009
Przebieg/rok: 12tys. km
Auto: Astra H
Silnik: 1,8
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najdroższe Lexusy na rynku wtórnym - jakie to dokładnie modele?
    Co wyróżnia marki premium? Większość ludzi odpowie zapewne, że wysoka cena zakupu. O ile bazowe modele takich marek są dziś wycenione całkiem przystępnie, nie ulega wątpliwości, że marki z górnej półki ...
    Nietypowe auto do driftu
    Dodatkową różnorodność do świata sportów motorowych wprowadzają auta do driftu. Konstrukcyjnie bliżej im do samochodów wyścigowych niż rajdówek. W końcu zawody driftingowe organizowane są na gładkiej ...

  •