Bezpieczna wysokość

01 Mar 2010, 17:15

jeżeli podniosę samiego o 40mm na wieszakach do kompletu włożę mu amory też dłuższe o 40 mm (stare padły) to wtedy powinno to ze sobą współgrać.Jednak jeśli zechce jeszcze podklepać resory(te są proste jak metr sznurka :wink: ) to oczywistym jest że sami pójdzie jeszcze trochę w górę.I tu pyt.czy nie będzie to szkodliwe dla amorów chodzi o to że nie wiem czy na dużych dziurach nie uszkodzi amortyzatora tj .nie wyrwie tłoka.
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

01 Mar 2010, 18:11

po 1 im bardziej wyklepany resor tym gorzej, im mniej od pionu odchodzi tym lepszy wykrzyż i komfort, niestety słabsza żywotność. najlepsze jest "delikatny uśmiech" :mrgreen:
co do amorów to zmierz jaki masz maksymalną prace resora i dobierz wtedy,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Mar 2010, 18:45

pocieszny, a jak mam to zmierzyć?pozatym jak by były klepane to tak delkatnie napewno nie ma to być litera U :wink: najwyżej dodam po jednym piórku bynajmniej tak zasugerował kowal.
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

01 Mar 2010, 19:47

klepanie powoduje zwiekszenie sztywności przez co zwiększenie też łamliwości resorów :neutral:
ogólnie amor dobieramy tak max dobicie/ max długość jaką może osiągnąć, dobicie możemy wyregulować odbojem a max długość nie ma tak wielkiego znaczenia amortyzator będzie nam robił za ogranicznik wykrzyżu :mrgreen: w tą stronę trudno amor zepsuć ;) zresztą we wszystkich zawieszeniach sprężynowych amortyzator działa jako ogranicznik i zapobiega wypadaniu sprężyn
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Mar 2010, 20:34

pocieszny, u siebie nie widziałem sprężyn
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

01 Mar 2010, 21:50

Pociesznemu pewnie chodziło iż jeżeli w zawieszeniu na springach amortyzator robi jako ogranicznik to nie ma powodów aby było inaczej w zawiasie na resorach i też może robić jako ogranicznik. Choć moja interpretacja może się różnić z tym co Pocieszny miał na myśli. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna

01 Mar 2010, 22:08

Jogi4x4, zgadza się :wink: a zwolenników i przeciwnikow klepania resorów jest tyle samo.jak podniesienie na wieszakach będzie wystarczające to resory zostawię w spokoju.
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

01 Mar 2010, 22:45

dobrze sie wam zdaje ;) chyba za duży skrót myślowy użyłem :mrgreen:
co do wieszaków to dłuższe powodują skręcanie resora i pękanie piór :mrgreen:
jeśli chodzi wam o wykrzyż szczerze powiedziawszy lepsze są rewolwerowe wieszaki, na asfalt się je blokuje i mamy stabilną jazdę w terenie zwiększają zakres pracy dość mocno, tylko pożądne amory do tego trzeba mieć ja osobiście polecam z regulacja twardości :wink:



wiem drogo ale porządnie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Mar 2010, 22:52

pocieszny, ja mam zamiar założych wieszaki +40mm typu bumerang
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU