Bezpieczna wysokość

01 Mar 2010, 17:15

jeżeli podniosę samiego o 40mm na wieszakach do kompletu włożę mu amory też dłuższe o 40 mm (stare padły) to wtedy powinno to ze sobą współgrać.Jednak jeśli zechce jeszcze podklepać resory(te są proste jak metr sznurka :wink: ) to oczywistym jest że sami pójdzie jeszcze trochę w górę.I tu pyt.czy nie będzie to szkodliwe dla amorów chodzi o to że nie wiem czy na dużych dziurach nie uszkodzi amortyzatora tj .nie wyrwie tłoka.
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

01 Mar 2010, 18:11

po 1 im bardziej wyklepany resor tym gorzej, im mniej od pionu odchodzi tym lepszy wykrzyż i komfort, niestety słabsza żywotność. najlepsze jest "delikatny uśmiech" :mrgreen:
co do amorów to zmierz jaki masz maksymalną prace resora i dobierz wtedy,
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Mar 2010, 18:45

pocieszny, a jak mam to zmierzyć?pozatym jak by były klepane to tak delkatnie napewno nie ma to być litera U :wink: najwyżej dodam po jednym piórku bynajmniej tak zasugerował kowal.
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

01 Mar 2010, 19:47

klepanie powoduje zwiekszenie sztywności przez co zwiększenie też łamliwości resorów :neutral:
ogólnie amor dobieramy tak max dobicie/ max długość jaką może osiągnąć, dobicie możemy wyregulować odbojem a max długość nie ma tak wielkiego znaczenia amortyzator będzie nam robił za ogranicznik wykrzyżu :mrgreen: w tą stronę trudno amor zepsuć ;) zresztą we wszystkich zawieszeniach sprężynowych amortyzator działa jako ogranicznik i zapobiega wypadaniu sprężyn
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Mar 2010, 20:34

pocieszny, u siebie nie widziałem sprężyn
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

01 Mar 2010, 21:50

Pociesznemu pewnie chodziło iż jeżeli w zawieszeniu na springach amortyzator robi jako ogranicznik to nie ma powodów aby było inaczej w zawiasie na resorach i też może robić jako ogranicznik. Choć moja interpretacja może się różnić z tym co Pocieszny miał na myśli. :mrgreen:
Jedziemy wszędzie gdzie chcemy...bo chcemy....
Jogi4x4
Stały forumowicz
 
Posty: 1907
Miejscowość: PZL
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Galloper Pajero Avensis Vito
Silnik: TD/DI-D/D4-D/CDI
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Koncepcyjny Nissan Resonance
    Śmiała wizja Nissana dotycząca przyszłości crossoverów staje się rzeczywistością za sprawą europejskiego debiutu innowacyjnego samochodu koncepcyjnego Resonance. Model Resonance, który został stworzony przez ...

01 Mar 2010, 22:08

Jogi4x4, zgadza się :wink: a zwolenników i przeciwnikow klepania resorów jest tyle samo.jak podniesienie na wieszakach będzie wystarczające to resory zostawię w spokoju.
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU

01 Mar 2010, 22:45

dobrze sie wam zdaje ;) chyba za duży skrót myślowy użyłem :mrgreen:
co do wieszaków to dłuższe powodują skręcanie resora i pękanie piór :mrgreen:
jeśli chodzi wam o wykrzyż szczerze powiedziawszy lepsze są rewolwerowe wieszaki, na asfalt się je blokuje i mamy stabilną jazdę w terenie zwiększają zakres pracy dość mocno, tylko pożądne amory do tego trzeba mieć ja osobiście polecam z regulacja twardości :wink:



wiem drogo ale porządnie :mrgreen:
Panowie!! Co JEST!! Ciśnienie mi spada! ;)
pocieszny
Forumowicz VIP
 
Posty: 6650
Zdjęcia: 1
Miejscowość: z błota ;)

01 Mar 2010, 22:52

pocieszny, ja mam zamiar założych wieszaki +40mm typu bumerang
KONTROLA JEST NAJWYŻSZĄ FORMĄ ZAUFANIA
white wolf
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 287
Miejscowość: FESTUNG BRESLAU