BMW vs Volvo S60...i

16 Kwi 2013, 12:07

Witam, pytanie do znawców tematu; BMW5 E39 2,2 benz. kontra Volvo S60 2.4 benz.- koszty eksploatacji, awaryjność, oraz który lepszy pod lpg???
Jak w BMW sa regulowane zawory?
Do tego zestawienia dodam jeszcze Hyundai Sonata 2.0 lub 2.4 benz, po 2005r, pytania te same :roll: . Z góry dzięki za odpowiedzi :)
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

17 Kwi 2013, 15:34

No cóż, widać większość polaków jezdzi Vw, Fiatami, i innymi francuzami :shock:
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

17 Kwi 2013, 16:26

Volvo - klasa sama w sobie , piękne auto ale i koszty utrzymania ładne. Dużo aut z automatem który jest ponoć awaryjny , czytałem że posiada słabe zawieszenie które najczęściej wymaga wkładów finansowych .

Bmw-tył napęd :ok: koszty eksploatacji podobne do volvo , niska awaryjność ale znalezienie nie zajechanego egzemplarza graniczy z cudem .

Hyundai- napewno najtańszy w utrzymaniu z tych trzech :) bezawaryjne a jeśli nawet coś padnie to kieszeni nie zrujnuje , łatwo znaleźć niezajeżdżony egzemplarz .

Jeżeli ogranicza Cię kasa to Hyundai , jeśli nie to ja polecam Volvo :ok:
MatHl
Początkujący
 
Posty: 171
Prawo jazdy: 02 01 2012
Auto: Felka
Silnik: 1.3
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1997

17 Kwi 2013, 19:11

Również polecam Volvo, koszty według mnie są porównywalne do Audi, BMW cóż to wyższa klasa. Jest dość sporo dobrych niezależnych warsztatów samochodowych a i ASO robi zniżki i promocje od czasu do czasu.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

19 Kwi 2013, 15:40

Wszystko pięknie i ładnie:), ale który z tych najlepiej by chodził na lpg?, tzn bezawaryjnie i pochłaniał najmniej kosztów ( budowa silników) :? , i dzięki za dotychczasowe podpowiedzi.
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

19 Kwi 2013, 16:19

oj w gazie to Ci nie pomogę bo na dieslu jeżdzę.
Ostatnio pytałem o koszt instalacji do 2,4T w V70 z 2003roku i dowiedziałem się, że na dobrą instalacje nie ma co żałować pieniędzy, koszt dobrej to około 3,5tyś zł. W tym aucie jest turbina więc i instalacja musi być odpowiednia. Wiecej nie wiem. Nie wiem skąd jesteś i gdybyś kupił Volvo to popytam kolegów i dam Ci znać jaka instalacja i gdzie najlepiej ją założyć tak byś nie miał problemów z eksploatacją samochodu.
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Cusco tuninguje nową Toyotę Suprę
    To było pewne. Na rynku tuningowym pojawia się coraz więcej części do nowej Toyoty GR Supry. Tym razem coupé Toyoty na warsztat wzięło japońskie Cusco. Firma nie postawiła jednak na poszerzone nadkola czy wielkie skrzydło, ...

19 Kwi 2013, 16:34

Rom33 dzięki za szybką odpowiedz. Narazie co prawda przyglądam sie samochodom, co warto, na co patrzeć itd:). Także wyczytałem,że Volvo lubi dobrą-drogą instalację, ale to chyba jak każdy samochód, szkoda tylko że maja zawory regulowane ręcznie, ale coś za coś.
A własnie, a jak jest z kosztami eksploatacji s40/ v50, poza silnikiem, tzn zawieszenie, hamulce, filtry i inne takie?
napoleon
Początkujący
 
Posty: 172
Zdjęcia: 3
Auto: Ford Mondeo
Silnik: benz.lpg

19 Kwi 2013, 18:23

Wszystko zależy gdzie serwisujesz.
ASO wiadomo ma ceny z kosmosu np. relingi dachowe + montaż około 1700zł, w niezależnym serwisie 700-900zł. Prawie cały czas mają jakąś promocję lub akcję serwisową, skorzystałem z jednej z nich i za wymianę tarcz i klocków hamulcowych z przodu zapłaciłem 940zł (w niezależnym 900zł). Była zniżka na zamianę języka na polski - 100zł. Teraz jest na przegląd klimatyzacji-149zł. Trzeba często zaglądać na ich stronę lub samemu podjechać i uwaga mimo zniżek ceny różnią się i w każdym ASO są inne. Koszt przeglądu okresowego (filtry, oleje) około 1000-1100zł. Ostatnio zrobiłem w niezależnym ale dobrym warsztacie za 700zł-olej, filtry powietrza, oleju, paliwa, kabinowy, sprawdzenie samochodu, zawieszenia, wycieków, usunięcie błędów komputera, sprawdzenie filtra DPF, czyszczenie piast, kontrola kół. ASO zawsze coś obniża ale trzeba się dobrze dopytać co jest obniżką objęte. Jest dobrze rozwinięta sieć nieautoryzowanych warsztatów specjalizujących się w Volvo i polecanych przez posiadaczy tych samochodów. Części można kupić również przez internet i nie ma problemu z ich dostępnością. Według mnie koszty eksploatacji nie odbiegają jakoś drastycznie od innych porównywalnych marek. To mit że Volvo jest drogą marką w utrzymaniu, oczywiście jeśli chcesz mieć serwis tylko w ASO to musisz mieć gruby portfel. Na szczęście jest to marka coraz bardziej spotykana w Polsce i coraz więcej jest jej miłośników .
Co do komfortu jazdy, praktyczności, bezpieczeństwa, awaryjności, spalania i innych aspektów to jestem bardzo pozytywnie zaskoczony.

Tak samo jak z gazem, powiedz z jakiego jesteś rejonu to dam Ci namiary na dobry, polecany serwis albo sam sprawdź opinie na www.volvoforum.pl tam też możesz zagłębić się w marce i poznasz odpowiedzi na pytania na które ja nie umiem odpowiedzieć.

Jeśli mam polecać to wybierz Volvo, nie będziesz rozczarowany
Szukasz nowego Volvo, pomogę w wyborze modelu, konfiguracji, przy negocjacjach z dealerami. Znajdę dobrą ofertę na auto i finansowanie, bez zobowiązań. Auta do zamówienia i od ręki, demo dealera, używane z sieci dealerskiej Volvo.
Zapraszam na priv.
Rom33
Stały forumowicz
 
Posty: 1566
Zdjęcia: 227
Miejscowość: Wisła
Prawo jazdy: 15 07 1997
Przebieg/rok: 20tys. km
Auto: Volvo V50
Silnik: 2.0 D 136KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008