Brakuje połączenia - kolektor wydechowy a filtr powietrza

13 Lut 2012, 16:22

Witam. Kupiłem niedawno Volvo V40 1,8 benzynę i zauważyłem dzisiaj ,że brakuję mi rury lub innego połączenia pomiędzy kolektorem wydechowym a filtrem powietrza. Może poprzedni właściciel miał jakiś cel ,że tą rurę ściągnął. Czy musi być ta "rura" , bo z autem nic się nie dzieje, może trochę brak mu mocy jak na 1,8 benz. Pozdrawiam
marcinozzy
Nowicjusz
 
Posty: 7
Miejscowość: grudziądz

14 Lut 2012, 15:39

Jest to doprowadzenie ciepłego powietrza do filtra .. Tam jest mieszane
Niektóre modele mają jeszcze w dolocie taka klapkę, która reguluje dopływ zimnego i ciepłego powietrza - ja bym tą rurę założył ..
silvo44
Stały forumowicz
Awatar użytkownika
 
Posty: 2893
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy: 01 09 1983
Auto: TOYOT YARIS III
Silnik: 1,0
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2011

14 Lut 2012, 19:22

Być może właściciel usunął rurę, gdy zorientował się,że termostat jest uszkodzony,gdy klapka jest otwarta od strony kolektora ,to bez przerwy silnik ciągnie gorące powietrze,dokąd silnik jest zimny to jest dobre,dobre jest też zimą gdy mrozy,latem niestety nie,zbyt gorące powietrze powoduje spadek osiągów silnika,który więcej pali,silnik też nie ma odpowiedniego chłodzenia górą.Jeśli jednak termostat jest sprawny,to kupisz specjalną rurę np.f-my Gates,aluminiową,musisz tylko znać średnicę.Jedno pewne,lepiej jest jeździć bez tej rury(jeśli termostat jest uszkodzony) niż z rurą,gorzej, gdy masz LPG! Najlepiej doprowadź to do porządku,tak jak ma być,termostat uszkodzony wymień i rurę załóż.
PhantomASA1
Forumowicz VIP
 
Posty: 8477
Zdjęcia: 3
Miejscowość: Z prawdy :)

14 Lut 2012, 19:43

PhantomASA1 napisał(a):Najlepiej doprowadź to do porządku,tak jak ma być,termostat uszkodzony wymień i rurę załóż.


Zgadza się ......... Jako że mam chyba pecha do przypadków szczególnych :mrgreen: dwukrotnie spotkałem się z problemem braku tej rury . Raz z cienkim 700-setką na gażniku , drugi raz z Seatem 1,0 na wtrysku jednopunktowym .Mechanizm problemu był taki że przy pewnej temperaturze i wilgotności powietrza nad przepustnicą powstawała czapa lodowa i autka odmawiały posłuszeństwa.
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

15 Lut 2012, 15:48

Każdy dolot ma za zadanie dostarczyć powietrze do silnika, możliwie zimne i w możliwie efektywny sposób. Niestety to tylko teoria, w praktyce doloty powietrza silnika w 90% samochodów są niedopracowane. Dolot powietrza silnika w przypadku fabrycznych aut, to najczęściej kompromis masowej produkcji, kosztów, hałasu z efektywnym działaniem. Aby układ dolotowy był tani i cichy producenci samochodów wykonują nie opływowe układy dolotowe z wieloma zwężkami, karbami, przetłoczeniami , przekładkami, tłumikami szmerów i innymi rozwiązaniami które nie wpływają pozytywnie na moc samochodu.

Zdjęcie

Na szczęście są rozwiązania sportowych dolotów powietrza. Jedną z firm, które oferuje tego rodzaju produkty jest rodzimy producent dolotów powietrza do samochodów Dexcraft. Produkty te są wielokrotnie testowane na hamowni zanim trafią do sprzedaży, po to, aby użytkownik otrzymał możliwie najlepszy układ dolotowy jaki mógł założyć do swojego pojazdu. Technologia produkcji to najwyższej jakości kompozyty epoksydowe, z wykorzystaniem tkanin węglowych (Carbon) oraz tkanin szklanych.

Każdy dolot powietrza w silniku, posiada filtr powietrza. W rozwiązaniach Dexcraft stosowane są filtry powietrza K&N (stożkowe filtry powietrza K&N oraz wkładki powietrza K&N). Filtry kn cechują się bardzo dobrym wskaźnikiem przepływu powietrza przy jednocześnie wysokiej jakości filtrowania powietrza. Produkty te mają gwarancję na 1 milion kilometrów, więc są praktycznie dożywotnie.
Piter33
Nowicjusz
 
Posty: 3
Prawo jazdy: 18 01 2004
Auto: Audi 80 b4