Brava 1.6 16 V - nagle zaczęła gasnąć na luzie

Brava 1.6 16 V - nagle zaczęła gasnąć na luzie

10 Kwi 2011, 22:07

Autko:
Brava 1.6 16 V KAT B + G 1997

No więc tak, odkąd kupiłem autko to zrobiłem może z 8 - 10 tys km maksymalnie, jeździło spoko, pali w miarę, obroty szły na maksa bez problemu, nie dławiło, nie muliło nic. Oleju trochę bierze, lecz przy gazie to podobno nie tak źle.

Problem zaczął się dziś. A jeszcze wczoraj o 19 wracałem do domu, wszystko było super. Przez noc, nie wiedzieć dlaczego, padł mi akumulator. Odpaliłem na popych, jadę, dałem na luz a on zgasł. I tutaj się zaczynają jaja, gdy nie przygazuję podczas odpalania to nie ma obrotów. Gdy jadę np, 1 - 2 - 3 - 4 - 5 i mam te 3 tys np. i wcisnę sprzęgło to pół sekundy jak obroty mi spadają i gaśnie. Wcześniej tak nie było. Nie ma znaczenia czy benzyna czy lpg - jest to samo. I również bez znaczenia czy zimny czy ciepły.

Zawsze odpalałem na benzynie, 5 - 10 minut rozgrzewki, przygazówka, przełączał się na gaz i jechałem. Ciągnąłem maks 190, nie było problemów. Co tu jeszcze potrzebne Wam, no nie wiem.
Aha, no i trzeba Wam wiedzieć, że gdy już jadę to nie czuć zmian w pracy silnika, mocy ani nic. Jeśli gazuję lub jadę na biegu bez gazu to jest ok. Czytałem tu wszystko, co się dało na forum lecz proszę Was o pomoc i wszelkie rady, co mógłbym nawet sprawdzić. Obstawiam może jakiś czujnik do ECU chyba.. Na kompa będzie problem jechać, bo duuużo skrzyżowań do tego kurczę... Ale zobaczymy, z góry dziękuję za pomoc.
Instalacja zwykła BRC

[ Dodano: 11 Kwiecień 2011, 00:34 ]
Do tej pory szukałem i czytałem. Pół godziny temu odpiąłem całkiem akumulator, to podobno resetuje kompa. Podpiąłem, odpaliłem - jest ok. Stoi na ok 1100 tys obrotów, nie gaśnie, wszystko cacy. Może mi się to teraz już śni, więc upewnię się rano. :D

Wygląda na to, że gdy padł mi w nocy aku, nie wiadomo z jakiej przyczyny. to spowodował jakiś błąd w komputerze gdy próbowałem go odpalać. Teraz, po resecie wróciło do normy. Człowiek się całe życie uczy, szkoda tylko tych nerwów dziś i czasu dzisiejszego. Dlatego od razu zostawiam wskazówkę do rozwiązania dla innych na przyszłość. Pozdrawiam
dawidkali
Nowicjusz
 
Posty: 16
Rejestracja: 10 Sty 2011, 22:02
Miejscowość: Stary Sącz

Re: Brava 1.6 16 V - nagle zaczęła gasnąć na luzie

11 Kwi 2011, 12:09

Nie zapaliła sie kontrolka od błędów ???
Jeśli jeszcze raz sie cos stanie - odczytaj błędy ... trzeba usunąć przyczynę, bo samo skasowanie błędu to tylko półśrodek ...
silvo44
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 2892
Rejestracja: 09 Lis 2008, 12:28
Miejscowość: Olkusz
Prawo jazdy od: 01 09 1983
Auto: OPEL VECTRA C
Silnik: Z18XER
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2007

Re: Brava 1.6 16 V - nagle zaczęła gasnąć na luzie

11 Kwi 2011, 14:36

No niestety się nie zapaliła, bo bym nie szukał wtedy. A na komputerze byłem i jest wszystko ok. Po prostu myślę, że jak mi padł akumulator w nocy, to rano przy odpalaniu nie starczyło mu mocy na wszystkie układy, i któryś zapisał jako błąd, czego skutkiem była właśnie taka jazda.
dawidkali
Nowicjusz
 
Posty: 16
Rejestracja: 10 Sty 2011, 22:02
Miejscowość: Stary Sącz
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Najnowsze BMW serii 7 Najnowsze BMW serii 7
    BMW serii 7 - luksus na miarę przyszłości. Ten najnowocześniejszy w historii bawarskiego koncernu model będzie można zobaczyć już 24 listopada 2015 r. na targach Fleet Market w Centrum EXPO XXI w Warszawie. BMW serii 7 – ...
    Mitsubishi Colt LPG - instalacja gazowa firmy STAG Mitsubishi Colt LPG - instalacja gazowa firmy STAG
    W odpowiedzi na rosnące ceny paliw i duże zainteresowanie klientów w salonach Mitsubishi pojawił się model Colt LPG z wysokiej jakości instalacją gazową firmy STAG. Jednocześnie w ofercie jest już dostępny Colt 2012 ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Motor z napędem odrzutowym, 7
      VW Passat CC
      Monster Truck Rock Star, 11
      Infiniti Q50