Budowa rajdówki

22 Cze 2009, 22:45

Witam.

Temat ten zamieszczam w dziale Tuning ze względu na modyfikacje w samochodzie.

Potrzebuje waszych porad, opinii.

Posiadam Opla Astre 1 i mam zamiar startować nią w rajdach, na początku w KJS aby zdobyć licencję. Pierwszy raz buduję rajdówkę i nie za bardzo wiem jakie części założyć, co wymienić a co przerobić. Proszę o pomoc, wspólnie może uda nam się zrobić całkiem fajny projekt. :D.

W planach mam wymianę silnika na mocniejszą jednostkę o mocy ok. 150-200 KM i pojemności ok. 1.8-2.0 litra.
następnie wymiana zawieszenia, dołożenie stabilizatrów, wymiana foteli, skrzyni biegów z krótkim przełożeniem, wstawienie klatki bezpieczeństwa, zamontowanie systemu gaśniczego, zainstalowanie płyty alu chroniącej silnik.

i na tym moja wiedza się kończy :D co jeszcze według was powinienem zrobić?? czy szyby również trzeba wymieniać itp. ??? Proszę o pomoc !!!
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

23 Cze 2009, 16:37

szczerze mówiąc zmienić auto. Jakieś typowo sportowe taniej cie wyjdzie. Jeżeli chcesz pozostać przy tym to uwagę bym zwrócił na bak paliwa, umocowania itd. Później hamulce, założenie wentylowanych tarcz, chłodzenie silnika, zmiana osi i łożysk....

// dodatkowo wszelkie węże na odporne na wysokie ciśnienie. elementy karoserii, szyby i siła ich mocowania, taka błahostka jak wycieraczki, płyn chłodniczy specjalny do wyścigów, pierścienie na tłokach, zawory, olej, przegóby .. lista jest długa zależy ile masz kasy i jak bardzo chcesz je przerabiać.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
szakal1990
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 181
Miejscowość: Wielkopolska

23 Cze 2009, 20:38

kasa zawsze sie znajdzie, chcę zrobi już elegancko, żebym w przyszłości za jakieś 2 lata mógł bez problemów startować w zawodach. wiele rzeczy pozornie,, blachostek " wymieniłeś w swoim poście o których zapomniałem xD więc dzięki za te informacje.
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

23 Cze 2009, 23:49

Niedawno sam chciałem uszykować auto na rajdy. Jednak koszty mnie przerosły i miałem na pół tuningowane auto. Radze odpuścić astrę a pokrążyć koło calibry albo mazdy 626, mx3, honda civic, czy nawet golf.
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
szakal1990
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 181
Miejscowość: Wielkopolska

24 Cze 2009, 12:10

szakal1990 napisał(a):Niedawno sam chciałem uszykować auto na rajdy. Jednak koszty mnie przerosły i miałem na pół tuningowane auto. Radze odpuścić astrę a pokrążyć koło calibry albo mazdy 626, mx3, honda civic, czy nawet golf.


w tym rzecz że mam trochę odłożone a nie chciał bym nowego samochodu kupować. Mówiono mi że astra w miarę dobrze się sprawuje i będzie dobra jak na pierwszą rajdówkę, a drugie to jak by nie było astra jest jednak o wiele tańsza niż samochody które podałeś ( oraz golf, bo też jest w miarę tani )więc gdybym nawet uszkodził samochód to nie będzie jakiejś ogromnej straty.
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

24 Cze 2009, 14:47

Szczerze mówiąc nie wiem jak się spisze wiec jak skończysz daj znać jak poszło, może jakieś foto. Faktycznie w razie uszkodzenia samochodu łatwo znaleźć zamienniki. Sugeruje wzmocnienie podwozia jak to ma być auto na rajdy. No i oczywiście dobre lampy. Wiem jedynie na temat astry ze kolo 5 tys obrotów zaczyna strasznie głośno wyć
Nadsterowność wzbudza strach w pasażerach. Podsterowność - w kierowcy
szakal1990
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 181
Miejscowość: Wielkopolska
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Toyota S-FR Concept
    Koncepcyjne coupe S-FR jest dowodem na to, że napęd na tylną oś przez lata będzie znakiem rozpoznawczym sportowych samochodów Toyoty. Tym bardziej, że marka bierze pod uwagę wprowadzenie subkompaktowego coupe do produkcji. ...

24 Cze 2009, 17:17

no o tym też słyszałem, a co proponujesz wymienić ?? z pewnością płyta pod silnik oraz zabezpieczenie płytą innych ważniejszy części podwozia, wymiana baku paliwa. a wymiana półosi oraz innych elementów układu napędowego??

z pewnością nie prędko skończę ten projekt możliwe że na przełomie połowy 2010 roku ale fotki wrzucę oraz opis co zostało w autku robione :)
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

24 Cze 2009, 18:30

Znalazłem przez przypadek taki artykuł może się przyda powodzenia w budowie :cool:
Ostatnio edytowany przez Piter69, 04 Lip 2009, 00:16, edytowano w sumie 1 raz
Piter69
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 205
Miejscowość: POLSKA

24 Cze 2009, 18:50

wielkie dzięki, artykuł z pewnością się przyda.

[ Dodano: Pią Cze 26, 2009 18:03 ]
a powiedzcie mi jeszcze jedną rzecz, czy jest taka opcja żeby przerobić system przenoszenia napędu z przedniej osi na tylna albo zrobienie 4x4 ?? słyszałem kiedyś że ktoś przerobił przednio napędowy samochód na tylny napęd
Samochód jest bogiem, prędkość nałogiem, nitro zabawą a tuning podstawą ;-)
conest997
Zaawansowany
Awatar użytkownika
 
Posty: 661
Zdjęcia: 4
Miejscowość: Olsztyn
Auto: BMW E36 coupe 2.0 170 km

03 Lip 2009, 13:46

pierwsze co to proponowałbym zrobić swapa silnika z GSI i będzie ok 150 koni, chociaż podobno słabo trzyma serię. Oplowski silnik nie jest drogi ;)
Potem wziąłbym się za hamulce i zawieszenie ;)
Kwiatula
Nowicjusz
 
Posty: 15

11 Lut 2020, 19:52

Witam.

Czy mógłby ktoś polecić mi osobę z mazowieckiego, która zbudowałaby mi auto?
Jest to mój wymysł. Wiem jaki efekt chce uzyskać. W PL nikt tym nie jeździ. Chciałabym skontaktować się z osobą, która ma pojęcie na ten temat (budowy aut) mogłaby mi doradzić (lub sprowadzić na ziemię) i powiedzieć jakie koszty szacunkowo to wyniesie. '
Nie zamierzam robić wszystkiego od razu, lecz stopniowo.
Zmiany będą bardzo duże.
Nie wiem tylko czy moje wyobrażenia o stworzeniu tego auta mogą być urzeczywistnione. Gdyż nie wiem czy silnik, który chcę tam wsadzić można gdzieś dostać. Budę mam (w zasadzie całe auto, sprawne) lecz wszystko praktycznie od zera, by mogło to być auto wyczynowe.
Bardzo proszę o info jeżeli ktoś może pokierować do fachowca/pasjonaty.
MR36
Obserwowany
 
Posty: 1

11 Lut 2020, 20:19

MR36 napisał(a):Czy mógłby ktoś polecić mi osobę z mazowieckiego, która zbudowałaby mi auto?
Jest to mój wymysł. Wiem jaki efekt chce uzyskać. W PL nikt tym nie jeździ. Chciałabym skontaktować się z osobą, która ma pojęcie na ten temat (budowy aut) mogłaby mi doradzić (lub sprowadzić na ziemię) i powiedzieć jakie koszty szacunkowo to wyniesie. '
Nie zamierzam robić wszystkiego od razu, lecz stopniowo.
Zmiany będą bardzo duże.
Nie wiem tylko czy moje wyobrażenia o stworzeniu tego auta mogą być urzeczywistnione. Gdyż nie wiem czy silnik, który chcę tam wsadzić można gdzieś dostać. Budę mam (w zasadzie całe auto, sprawne) lecz wszystko praktycznie od zera, by mogło to być auto wyczynowe.
Bardzo proszę o info jeżeli ktoś może pokierować do fachowca/pasjonaty.


Napisz o co chodzi? O jakie auto?
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10361
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe