C-Elysee 1.6 HDI 92 KM - a może coś innego?

21 Mar 2024, 07:27

Cześć,

po tym, jak w Vectrze korbowód zrobił "akuku", ojciec szuka nowego samochodu. Ze względu na wiek i przyzwyczajenia w grę wchodzi w zasadzie tylko nadwozie sedan.

Naszą uwagę przykuł C-Elysee, 2014 rok, 1.6 HDI 92 KM - wedle deklaracji sprzedającego bez FAP i dwumasy. Auto z polskiego salonu, użytkowane przez trzy firmy, u niego od roku. Przebieg - 290 tysięcy.

Z historii wiem już, że samochód miał dwie szkody - jedną na ok 2 tysiące, drugą na ok. 16 tysięcy, dzisiaj na oględzinach będziemy sprawdzać co dokładnie się działo.

Pytanie do Was mam o silnik - obawiać się takiego przebiegu czy przy tym silniku niekoniecznie? Oczywiście bierzemy pod uwagę standardowe rzeczy, jak wtryski czy turbo, ale ogólnie o HDi znam tylko legendy o ich niezawodności i trwałości - nie wiem ile w nich prawdy.

I może coś ogólnie o samochodzie? Wiem, że to plastik-fantastik i jakość wykonania pewnie pozostawia wiele do życzenia, ale ojciec jeździ kilka tysięcy rocznie (niestety mimo to upiera się na diesla, przez przyzwyczajenia z ostatnich lat).
Bielu92
Nowicjusz
 
Posty: 27
Zdjęcia: 1
Prawo jazdy: 20 12 1992
Auto: Renault Clio
Silnik: 1.4 75 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

21 Mar 2024, 07:36

Bielu92 napisał(a):ale ojciec jeździ kilka tysięcy rocznie (niestety mimo to upiera się na diesla, przez przyzwyczajenia z ostatnich lat).


Każdy ma swoje przyzwyczajenia. Straty kasy ogólnie bym się nie bał bo to tylko piniądz :D

Bielu92 napisał(a):Naszą uwagę przykuł C-Elysee, 2014 rok, 1.6 HDI 92 KM - wedle deklaracji sprzedającego bez FAP i dwumasy. Auto z polskiego salonu, użytkowane przez trzy firmy, u niego od roku. Przebieg - 290 tysięcy.


Będzie dobrze do odważnych świat należy :ok:
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10347
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe