5-letnie kombi w benzynie do 60-80k dla rodziny 2+2

09 Mar 2024, 21:09

Witam

planuję zmienić Civica VIII na coś nowszego. Rodzina 2+2. Dzieci obecnie w wieku przedszkolnym. Chciałbym pojeździć jakieś 6-8 lat.
Wielkość wnętrza obecnego samochodu jest dla nas wystarczająca. Jesteśmy niskimi osobami więc celuję znowu w segment C. Nie chciałbym jednak żeby bagażnik był mniejszy, a fajnie gdyby był większy. Dodatkowo planuję zakupić bagażnik rowerowy, może nawet na 4 sztuki tylko jeszcze nie wiem czy na dach czy hak. Stąd też wstępna decyzja to kombi segmentu C.
Przebieg jaki będę robił to ok 8-10k rocznie. 50/50 trasa miasto, w mieście zazwyczaj krótkie odcinki.

Cena to ok 60-80k. Wiadomo lepiej taniej :)

Chciałbym by samochód był względnie świeży tj na rynku gdzieś od 2015-2018. Rocznik jaki chciałbym nabyć to najlepiej ok 2019 z przebiegiem bliżej 50k, max do 100k.
Moc +/- tak jak obecnie czyli 140km lub więcej, tym razem chciałbym już silnik z turbo.
To co musi być to skrzynia automatyczna, Android Auto, tempomat adaptacyjny, czujniki parkowania, systemy bezpieczeństwa, światła LED do jazdy dziennej, automatyczna klimatyzacja, elektryczne szyby przód/tył
Mile widziane różne udogodnienia typu podgrzewane siedzenia, światła full LED, dostęp bezkluczykowy, kamera cofania, doświetlanie zakrętów...

Więc mamy tak:

Kia Ceed III 1.4 140KM - świeży samochód z 2018r, wizualnie z zewnątrz mi się podoba, wewnątrz trochę mniej, ale może być. Raczej dobre opinie. I pewnie bym się na niego zdecydował, ale widziałem sporo opinii o złej pracy skrzyni automatycznej oraz o jej awariach i awariach sprzęgieł. Do tego z tego co wiem ma słabe zabezpieczenie antykorozyjne.

Renault Megane IV 1.3 140KM - wizualnie z zewnątrz najładniejszy jak dla mnie, w środku poprawnie. Gdybym brał na wygląda to właśnie Megane, ale znowu się naczytałem o skrzyni i sprzęgłach...

Opel Astra K 1.4 150KM - wizualnie z zewnątrz może być, wewnątrz podoba mi się najbardziej. Z ważniejszych awarii to czytałem o awaryjnych skrzyniach manualnych oraz o pękających tłokach. Pierwszy problem mnie nie dotyczy bo szukam automatu, a tłoki to podobno pękały w samochodach z roczników 2015 i 2016. Skrzynia hydrokinetyczna, o której nie czytałem raczej nic złego. Wydaje mi się to najrozsądniejszym wyborem.

Hyundai i30 III - ta sama skrzynia co Ceed, jeśli miałbym się decydować na tą skrzynię to Ceed chyba lepszy, a na pewno bardziej mi się podoba

Toyota Corolla - ładny, z silników to chyba tylko hybryda 2.0 spełniałby moje wymagania, ale cena to coś ok 100tys zł

Ford Focus - silnik 3-cylindrowy więc chyba odpada

VW Golf VII - pojawił się na rynku w 2012r więc już dość dawno, do tego wizualnie też średnio

Skoda Octavia III - w tym przypadku brałbym pewnie liftbacka, ale słabo wizualnie i 2012r, Octavia IV to już ok 100tys zł

Seat Leon 3 - też 2012r

Toyota Auris - 2012r, niezbyt ładny, brak odpowiedniego silnika

Proszę o poradę :)
eDrel
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 1988
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Carisma

09 Mar 2024, 23:28

Toyota. Gdybyś myślał o manuału to i30 i cee'd spoko (ceedem jeżdżę ponad roku, niedługo odbieram i30).. albo kupić tanio koreanca i zostawić awaryjne 10k na dct. Jesteś wstanie kupic w górnej granicy budżetu 2021 rocznik (przez 2 miesiące, dzień w dzień przeglądam te auta na OtoMoto).
sisinho17
Początkujący
 
Posty: 245
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

12 Mar 2024, 15:00

A Civic kombi? Duży bagażnik.
automaniak123
Nowicjusz
 
Posty: 23
Prawo jazdy: 01 04 2006
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Citroen C5
Silnik: 2.0 HDi
Typ: Liftback
Skrzynia biegów: Automatyczna

21 Mar 2024, 23:49

sisinho17 napisał(a):Toyota. Gdybyś myślał o manuału to i30 i cee'd spoko (ceedem jeżdżę ponad roku, niedługo odbieram i30).. albo kupić tanio koreanca i zostawić awaryjne 10k na dct. Jesteś wstanie kupic w górnej granicy budżetu 2021 rocznik (przez 2 miesiące, dzień w dzień przeglądam te auta na OtoMoto).

Która Toyota? Corolla? Trochę drogo...

automaniak123 napisał(a): A Civic kombi? Duży bagażnik.

Myślałem, żeby kupić coś z turbo.


Widzę, że w niektórych modelach nie łatwo o aktywny tempomat więc zacząłem się przez chwilę jednak zastanawiać nad Golfem, a następnie przeszedłem do Leona bo jednak wizualnie lepiej. No tylko tu jest znowu DSG.

I pytanie czy można jakoś w ogóle uszeregować te skrzynie pod względem kultury pracy i awaryjności tj DSG (DQ200), 7 DCT, EDC no i AT z Astry?
eDrel
Nowicjusz
 
Posty: 5
Prawo jazdy: 01 01 1988
Przebieg/rok: 10tys. km
Auto: Carisma

22 Mar 2024, 08:15

Wszystkie 3 skrzynie słabe a astra słaba jako samochód :D. Auris lub corolla i próbowałbym z 1.8, przejedź się, może wystarczy. Możliwe że nie będzie Ci odpowiadał charakter skrzyni. Jeśli będzie dobrze to kupisz spokój (jak zabezpieczysz podwozie). Jesli charakterystyka ecvt Ci nie podejdzie to zostawiasz budżet na awaryjną naprawę skrzyni, kupujesz dwusprzęgłówkę, jeździsz i tyle.

Też chciałem kupić automat, wycofałem się z tego ze względu na potencjalne koszty (nowa corolla już była zbyt droga i wziąłem i30 w manualu).
sisinho17
Początkujący
 
Posty: 245
Przebieg/rok: 30tys. km
Auto: I30, ceed
Silnik: 1.5 tgdi
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Legalizacja butli LPG
    Zbiorniki montowane w instalacjach gazowych w Polsce posiadają 10 letnią ważność badania. Po tym okresie należy dokonać legalizacji lub wymiany zbiornika na nowy. Maksymalny okres użytkowania butli to 20 lat, chyba że dokument ...