Samochód do 80k pln z zacięciem sportowym

03 Maj 2025, 19:12

Witam panowie, jakies 2 lata temu przymierzalem się do 335i albo Gulfa 7R, ale niestety priorytety sie pozmienialy jak i budżet :D

Stoję przed wyborem jakiegoś szybszego autka do 80K pln, dylemat jest dość spory, bo sporo sztuk mam na oku.

Głównie dojazdy do pracy, czasem w weekend jakiś dłuższy wypad, trasa do pracy cykl mieszany, ocenilbym na 50/50, miasto i obszar pozamiejski

F30 330i - raczej po jakimś dzwonku z USA w tym budzecie

Alfa Giulia 2.0 280 Q2/Q4 - Q2 oferowane tylko w USA, ale też większość w budżecie zza oceanu jak 330i

WRX 2.0 268 - auto niedostępne w EU, większość sztuk z USA (oczywiscie manual)

I30N - górne widełki budżetu

C350 W204

Golf 6r DSG

Generalnie rozważam wszystko co ma więcej niż 200 koni, nie ma silnika jak bidon 1.4 1.6. Bardziej w stronę automatu, jak coś w manualu, to troszkę więcej mocy. :P

Rozważałem jeszcze A3 8V albo S3 8V (wiadomo, że budżet na krajowe nie pozwala) albo Golfa 7r w manualu, ale za dużo naoglądałem się filmików z remontami pieca za 30k pln i trochę mnie to odstrasza. :o

Aktualnie od paru lat poruszam się Civiciem VIII, nie liczę, że samochód będzie na podobnym poziomie jak chodzi o brak usterek mechanicznych, ale liczę, że więcej będzie jeździł niż stał w serwisie, bo z nową motoryzacją różnie bywa.
Szukam głównie fajnego, żwawego daily, bo o ile problemów z awaryjnością nie mam, to żwawość czy też żywiołowość tego silnika pozostawia wiele do życzenia, wiadomo, wolnossak, ale po takim czasie mam go już serdecznie dość ;).
Havetz
Nowicjusz
 
Posty: 6

03 Maj 2025, 19:28

Havetz napisał(a):Golfa 7r w manualu, ale za dużo naoglądałem się filmików z remontami pieca za 30k pln i trochę mnie to odstrasza.

Jeżeli tak podchodzisz do tematu to wszystkie Twoje typy odpadają może z małym wyjątkami typu Nki i WRX. Do tego jeszcze jeździsz Hanką i chcesz podobnej awaryjności a wspominasz dwie Alfy włoską i niemiecką :D i mb ze średnim (delikatnie mówiąc) silnikiem.

Jak pominiemy ten strach przed remontem to golf R/s3 wydaje się ok.

WRX ale musi być 2,0.

Nka ok.ale fwd może być średniawa.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11129
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

Wczoraj, 00:23

Havetz napisał(a):Golf 6r DSG

Serio chcesz wydać prawie 100k na 15 letniego golfa?

Alfa Giulia dobry kierunek, cos nietypowego, ciekawszego i nie tak popularnego.
Bartolekk
Aktywny
 
Posty: 428
Prawo jazdy: 15 10 2000
Przebieg/rok: 24tys. km
Auto: Fiat Bravo sport
Silnik: Tjet 150
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2008

Wczoraj, 16:21

Ogólnie to, nie ma dla mnie znaczenia czy samochód będzie FWD, RWD czy 4x4, jakiś fajny dupowóz w tym budżecie, czy to będzie manual czy automat też dla mnie zbytnio nie ma znaczenia, podałem takie typy, bo jak na razie tylko to mi wpadło do głowy w tym budżecie, chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł to z chęcią rozważę propozycję :D

Wiadomo, ze najlepiej to WRX 2.5 albo R FK8, ale muszę mierzyć siły na zamiary :roll:
Havetz
Nowicjusz
 
Posty: 6

Wczoraj, 17:16

Havetz napisał(a):Ogólnie to, nie ma dla mnie znaczenia czy samochód będzie FWD, RWD czy 4x4, jakiś fajny dupowóz w tym budżecie, czy to będzie manual czy automat też dla mnie zbytnio nie ma znaczenia, podałem takie typy, bo jak na razie tylko to mi wpadło do głowy w tym budżecie, chyba, że ktoś ma jakiś inny pomysł to z chęcią rozważę propozycję

Eetam myślałem że coś już jesteś zorientowany :mrgreen: a tu tak widzę że dopiero raczkujesz :D
To tak właściwie możesz wszystkiego szukać co ma trochę pojemności lub turbo z pominięciem opcji gdzie producent się nie spisał.

P.s.

Subaru 2,5 nie ważne w jakim modelu lepiej odpuścić chyba że tanio kupić i zrobić silnik po swojemu.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 11129
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe