Nowa Mazda6 zaawansowana technologia i-ACTIVSENSE

Nowa Mazda6 zaawansowana technologia i-ACTIVSENSE

25 Wrz 2012, 11:35

Mazda Motor Corporation zaprezentuje technologie "i-ACTIVSENSE" w zupełnie nowej wersji modelu Mazda6, która będzie główną atrakcją tegorocznego Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu. "i-ACTIVSENSE" to seria zaawansowanych technologii podnoszących bezpieczeństwo, zaprojektowanych przez Mazdę jako pomoc dla kierowcy w zakresie rozpoznawania zagrożeń, unikania kolizji oraz ograniczania rozmiaru szkód w razie wypadku. Nowa Mazda6 będzie wyposażona w szereg systemów "i-ACTIVSENSE", które zapewniają wysoki poziom bezpieczeństwa w różnych sytuacjach na drodze.

W pracach badawczo-rozwojowych nad rozwiązaniami podnoszącymi bezpieczeństwo Mazda kieruje się filozofią Proaktywnego Bezpieczeństwa, zgodnie z którą stara się minimalizować ryzyko wypadku, zwiększając zakres warunków, w jakich kierowca może bezpiecznie prowadzić samochód.

Image

"i-ACTIVSENSE" Mazdy to grupa zaawansowanych systemów, w których wykorzystano urządzenia wykrywające, takie jak radary mikrofalowe i kamery. Aktywne technologie wspierają kierowcę w rozpoznawaniu potencjalnych zagrożeń, a technologie ochrony przedzderzeniowej pomagają zapobiec kolizji lub co najmniej ograniczyć jej skutki.

Ostatecznym celem programu Proaktywnego Bezpieczeństwa Mazdy jest całkowite wyeliminowanie kolizji. Aby go osiągnąć, Mazda będzie kontynuować prace badawczo-rozwojowe w tej dziedzinie, starając się zapewnić klientom zarówno przyjemność z jazdy, jak i znakomite parametry ekologiczne i bezpieczeństwa.

Technologie i-ACTIVSENSE

Pomoc w prowadzeniu pojazdu
1. Aktywny tempomat Mazdy (MRCC)
Ocenia prędkość względną i odległość do poprzedzającego samochodu oraz współpracuje z ogranicznikiem prędkości w celu utrzymania bezpiecznego dystansu, odciążając kierowcę w czasie jazdy autostradą.

Rozpoznawanie zagrożenia
1. Wykrywanie przeszkód przed pojazdem (FOW)
Wykrywa obecność innych pojazdów z przodu i powiadamia kierowcę o ryzyku kolizji z odpowiednim wyprzedzeniem, aby umożliwić mu rozpoczęcie hamowania lub wyminięcie przeszkody.
2. System ostrzegania przed niezamierzoną zmianą pasa ruchu (LDWS)
Rozpoznaje oznakowanie poziome na jezdni i ostrzega kierowcę w sytuacji grożącej niezamierzonym opuszczeniem pasa ruchu.
Monitoring strefy za samochodem (RVM) Wykrywa samochody w tzw. martwym polu po obu stronach pojazdu lub pojazdy zbliżające się z tyłu i ostrzega kierowcę o zagrożeniu.
3. System automatycznego przełączania świateł drogowych i świateł mijania (HBC)
Wykrywa pojazdy nadjeżdżające z przeciwka i automatycznie przełącza światła drogowe na mijania i odwrotnie, przyczyniając się do poprawy widoczności i ograniczenia zagrożeń.
4. Reflektory z adaptacyjnym doświetlaniem zakrętów (AFS)
System podnosi bezpieczeństwo jazdy nocą, dostosowując kierunek wiązki świateł reflektorów do sposobu operowania kierownicą oraz prędkości pojazdu, w celu zapewnienia jak najlepszego oświetlenia i widoczności na łukach drogi i skrzyżowaniach.

Unikanie / ograniczanie skutków kolizji
1. Inteligentne wspomaganie hamowania (SBS)
Pomaga ograniczyć skutki kolizji poprzez automatyczne uruchomienie hamulców w razie wykrycia zagrożenia kolizji czołowej przy prędkości 15 km/h lub wyższej.
2. System automatycznego hamowania (SCBS)
Automatycznie zatrzymuje samochód lub redukuje prędkość w razie zagrożenia kolizją z pojazdem poprzedzającym w czasie jazdy z prędkością od 4 do 30 km/h. System ten pomaga kierowcy uniknąć najechania na tył innego pojazdu lub ograniczyć skutki takiej kolizji.
3. Analiza odległości do poprzedzającego pojazdu (DRSS)
Mierzy dystans do poprzedzającego pojazdu i, analizując prędkość, wskazuje czas, w jakim samochód zrówna się z pojazdem z przodu.

POLECAMY Mazda6 Sport Kombi

źródło: Mazda
Redakcja
Forum Samochodowe
Redakcja
Redakcja
Awatar użytkownika
 
Posty: 2678
Zdjęcia: 9693
Rejestracja: 18 Cze 2012, 13:53
Prawo jazdy od: 12 03 1998
Auto: Audi A4 B6

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jazda pod prąd! Jak reagować na takie zachowanie? Jazda pod prąd! Jak reagować na takie zachowanie?
    Choć jazda pod prąd nie należy do najczęstszych przyczyn wypadków, to jej skutki bywają bardzo poważne, ponieważ może ona prowadzić do zderzenia czołowego. Czasem jazda niezgodnie z kierunkiem ruchu bywa efektem nieuwagi, ...
    Nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II na PPIHC Nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II na PPIHC
    Podczas 91. edycji słynnego wyścigu Pikes Peak International Hill Climb (PPIHC) nowe wyścigowe Mitsubishi MiEV Evolution II zajęły drugie i trzecie miejsce w kategorii pojazdów z napędem elektrycznym. Pojazdy poprowadzili ...

  •  
    • Aston Martin DBS, bok
      Nissan 200SX S14
      Lexus RX FSport, 4
      Audi A3 8L