Cieknie olej z pod turbo !! Mazda 6 2.0 CiTD

08 Gru 2010, 18:54

Posiadam Mazde 6 2.0 CiTD 2004r.
Od czasu wymiany turbo mazda w ogóle nie przyśpiesza tak jak powinna. Po prostu jazda jest jak zwykłym diesel bez turbo. Słychać jak turbo zaczyna gwizdać w okolicach 2000rpm ,ale nic poza tym. Intercooler i przewody do niego zostały umyte naftą (wygląda jak nówka po umyciu) niestety nie pomogło. Zobaczyłem że kapie mi z pod turbo olej dość mocno (często dolewam). Skąd może kapać olej ? Przewody gumowe są szczelne do IT.

Dziękuje za pomoc
damianz11
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Lublin

08 Gru 2010, 19:42

Sprawdź połączenie zasilania oleju z turbiną. często zakrętka jest dokręcona ale gniazdo na który się ją nakręca jest słabo wkręcone w obudowę turbo.
Posprawdzaj zawory sterowania turbiną może któryś padł lub podciśnienie jest źle podłączone i wtedy turbo będzie się kręciło ale auto będzie bez mocy.
Turbinę wymieniałeś bo ciekła olejem czy właśnie z powodu braku mocy?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

08 Gru 2010, 23:21

Wymieniłem bo pewnego ranka jak jechałem to zauważyłem wielką chmure za plecami i od tam tej pory brak mocy.
damianz11
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Lublin

09 Gru 2010, 09:08

Ale wysyłałeś do regeneracji czy zakupiłeś drugą? dużo oleju zleciało po demontażu pierwszej z przewodów i coolera? Problem raczej w sterowaniu turbiną lub dawką paliwa bo po wymianie jest tak jak było czyli bez mocy. Podłączałeś pod kompa może jakieś błędy są.?
arciasty
Stały forumowicz
 
Posty: 1012
Miejscowość: koluszki

11 Gru 2010, 18:00

Regeneracji. Ze starym turbo było wszytko ok. (moc itp). Jutro wyciągnę turbo i zobaczę co tam jest na modzone.

Dużo roboty żeby wyciągnąć turbo i ile to potrwa ?

[ Dodano: 16 Grudzień 2010, 21:45 ]
Turbo już na wierzchu i nie wiem co teraz. Turbo nie ma żadnych luzów lecz wylałem z niej olej. Po rozkręceniu turbo zauważyłem że w środku jest jeszcze więcej oleju.
damianz11
Nowicjusz
 
Posty: 3
Miejscowość: Lublin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    VW Caddy BiFuel z fabryczną instalacją LPG
    Volkswagen Caddy dzięki wielu wersjom nadwozia, szerokiej gamie silników i dwóm rozstawom osi, jest niezwykle uniwersalnym samochodem. Świetnie sprawdzi się jako auto użytkowe w pracy, jak i jako samochód ...