Citroen Saxo 1,5D, po odpaleniu dymi na biało i szarpie .

10 Kwi 2013, 07:21

Witam .

Jak w temacie Cytrynka 1,5D . Zaraz po odpaleniu na zimnym silniku dymi na biało i szarpie silnikiem . Czuć spalenizne . Na ciepłym silniku wszystko OK. Szarpanie dość mocne tak jak by chodził tylko na 3 gary .
petroniusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 19 09 1998
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Citroen Saxo
Silnik: 1,5D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

10 Kwi 2013, 15:00

Zacznij od sprawdzenia poziomu płynu chłodzącego w zbiorniczku - czy go czasem nie ubyło. Nastęnie sprawdz olej w silniku, czy czasami nie nabiera koloru kawy z mlekiem. Jak tak, to uszczelka pod głowicą do wymiany.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
MotoAlbercik
Moderator
Awatar użytkownika
 
Posty: 20285
Zdjęcia: 1212
Miejscowość: Tychy
Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Terenowy
Skrzynia biegów: Automatyczna
Rok produkcji: 2000

10 Kwi 2013, 20:45

Dzięki za info . Sprawdzę .
petroniusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 19 09 1998
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Citroen Saxo
Silnik: 1,5D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

13 Kwi 2013, 23:43

sprawdż lepiej pompę wtryskową. na 100% zapowietrza sie i dlatego dymi na biało i szarpie. przy okazji srawdź też pasek rozrządu czy nie zsuwa z kół rozrządu w tych silnikach wyrabia sie często lożysko koła pompy i w konsekwencji zapowietrzanie sie silnika a w dalszym ciągu zerwanie sie paska. widziałem taki przypadek...... nie wesoło
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

14 Kwi 2013, 12:46

Wszystko co piszecie to prawda . Te silniki tak mają ale nie wszystkie . U mnie padła jedna z czterech świec sprawdziłem amperomierzem . Przy okazji wymieniłem uszczelkę pod deklem nad wałkiem rozrządu - tu uwaga na śruby gdyż jedną ukręciłem i czeka mnie wykrętak . Te śruby chyba tak mają , tzn są fabrycznie zaprojektowane na pewną siłę . Powyżej się po prostu zrywają . Świeczkę mam już zamówioną . Jeszcze tylko jedno pytanie czy dokręcić kluczem powiedzmy 10-15Nm czy bez klucza na oko ?
petroniusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 19 09 1998
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Citroen Saxo
Silnik: 1,5D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001

14 Kwi 2013, 15:10

przyjrzyj się filtrowi paliwa jest tam jakaś zaślepka przez którą się zapowietrza.
andrzej_124
Stały forumowicz
 
Posty: 1704
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Opel ADAM IntelliLink - teraz z funkcją Siri Eyes Free
    ADAM to najbardziej zindywidualizowany i "kontaktowy" samochód miejski Opla w segmencie A. System informacyjno-rozrywkowy IntelliLink jest kompatybilny ze wszystkimi smartfonami pracującymi w systemie operacyjnym Android ...
    Autocasco dla motocykla - o czym pamiętać
    Jazda motocyklem kojarzy się z radością i przyjemnością, jednak nie można zapominać o potencjalnych ryzykach i nieprzewidzianych sytuacjach, jakie się z nią wiążą. Aby finansowo zabezpieczyć się przed ich skutkami, warto ...

14 Kwi 2013, 15:35

na początek jak bedziesz odkręcał świece to dobrze nagrzej silnik, wtedy łatwiej sie odkręci. uważaj żeby tylko jej nie urwać bo i takie przypadki bywają. myśle że 10-15 Nm wystarczy z reguły lepiej ciut mocniej niż słabiej. bo jak za słabo dokręcisz to spalina zapiecze świecę na gwincie i wtedy pozamiatane..... nie wymienisz jej. nową świece spryskaj smarem miedzianym. ulatwi to odkręcenie jej nast razem. :)
mechan12
Początkujący
 
Posty: 159
Prawo jazdy: 07 08 2012

14 Kwi 2013, 16:34

Wszystko obejrzane i sprawdzone na 100% świeca . Przy okazji wymieniony filtr paliwa . Ok , zastosuje się do twoich zaleceń na temat odkręcania i posmarowania świecy . Dzięki za posty .
petroniusz
Nowicjusz
 
Posty: 11
Prawo jazdy: 19 09 1998
Przebieg/rok: >50tys. km
Auto: Citroen Saxo
Silnik: 1,5D
Paliwo: Diesel
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2001