Co sądzicie o tych samochodach?

14 Sie 2013, 05:50

Witam!
Proszę o ocenę tych samochodów:
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]
[link do ogłoszenia na Otomoto wygasł]

Pierwsze ogłoszenie wyświetlone ponad 1700 razy... Co do drugiego to właściciel powiedział przez telefon, że nie wymaga wkładu, a jedyne do czego się można przyczepić to, że opony już są na wyczerpaniu i samochód jest po przygodzie z gradem. Mówił, że stał akurat pod drzewem i ślady są znikome, ale jednak są. Potraficie jeszcze coś wywnioskować ze zdjęć?
ggmarszal
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Miejscowość: Radziechowy

14 Sie 2013, 08:28

Gdybym był właścicielem też bym tak powiedział :D Nie ma się czym sugerować. Tak samo jak wyświetleniami. Jakiego auta potrzebujesz i za ile?
bullet
Nowicjusz
 
Posty: 27
Prawo jazdy: 03 07 2011
Auto: Nie mam

14 Sie 2013, 09:12

Na samochód mam max 16 tyś. Auto musi być oszczędne (diesel lub dobrze znoszące LPG, bo sporo jeżdżę) i w miarę żwawe żebym się nie musiał męczyć przy wyprzedzaniu. 5 drzwi. Nie musi być jakieś szczególnie duże. W tej chwili rozglądam się za Ibizami i Corollami, ale nic w mojej okolicy nie ma, a nie chcę daleko jeździć. Patrzyłem tez za Leonem 1, ale też póki co nic konkretnego. Wcześniej myślałem o Corolli E12 w silnikiem D4D 2.0 90KM, ale naczytałem się, że wtryskiwaczy nie da się zregenerować, a nówka 1500zł za sztukę. W TDI naprawa jednego to 500zł, a to duża różnica. Atrakcyjny wygląd to dodatkowy atut.
ggmarszal
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Miejscowość: Radziechowy

14 Sie 2013, 09:35

ggmarszal napisał(a):Corolli E12 w silnikiem D4D 2.0 90KM, ale naczytałem się, że wtryskiwaczy nie da się zregenerować, a nówka 1500zł za sztukę


Wtryskiwacze mozna regenerowac i kosztuje to standard tak jak w innych autach. Silnik o którym piszesz jest jeszcze przed poprawkami księgowych. Blok silnik CT czyli ze starych camry/carina wtryski są odporne nawet na najgorsze paliwa, prawdopodobnie ( na 99%) nie ma dwumasy.
Auto do jazdy w mieście i spokojnych tras. Skrzynia biegów tak zestopniowana że w mieście spali tyle samo co w trasie do 110-120km/h 4,5-5,5l. Jak bedziesz nim jechac szybciej to pociągnie 6,5-7l. Turbina bez nowinek. Dostepny power box tte wtedy przy szybszej jeździe mozesz mieć nawet 0,5-1l oszczędności.
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Sie 2013, 09:59

szybki napisał(a):Blok silnik CT czyli ze starych camry/carina wtryski są odporne nawet na najgorsze paliwa, prawdopodobnie ( na 99%) nie ma dwumasy.


I po co w kolejnym wątku bajdurzysz-dla zasady?Zacznę od Twojego ulubionego terminu na którym tak się znasz-dwumasa-2.0D4D w E12 posiada takową (być może są egzemplarze co jej nie mają, trzeba by każdej z osobna weryfikować nr VIN, natomiast można założyć właśnie że jest dokładnie odwrotnie niż napisałeś, jeśli chodzi o % czy ma czy nie).No ale ok, tu pewności nie miałeś, więc już teraz będziesz wiedział, Twój forumowy kolega AkuQ z którego się wyśmiewasz, dał Ci kolejną darmową lekcję bez dzwonienia do Radzikowskiego :lol:

Jednak wypisałeś gorszą BZDURĘ która jeśli by się ktoś posłuchał może doprowadzić do ubicia całego układu paliwowego, a potem psioczenie jaki to diesel zły, bo kolega szybki na forum z przekonaniem powiedział że układ paliwowy odporny na " wtryski są odporne nawet na najgorsze paliwa" co jest kompletnym kretynizmem, bo tam zastosowany jest układ common rail i jeśli ktoś ma odrobinę oleju w głowie to wie, że zalanie tam paliwa no name (czytaj syfu) może skutkować tym, że nie będziemy mieli możliwości kontynuowania jazdy, chyba że na lawecie, a naprawa na własne życzenie trząchnie nas po kieszeni.
Do tego silnika wystarczy lać normalne paliwo ze stacji "markowych" i tego się unika.
Z tym, że jest to dobry samochód jak najbardziej się zgadzam.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Sie 2013, 10:13

Koło dwumasowe jest bolączką silników D4D. Co do Corlolli to celowałbym w benzynę lub 1.4 D4D. Jest to prosta jednostka która była montowana najpierw w Yarisie a potem w Corolli. Myślę że 90km spokojnie wystarczy do wyprzedzania.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Zegarek Nissan Nismo Watch
    Nissan przedstawia pierwszy zegarek typu smartwatch, umożliwiający nawiązanie połączenia pomiędzy samochodem i kierowcą. Nissan zostanie pierwszym producentem samochodów, który opracował zegarek smartwatch stworzony ...

14 Sie 2013, 10:27

Dokładnie 1.4 D4D 90km bardzo chwalona jednostka, dużo aut pochodzi z floty, lepiej się w nie nie pchać.

A może Honda Civic VII 1.4 90km + LPG?

Montowany w tym modelu diesel Isuzu, nie był za dobry więc podrzuciłem benzynkę, diesle w Japończykach z tych roczników to chyba tylko Toyota miała godne uwagi. Jest jeszcze Mazda 3, ale o silniku 1.6 CiTD 109km nigdy nic nie słyszałem, wiem że jego większa odmiana 2.0 to istna porażka, silnik specjalnej troski.
drbn797
Początkujący
 
Posty: 192
Prawo jazdy: 14 11 2014
Przebieg/rok: 15tys. km
Auto: Toyota Avensis II
Silnik: 2.0 D4D 126KM
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006

14 Sie 2013, 10:31

Kiedyś byłem zdecydowany tylko na Corollę z silnikiem D4D 1.4, ale mój budżet stopniał do 16 tyś i w tej kwocie ciężko mi zdecydować się na jakiś samochód.
ggmarszal
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 167
Miejscowość: Radziechowy

14 Sie 2013, 10:40

drbn797 napisał(a):Dokładnie 1.4 D4D 90km bardzo chwalona jednostka, dużo aut pochodzi z floty, lepiej się w nie nie pchać.


A jak to rozpoznasz?Wpis jest tylko w KP o tym, poza tym mógł być wzięty na 1 osobową DG, KP ktoś zgubił, wyrobił wtórnik i po sprawie...Nie ma co dramatyzować chłopaki z tymi poflotowymi, serio-sprzedaję i takie i takie samochody i często się okazuje że pofirmowy w lepszym stanie jest niż nie firmowy, tylko aby nie trafić na cofanego, no ale to wiadomo że jak nie serwisowany jakiś czas w ASO to w takiej corolli ciężkie do ustalenia. Przy aucie tyloletnim to chyba należy się skupić tylko i wyłącznie na stanie technicznym, zabrać sobie przed zakupem na porządne sprawdzenie i już. Tak samo z dwumasem, jeśli nie miał wymienianej, to można popertraktować przy ustalaniu ceny przy kupnie, a potem jeździć i jak zacznie się odzywać, wymienić i śmigać dalej. Niestety większość diesli teraz ją ma, więc trzeba to po prostu zaakceptować że mamy takie urządzenie na pokładzie a nie zamartwiać się. Z dobrych diesli z okolic +2002r możesz rozejrzeć się za pug 307 z 2.0 HDI 90KM, wspomniana corolla, a może udałoby się nawet poszukać focusa II 1.6 tdci 90KM, z tych 3 z blachą w fordzie może być najsłabiej.
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009

14 Sie 2013, 10:51

AkuQ I znowu chcesz coś uskutecznić a się nie znasz lub prawie sie znasz .
Napiszę laicko wiec pilnuj nazw i błędów ort. :D

Tojka stosowała rózne wtryski paliwa, różnych firm. Można mieć pogląd co jest zamontowane mniejwiecej po rocznikach. Jeżeli chodzi o wtryski w corolli to jest prosta sprawa ponieważ do 2005r (nie jestem pewien) były takie same elektomagnetyczne zwane elektryczne gdzie sterowanie odbywało się na zasadzie prostego impulsu elektrycznego, później razem ze zmiana bloku silnika na AD przyszła zmiana na dokładniejsze wtryski czyli piezoelektryczne które ze wzgledu na dokładnośc działania oraz sterowanie są o wiele bardziej delikatne po prostu wymagaja dobrego paliwa.
Ciekawostka jest to że nawet zajechany wtrysk ten pierwszej gen. będzie nie prawidłowo działał ale działał. Ten drugi nowszy, dokładniejszy robi kaput i koniec.

Pompa wtryskowa tez sie rózniła, napiszesz ze jest smarowana paliwem itp nie zmienia to faktu że w pierwszych e12 była odporna na kiepskie paliwa i nie zacierała się.

Dwumasę trzeba sprawdzić ponieważ wersje 2,0 d4d e12 mają wzięcie w DE i czesto jest wersja 110 z dwumasą sprzedawana przez turka jako 90ka.. E11 2,0d4d żadna nie miała dwumasy i słychać to przy uruchomieniu więc jeżeli ktoś używał takiego auta to pozna się od razu prz e12

Jeżeli autor tematu ma wątpliwości to niech bierze e12 1,4d4d.
Ostatnio edytowany przez szybki, 14 Sie 2013, 11:10, edytowano w sumie 1 raz
szybki
Moderator - Tuning
 
Posty: 10350
Prawo jazdy: 19 07 1994
Auto: Toyota
Paliwo: Benzyna
Typ: Sport/Coupe

14 Sie 2013, 10:59

307 z początków produkcji miały samozapłony, i ogólnie szwankowała elektronika więc trzeba uważać. Focusa spokojnie znajdzie ale najlepiej go zakonserwować.
Zwróć uwagę jeszcze na Astre H.
Koniu
Forumowicz VIP
 
Posty: 18296
Zdjęcia: 4
Miejscowość: obecnie Fulda
Auto: Mondeo // Astra

14 Sie 2013, 12:54

szybki napisał(a):AkuQ I znowu chcesz coś uskutecznić a się nie znasz lub prawie sie znasz .
Napiszę laicko wiec pilnuj nazw i błędów ort


Nie mam zamiaru nic uskuteczniać, jak ktoś pisze że CR nie przeszkadza złe paliwo, to dla mnie jego poziom wiedzy jest już znany...Wybacz na pixele jak w wątku poprzednim Ci nie rozbije. Napisałem kup-pojeździj rok, opisz swoje wrażenia ile razy samochód stał u dieslowca. Ach sorki, Ty po 100 tysia kulasz...3 miesiące zatem pojeździj. Ale już przynajmniej wiemy skąd Twoja niechęć do diesli. A co do pilnowania nazw...ktoś musi reagować na głupoty jakie wypisujesz nie rozróżniają sprzęgła od koła zamachowego i klepiąc że koło zamachowe jest częścią dwumasu :naughty:
Kupuj rozważnie, unikaj chwytów i sztuczek, nie daj się nabrać. Nie bądź JELENIEM.
AkuQ
Aktywny
 
Posty: 300
Prawo jazdy: 14 10 1998
Przebieg/rok: 35tys. km
Auto: Ford Focus
Silnik: 1.6 TDCI
Paliwo: Diesel
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009