Corolla e11 po lifcie 1.4 vvti problem z obrotami

01 Paź 2014, 12:50

Witam, cierpiąc na choroby okresu młodzieńczego (20lat) założyłem w serwisie montażowy tłumik Ultersport'a do mojej corollki. Stary był sprawny lecz pordzewiały i wyglądał mało korzystnie, a zawsze marzył mi się ładny tłumiczek, więc zainwestowałem. Trzebabyło przerobić nieco mocowania i uciąć kawałek rury, a tłumik jest zamontowany lekko na skos zgodnie z kierunkiem rury z którą jest połączony bo nie było innej możliwości.

Tłumik działa super, jest w miarę cichy, słychać go tylko powyżej 3 tysięcy, pozatym przyjemnie mruczy, ale nie jest to denerwujące buczenie budzące niemowlaki na ósmym piętrze w mieście.

1. Problem polega na tym, że po montażu zauważyłem spadek mocy. Nie jest to jakiś mega spadek, ale tak czy inaczej występuje.

2. Drugim objawem jest nierówne wkręcanie się na obroty. Taka jakby turbodziura. Wkręca się normalnie do 4 tys. tam na chwile przystaje i ciągnie cał czas równo a wskazówka stoi, a potem nagle znów rusza i równomiernie biegnie aż do 6 tys.

Czym może być to spowodowane i jak to zniwelować? Domyślam się, że to wina mojego tłumiczka (zaznaczam, że wymieniłem tylko końcowy, mam tłumik środkowy i katalizator - wszystko standard.

Czy trzeba coś podregulować? Jak zdiagnozować co jest nie tak? Wystarczy jakieś strojenie komputera albo coś?

Jeżeli ktoś jest w stanie mi pomóc czy to osobiście (Warszawa) czy przez internet coś zasugerować, bardzo proszę o pomoc :)

Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedzi, Janek!
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Jakie modele i wersje oferują japońskie marki?
    Toyota GR Supra i Lexus LC to dobrze znane auta z Japonii. Toyota i Lexus proponują jednak nie tylko bezkompromisowe auta dla fanów adrenaliny, ale też usportowione wersje popularnych modeli. Zaglądamy do oferty obu ...
    Które hybrydy są najtańsze w zakupie i eksploatacji?
    Amerykański portal analityczny Kelley Blue Book sprawdził, które samochody hybrydowe są najtańsze w zakupie i użytkowaniu przez kolejne 5 lat. Pierwsze trzy miejsca w tej kategorii zajęły Toyota Corolla Hybrid, Prius ...

  •  
    • Warto przeczytać