Corolla e11 po lifcie 1.4 vvti problem z obrotami

01 Paź 2014, 12:50

Witam, cierpiąc na choroby okresu młodzieńczego (20lat) założyłem w serwisie montażowy tłumik Ultersport'a do mojej corollki. Stary był sprawny lecz pordzewiały i wyglądał mało korzystnie, a zawsze marzył mi się ładny tłumiczek, więc zainwestowałem. Trzebabyło przerobić nieco mocowania i uciąć kawałek rury, a tłumik jest zamontowany lekko na skos zgodnie z kierunkiem rury z którą jest połączony bo nie było innej możliwości.

Tłumik działa super, jest w miarę cichy, słychać go tylko powyżej 3 tysięcy, pozatym przyjemnie mruczy, ale nie jest to denerwujące buczenie budzące niemowlaki na ósmym piętrze w mieście.

1. Problem polega na tym, że po montażu zauważyłem spadek mocy. Nie jest to jakiś mega spadek, ale tak czy inaczej występuje.

2. Drugim objawem jest nierówne wkręcanie się na obroty. Taka jakby turbodziura. Wkręca się normalnie do 4 tys. tam na chwile przystaje i ciągnie cał czas równo a wskazówka stoi, a potem nagle znów rusza i równomiernie biegnie aż do 6 tys.

Czym może być to spowodowane i jak to zniwelować? Domyślam się, że to wina mojego tłumiczka (zaznaczam, że wymieniłem tylko końcowy, mam tłumik środkowy i katalizator - wszystko standard.

Czy trzeba coś podregulować? Jak zdiagnozować co jest nie tak? Wystarczy jakieś strojenie komputera albo coś?

Jeżeli ktoś jest w stanie mi pomóc czy to osobiście (Warszawa) czy przez internet coś zasugerować, bardzo proszę o pomoc :)

Pozdrawiam serdecznie i czekam na odpowiedzi, Janek!
needtofly
Nowicjusz
 
Posty: 10
Prawo jazdy: 0- 0-2011
Auto: Corolla e11 '00
Silnik: 1.4 vvti
Paliwo: Benzyna
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2000

  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy serwisowanie w ASO się opłaca?
    Wielu kierowców staje przed dylematem, czy warto płacić więcej za usługi w Autoryzowanej Stacji Obsługi, czy może lepiej zaoszczędzić, wybierając tańszy warsztat niezależny. Analiza wspomnianych ofert przynosi zaskakujące ...
    Lexus IS - samochód do driftu
    IS od Lexusa jest bezpośrednim konkurentem serii 3 i również interesującą bazą na auto do driftu. Szczególnie, kiedy weźmiemy pod uwagę pierwszą generację modelu w wersji IS 300. W tym wariancie kompaktowego ...