Corsa C vs Fiesta Mk6 vs Fabia vs Peugeot 206 vs Punto

09 Cze 2009, 09:13

Witam serdecznie;

Nadchodzi czas zakupu nowego używanego samochodu :razz:

Moje wymagania co do auta są następujące:
- Rocznik - 2003>
- Silnik: Diesel
- Spalanie: jak najmniejsze
- Koszty część: jak najmniejsze
- Awaryjność: jak najmniejsza
- Jak największa odporność na korozję
- Wytrzymały silnik, generalnie mała awaryjność auta
- Jak najmniejszy przebieg
- Budżet: 14-18 tysięcy PLN

Jaki samochód polecacie z wymienionych w temacie (Corsa C, fiesta, fabia, peugeot)

Ja osobiście najbliżej jestem zakupu Corsy C. Wydaje mi się, że jest to solidna konstrukcja, z wytrzymałym zawieszeniem i silnikiem i co jest bardzo istotne ma dobrą blachę w przeciwieństwie do corsy b.

Natomiast fiesta wykracza już trochę ponad mój budżet ale wydaje się najnowocześniejsza z tych wszystkich samochodów.

Fabie niestety mają duże przebiegi... To bardzo mnie odstrasza

Peugeot wydaje mi się mniejszy od pozostałych i bardziej awaryjny ale nie wiem skąd to odczucie.

Co do punta to wydaje mi się, że ma ze wszystkich aut najsłabszą blachę, miękkie zawieszenie i mniej żywotne silniki.

Liczę na Waszą pomoc bo przyznam się szczerze, że mam mętlik w głowie a nie chciałbym umoczyć jakby nie było dość sporej jak dla mnie kasy.

I przede wszystkim na co zwracać uwagę podczas oglądania poszczególnych aut? na co powinienem zwrócić uwagę i co mi powie, żeby dany egzemplarz sobie darować?

I ostanie moje pytanie: jakie są koszty sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej (tam gdzie robi się przeglądy) a nie w ASO? I na ile będą to wiarygodne informacje?

Z góry dziękuje i pozdrawiam
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Śląsk

09 Cze 2009, 11:51

206 i Punto można sobie chyba odpuścić.

Zostaje Corsa/Fiesta/Fabia. Żadna nie powinna być jakimś złym wyborem.

Koszt takiego sprawdzenia to jakieś 100-150 zł. Zależy gdzie.
Lukxxx
Początkujący
 
Posty: 157
Miejscowość: Lublin

09 Cze 2009, 15:48

Polecam corse z silnikiem 1,7 DTI z silnikiem isuzu 75 KM tylko niewiem czy w 2003 roku nie zaczęto stosować common rail, ogólnie radze unikać silników DTCI
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 261
Miejscowość: Szczecin

09 Cze 2009, 16:58

czy unikac hmmm czemu ? to nowoczesne bardzo wydajne turbodiesle....słyszałem tylko żę silnik nie utrzymuje wcale temperatury i psują się przewody gumowe przy intercoolerze oraz wały ale wystarczy porządna obsługa
Z resztkami tchu...
<3 civic <3 DOHC VTEC <3
TOLEDO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Miejscowość: Warszawa - Marysin

09 Cze 2009, 17:10

te ropniaki sa dobre ale nie w naszym kraju na naszych stacjach jednak jest kiepskie paliwo wlejesz cos kiepskiego i czeka cie naprawa warta kilka tyś złotych, trochę pomieszałem te silniki to CDTI. Jak brać to silnik 1,7 DTI to klasyczny ropniak na pompie wtryskowej nie jest wrażliwy na złą jakość paliwa
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 261
Miejscowość: Szczecin

09 Cze 2009, 17:12

fakt moze i racja ale jak ktos ma pieniendze!! :D
Z resztkami tchu...
<3 civic <3 DOHC VTEC <3
TOLEDO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Miejscowość: Warszawa - Marysin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    MORPHOZ - dane techniczne samochodu koncepcyjnego
    Samochód koncepcyjny Renault MORPHOZ z nadwoziem o długości 4,40 lub 4,80 m (w zależności od wersji) przy szerokości 2 m i wysokości 1,55 m to crossover z napiętymi i zmysłowymi liniami nadwozia. Jego stylistyka łączy ...

09 Cze 2009, 19:39

Dla mnie liderem w tym zestawieniu jest Corsa za silniki oraz zawieszenie
Honda Civic V 1.5 101 KM-93'
Renault Safrane 2.0 12V 132 KM-94'
Rover 218 TD 1.8 88 KM-94'
Rover 216 GTi 122 KM-93'
Obecnie Rover 600 SDi 2.0 105 KM
Pawkaz
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 416
Zdjęcia: 15
Miejscowość: Warszawa
Przebieg/rok: 7tys. km
Auto: Rover 600 SDi
Silnik: 2.0 SDi 105 KM
Paliwo: Diesel
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

09 Cze 2009, 20:48

Co Wy tak z tymi stacjami, że takie złe paliwo. Jak by było takie złe to by chyba je pozamykali nie ? No ale jak się tankuje u Pana Ziuta za płotem to można narzekać na paliwo z oleju słonecznikowego z domieszka ON.


Ale do rzeczy, ja ze swojej strony polecam Fabie, wg mnie chyba najbardziej, że tak powiem aktualna linia nadwozia. Ale to moje zdanie, rzecz gustu. No i silniki VW 1.9 SDI albo TDI do wyboru do koloru, hmm przebieg myślę, że rzędu 150 tys nie jest jakiś ogromny i nie robi wrażenie na silniku.[/youtube]
Sebastianos
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 343
Miejscowość: Warszawa
Auto: Peugeot 508 SW
Silnik: 1.6 THP
Paliwo: Benzyna
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2012

09 Cze 2009, 21:19

mozliwe ze Pan Ziuto juz sprzedaje swoje wyroby na stacjach :D
Z resztkami tchu...
<3 civic <3 DOHC VTEC <3
TOLEDO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Miejscowość: Warszawa - Marysin

09 Cze 2009, 21:22

niestety złe paliwo trafić mozesz na każdej stacji nawet na takim shellu
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 261
Miejscowość: Szczecin

09 Cze 2009, 21:26

najlepsza orlen chodz i tak nie wiadomo
Z resztkami tchu...
<3 civic <3 DOHC VTEC <3
TOLEDO
Początkujący
Awatar użytkownika
 
Posty: 249
Miejscowość: Warszawa - Marysin

10 Cze 2009, 14:00

W większość stacji jest paliwo orlenowskie. Neste też jest zaopatrywane przez orlen.

Ja jeździłem dwoma samochodamia - benzyniakami i nigdy nie czułem żadnej różnicy w stosunku do tego gdzie tankowałem.

Kolega ma lagune z 2005 w dieslu, tankował neste, orlen, bp(te najlepsze) - żadnej różnicy ani w spalaniu ani w dynamice nie było. Zawsze zato można a nawet powinno się dolać jakąś domieszke, która czyści wtryski.

Pytanie czy przy kupnie da się sprawdzić takie rzeczy jak:
- Wiarygodnośc przebiegu (słyszałem że on zapisuje się w kilku miejscach a może są charakterystyczne znaki świadczące o kombinacji przy przebiegu?)
- stan turbiny i wtrysków?
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Śląsk

10 Cze 2009, 14:16

Zrobicie jak chcecie to nie moja kasa i to nie ja będe wykładał gotówkę na naprawy. Zobacz jak często się słyszy o kiepskim paliwie po jakiś kontrolach takich stacji jest multum sam nie raz odczułem ale w benzyniaku że wlałem gorsze paliwo
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 261
Miejscowość: Szczecin

10 Cze 2009, 14:18

To skąd mamy brać rope?:P
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Miejscowość: Śląsk

10 Cze 2009, 14:47

jak masz klasycznego ropniaka z pompą wtryskową to mozesz tankować gdzie chcesz a jak common rail to pozostaje ci wierzyć że zawsze uda ci sie wlać czysta rope
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 261
Miejscowość: Szczecin