Corsa C vs Fiesta Mk6 vs Fabia vs Peugeot 206 vs Punto

Corsa C vs Fiesta Mk6 vs Fabia vs Peugeot 206 vs Punto

09 Cze 2009, 09:13

Witam serdecznie;

Nadchodzi czas zakupu nowego używanego samochodu :razz:

Moje wymagania co do auta są następujące:
- Rocznik - 2003>
- Silnik: Diesel
- Spalanie: jak najmniejsze
- Koszty część: jak najmniejsze
- Awaryjność: jak najmniejsza
- Jak największa odporność na korozję
- Wytrzymały silnik, generalnie mała awaryjność auta
- Jak najmniejszy przebieg
- Budżet: 14-18 tysięcy PLN

Jaki samochód polecacie z wymienionych w temacie (Corsa C, fiesta, fabia, peugeot)

Ja osobiście najbliżej jestem zakupu Corsy C. Wydaje mi się, że jest to solidna konstrukcja, z wytrzymałym zawieszeniem i silnikiem i co jest bardzo istotne ma dobrą blachę w przeciwieństwie do corsy b.

Natomiast fiesta wykracza już trochę ponad mój budżet ale wydaje się najnowocześniejsza z tych wszystkich samochodów.

Fabie niestety mają duże przebiegi... To bardzo mnie odstrasza

Peugeot wydaje mi się mniejszy od pozostałych i bardziej awaryjny ale nie wiem skąd to odczucie.

Co do punta to wydaje mi się, że ma ze wszystkich aut najsłabszą blachę, miękkie zawieszenie i mniej żywotne silniki.

Liczę na Waszą pomoc bo przyznam się szczerze, że mam mętlik w głowie a nie chciałbym umoczyć jakby nie było dość sporej jak dla mnie kasy.

I przede wszystkim na co zwracać uwagę podczas oglądania poszczególnych aut? na co powinienem zwrócić uwagę i co mi powie, żeby dany egzemplarz sobie darować?

I ostanie moje pytanie: jakie są koszty sprawdzenia auta na stacji diagnostycznej (tam gdzie robi się przeglądy) a nie w ASO? I na ile będą to wiarygodne informacje?

Z góry dziękuje i pozdrawiam
superges
Początkujący
 
Posty: 89
Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
Miejscowość: Śląsk

09 Cze 2009, 11:51

206 i Punto można sobie chyba odpuścić.

Zostaje Corsa/Fiesta/Fabia. Żadna nie powinna być jakimś złym wyborem.

Koszt takiego sprawdzenia to jakieś 100-150 zł. Zależy gdzie.
Lukxxx
Początkujący
 
Posty: 148
Rejestracja: 04 Mar 2009, 21:32
Miejscowość: Lublin

09 Cze 2009, 15:48

Polecam corse z silnikiem 1,7 DTI z silnikiem isuzu 75 KM tylko niewiem czy w 2003 roku nie zaczęto stosować common rail, ogólnie radze unikać silników DTCI
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 261
Rejestracja: 17 Gru 2008, 17:58
Miejscowość: Szczecin

09 Cze 2009, 16:58

czy unikac hmmm czemu ? to nowoczesne bardzo wydajne turbodiesle....słyszałem tylko żę silnik nie utrzymuje wcale temperatury i psują się przewody gumowe przy intercoolerze oraz wały ale wystarczy porządna obsługa
Z resztkami tchu...
<3 civic <3 DOHC VTEC <3
TOLEDO
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 250
Rejestracja: 12 Mar 2007, 22:15
Miejscowość: Warszawa - Marysin

09 Cze 2009, 17:10

te ropniaki sa dobre ale nie w naszym kraju na naszych stacjach jednak jest kiepskie paliwo wlejesz cos kiepskiego i czeka cie naprawa warta kilka tyś złotych, trochę pomieszałem te silniki to CDTI. Jak brać to silnik 1,7 DTI to klasyczny ropniak na pompie wtryskowej nie jest wrażliwy na złą jakość paliwa
skalops
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 261
Rejestracja: 17 Gru 2008, 17:58
Miejscowość: Szczecin

09 Cze 2009, 17:12

fakt moze i racja ale jak ktos ma pieniendze!! :D
Z resztkami tchu...
<3 civic <3 DOHC VTEC <3
TOLEDO
Aktywny
Awatar użytkownika
 
Posty: 250
Rejestracja: 12 Mar 2007, 22:15
Miejscowość: Warszawa - Marysin
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    [D] Mondeo mk3 2,0 / Primera P12 1,9 / Vectra C 2,2 / Avensis II 2,0 [D] Mondeo mk3 2,0 / Primera P12 1,9 / Vectra C 2,2 / Avensis II 2,0
    Podstawowe kryteria zestawienia: - kombi segmentu D - silnik diesla o mocy ok. 120KM - manualna skrzynia biegów - modele z okolic 2004 roku Wytypowane modele do zestawienia: - Ford Mondeo mk3 2,0 TDCi - 115KM - Nissan ...
    Samochody koncepcyjne BMW Design Samochody koncepcyjne BMW Design
    Samochody koncepcyjne to doskonałe pole do popisu dla projektantów. Od elektrycznych układów napędowych, przez drzwi otwierane do góry, po nowatorskie materiały nadwozia – koncepty zawsze wybiegają ...

  • 09 Cze 2009, 19:39

    Dla mnie liderem w tym zestawieniu jest Corsa za silniki oraz zawieszenie
    Honda Civic V 1.5 101 KM-93'
    Renault Safrane 2.0 12V 132 KM-94'
    Rover 218 TD 1.8 88 KM-94'
    Rover 216 GTi 122 KM-93'
    Obecnie Rover 600 SDi 2.0 105 KM
    Pawkaz
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 413
    Zdjęcia: 15
    Rejestracja: 01 Maj 2009, 19:29
    Miejscowość: Warszawa
    Przebieg/rok: 7tys. km
    Auto: Rover 600 SDi
    Silnik: 2.0 SDi 105 KM
    Paliwo: Diesel
    Typ: Sedan/Limuzyna
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 1999

    09 Cze 2009, 20:48

    Co Wy tak z tymi stacjami, że takie złe paliwo. Jak by było takie złe to by chyba je pozamykali nie ? No ale jak się tankuje u Pana Ziuta za płotem to można narzekać na paliwo z oleju słonecznikowego z domieszka ON.


    Ale do rzeczy, ja ze swojej strony polecam Fabie, wg mnie chyba najbardziej, że tak powiem aktualna linia nadwozia. Ale to moje zdanie, rzecz gustu. No i silniki VW 1.9 SDI albo TDI do wyboru do koloru, hmm przebieg myślę, że rzędu 150 tys nie jest jakiś ogromny i nie robi wrażenie na silniku.[/youtube]
    Sebastianos
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 343
    Rejestracja: 03 Lut 2008, 10:12
    Miejscowość: Warszawa
    Auto: Peugeot 508 SW
    Silnik: 1.6 THP
    Paliwo: Benzyna
    Typ: Kombi
    Skrzynia biegów: Manualna
    Rok produkcji: 2012

    09 Cze 2009, 21:19

    mozliwe ze Pan Ziuto juz sprzedaje swoje wyroby na stacjach :D
    Z resztkami tchu...
    <3 civic <3 DOHC VTEC <3
    TOLEDO
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 250
    Rejestracja: 12 Mar 2007, 22:15
    Miejscowość: Warszawa - Marysin

    09 Cze 2009, 21:22

    niestety złe paliwo trafić mozesz na każdej stacji nawet na takim shellu
    skalops
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 261
    Rejestracja: 17 Gru 2008, 17:58
    Miejscowość: Szczecin

    09 Cze 2009, 21:26

    najlepsza orlen chodz i tak nie wiadomo
    Z resztkami tchu...
    <3 civic <3 DOHC VTEC <3
    TOLEDO
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 250
    Rejestracja: 12 Mar 2007, 22:15
    Miejscowość: Warszawa - Marysin

    10 Cze 2009, 14:00

    W większość stacji jest paliwo orlenowskie. Neste też jest zaopatrywane przez orlen.

    Ja jeździłem dwoma samochodamia - benzyniakami i nigdy nie czułem żadnej różnicy w stosunku do tego gdzie tankowałem.

    Kolega ma lagune z 2005 w dieslu, tankował neste, orlen, bp(te najlepsze) - żadnej różnicy ani w spalaniu ani w dynamice nie było. Zawsze zato można a nawet powinno się dolać jakąś domieszke, która czyści wtryski.

    Pytanie czy przy kupnie da się sprawdzić takie rzeczy jak:
    - Wiarygodnośc przebiegu (słyszałem że on zapisuje się w kilku miejscach a może są charakterystyczne znaki świadczące o kombinacji przy przebiegu?)
    - stan turbiny i wtrysków?
    superges
    Początkujący
     
    Posty: 89
    Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
    Miejscowość: Śląsk

    10 Cze 2009, 14:16

    Zrobicie jak chcecie to nie moja kasa i to nie ja będe wykładał gotówkę na naprawy. Zobacz jak często się słyszy o kiepskim paliwie po jakiś kontrolach takich stacji jest multum sam nie raz odczułem ale w benzyniaku że wlałem gorsze paliwo
    skalops
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 261
    Rejestracja: 17 Gru 2008, 17:58
    Miejscowość: Szczecin

    10 Cze 2009, 14:18

    To skąd mamy brać rope?:P
    superges
    Początkujący
     
    Posty: 89
    Rejestracja: 24 Lis 2007, 13:32
    Miejscowość: Śląsk

    10 Cze 2009, 14:47

    jak masz klasycznego ropniaka z pompą wtryskową to mozesz tankować gdzie chcesz a jak common rail to pozostaje ci wierzyć że zawsze uda ci sie wlać czysta rope
    skalops
    Aktywny
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 261
    Rejestracja: 17 Gru 2008, 17:58
    Miejscowość: Szczecin
     
    • Warto przeczytać
    • VW Passat CC
      Infiniti Q50
      Autosacrum 2009
      Subaru Impreza STI