Coś tłustego na sprzęgle - jak sprawdzić co to jest?

25 Kwi 2018, 14:55

Wymieniałem 2 miesiące temu sprzęgło. Bo jakimś czasie zaczęło mi chrobotać przy ruszaniu, przy wolnych obrotach. Mechanik początkowo myślał, że to wysprzęglik, rozebrał auto, w wysprzęgliku był jakiś luz, rozebrał bardziej auto i okazało się, że na powierzchni koła dwumasowego, tarczy sprzęgla i docisku jest coś mokrego, tłustego.
Na tarczy sprzęgłowej ślady podtarcia, na dwumasie i docisku ślady przegrzania.
Skrzynia nierozszczelniona. Uszczelka wału korbowego miękka, nie widać wycieku

Możliwe przyczyny:
- przy montażu wału sprzęgłowego mechanik użył za dużo smaru i został ten smar bezwładnościowo rozrzucony po sprzęgle
- na wysprzegliku jest luz to byc moze plyn hydrauliczny puscil i dal taki efekt - ten płyn jest tłusty?
- o tym mechanik nie wspomniał, ale uszczelka wału korbowego np. uszkodzona i ciekło stamtąd

Mechanik nie ustalił wycieku. Wszędzie jest niby sucho. Mimo mojej prośby, nie wymienił mi uszczelki wału korbowego na wszelki wypadek.
Chciałbym ustalić czym jest ten tłusty płyn na sprzęgle, czy to olej z silnika czy jakiś smar czy płyn - wtedy bym wiedział czy to np. wadliwy sprzęglik czy z czegoś innego ciekło. Na tym sprzęgle przejechałem dosyć dużo (około 3-5 tys. km), jedyny problem to było chrobotanie przy wolnych obrotach (1000-1200), przy ruszaniu, przy parkowaniu, przy wolnym poruszaniu się. Nie chciałbym trzeci raz wymieniać sprzęgła, dlatego zależy mi na ustaleniu co to jest za płyn. Gdzie można to sprawdzić?
Mechanik nie był w stanie powiedzieć co to jest poza tym, że to tłusty płyn. Chyba było przypalone czy coś i dlatego nie był w stanie dokładnie mi określić. A nie zlokalizował też żadnego wycieku i obawiam się, że drugie sprzęgło też mi się popsuje.
Hehe89
Początkujący
 
Posty: 64
Zdjęcia: 14
Auto: vw

26 Kwi 2018, 11:02

Czy przy starym sprzęgle jak mechanik rozebrał do wymiany była też ta substancja?

Teraz skoro nie ustalił co to dokładnie jest powinien całe wnętrze dokładnie wyczyścić przed złożeniem wiedząc jak był problem i skoro nie ma nigdzie widocznego wycieku to problem nie powinien ponownie się pojawić. Myślałeś nad tym czy może np. przy składaniu nowego sprzęgła on sam niechcący ne pobrudził wnętrza jakimś smarem?

Generalnie olej od smaru powinno się bez problemu odróżnić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6842
Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

31 Lip 2018, 16:53

Nowe sprzęgła zabezpieczane są specjalną tłustą substancją w celu zapobieżenia korozji w transporcie. Jednak ta substancja nie utrudnia pracy sprzęgła, a poza tym powinna zniknąć po przejechaniu kilkuset kilometrów. Chrobotanie oraz zatłuszczenie powierzchni ciernych sprzęgła, sugeruje awarię wysprzęglika centralnego.
Sprzegla24
Początkujący
 
Posty: 74