Coś tłustego na sprzęgle - jak sprawdzić co to jest?

Coś tłustego na sprzęgle - jak sprawdzić co to jest?

25 Kwi 2018, 15:55

Wymieniałem 2 miesiące temu sprzęgło. Bo jakimś czasie zaczęło mi chrobotać przy ruszaniu, przy wolnych obrotach. Mechanik początkowo myślał, że to wysprzęglik, rozebrał auto, w wysprzęgliku był jakiś luz, rozebrał bardziej auto i okazało się, że na powierzchni koła dwumasowego, tarczy sprzęgla i docisku jest coś mokrego, tłustego.
Na tarczy sprzęgłowej ślady podtarcia, na dwumasie i docisku ślady przegrzania.
Skrzynia nierozszczelniona. Uszczelka wału korbowego miękka, nie widać wycieku

Możliwe przyczyny:
- przy montażu wału sprzęgłowego mechanik użył za dużo smaru i został ten smar bezwładnościowo rozrzucony po sprzęgle
- na wysprzegliku jest luz to byc moze plyn hydrauliczny puscil i dal taki efekt - ten płyn jest tłusty?
- o tym mechanik nie wspomniał, ale uszczelka wału korbowego np. uszkodzona i ciekło stamtąd

Mechanik nie ustalił wycieku. Wszędzie jest niby sucho. Mimo mojej prośby, nie wymienił mi uszczelki wału korbowego na wszelki wypadek.
Chciałbym ustalić czym jest ten tłusty płyn na sprzęgle, czy to olej z silnika czy jakiś smar czy płyn - wtedy bym wiedział czy to np. wadliwy sprzęglik czy z czegoś innego ciekło. Na tym sprzęgle przejechałem dosyć dużo (około 3-5 tys. km), jedyny problem to było chrobotanie przy wolnych obrotach (1000-1200), przy ruszaniu, przy parkowaniu, przy wolnym poruszaniu się. Nie chciałbym trzeci raz wymieniać sprzęgła, dlatego zależy mi na ustaleniu co to jest za płyn. Gdzie można to sprawdzić?
Mechanik nie był w stanie powiedzieć co to jest poza tym, że to tłusty płyn. Chyba było przypalone czy coś i dlatego nie był w stanie dokładnie mi określić. A nie zlokalizował też żadnego wycieku i obawiam się, że drugie sprzęgło też mi się popsuje.
Hehe89
Początkujący
 
Posty: 58
Zdjęcia: 14
Rejestracja: 02 Lip 2016, 23:22
Auto: vw

Re: Coś tłustego na sprzęgle - jak sprawdzić co to jest?

26 Kwi 2018, 12:02

Czy przy starym sprzęgle jak mechanik rozebrał do wymiany była też ta substancja?

Teraz skoro nie ustalił co to dokładnie jest powinien całe wnętrze dokładnie wyczyścić przed złożeniem wiedząc jak był problem i skoro nie ma nigdzie widocznego wycieku to problem nie powinien ponownie się pojawić. Myślałeś nad tym czy może np. przy składaniu nowego sprzęgła on sam niechcący ne pobrudził wnętrza jakimś smarem?

Generalnie olej od smaru powinno się bez problemu odróżnić.
Kacper
Forumowicz VIP
 
Posty: 6667
Zdjęcia: 3343
Rejestracja: 19 Maj 2006, 23:41
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy od: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Czy używane opony są bezpiecznym wyborem? Czy używane opony są bezpiecznym wyborem?
    Zakup nowych opon to wydatek, który każdy kierowca powinien traktować w kategorii inwestycji – opony są jedynym elementem łączącym auto z jezdnią. To od ich jakości i sprawności zależą nie tylko osiągi samochodu ...
    XV Moto-Piknik Olsztyn Dajtki 2009 / relacja XV Moto-Piknik Olsztyn Dajtki 2009 / relacja
    9 sierpnia na lotnisku Dajtki w Olsztynie odbył się XV Moto-Piknik. Pomimo tego, że piknik trwał tylko jeden dzień, nie zabrakło na nim atrakcji. Oprócz największych imprez jak Eliminacje Mistrzostw Polski Car Audio ...

  •  
    • Warto przeczytać
    • Mitsubishi Eclipse Cabrio, wnętrze
      Berlin Mercedes-Benz & Friend 125-lecie
      Niunia1
      MPS2