Częściowe zaślepienie EGR

14 Kwi 2016, 02:32

Witam,
z okazji, że muszę rozebrać EGR i przepustnice bo mam zapchane zastanawiam się nad częściowym zaślepieniem EGR (tak, żeby błędu nie było) i tak się zastanawiam czy warto? Głównie chodzi mi o zmniejszenie ilości tego syfu oraz zmniejszenie tej ogromnej turbo dziury jaką mam w moim VC 1.9 CDTI 150KM. Tak wiem, że można chipem, ale zaślepka kosztuje 30zł i sam ją założę, a chip kosztuje 1000zł+. Czy zaślepienie EGR faktycznie wpływa jakośc zauważalnie na dynamikę jazdy w wolnych obrotach bo obecnie powiedzmy nie jest komfortowo, auto zbiera się dopiero od 2100-2200 obr. tak jak wskakuje turbo. Robił to ktoś w tym silniku i może się wypowie?
BenDover
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VC GTS

14 Kwi 2016, 11:45

Nie ma czegoś takiego jak cześciowe zaślepienie EGR - jeżeli samoczynnie czy też za sprawą użytkownika EGR zatrzyma się w pozycji niedomkniętej, to właśnie będzie wywalał błędy, a dalszym okresie silnik może przejść w tryb awaryjny i będzie jazda do 50 km/h max. Zaślepką wywołasz podobny efekt, także jak chcesz to zrobić prawidłowo i bez reperkusji to załóż zaślepkę i jedź do dobrego tunera - wyłaczy ci EGR w komputerze za max 300 zł.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

14 Kwi 2016, 12:10

No jak sa zaslepki z dziurami przeciez i one nie wywoluja bledu.
BenDover
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VC GTS

14 Kwi 2016, 12:21

Skoro wiesz lepiej, to nie pytaj nikogo tylko zakładaj i się przekonasz.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

14 Kwi 2016, 12:31

Nie wiem lepiej tylko czytalem na ten temat i te zaslepki podobno blokuja znaczaco przeplywa spalin w egr aby dac wymierny efekt ale jednoczesnie przepuszczaja tyle ze nie ma bledu. Jestes 1 glosem ktory widze i twierdzi ze one powoduja blad kompa. Fakt ze to co czytalem dotyczylo glownie mondeo dlatego zalozylem temat nt. mojego auta. Jesli faktycznie bedzie jak twierdzisz to zaslepke zdejme i skasuje sobie blad wiec ryzykuje 25zl za zadlepke i 30 minut swojego czasu.
BenDover
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VC GTS

14 Kwi 2016, 12:53

Zastanówmy się - jeżeli zaślepka powoduje, że otwór przelotu jest tylko że mniejszy, to czy ten mniejszy otwór zarośnie sadzą wolniej niż oryginalny pełny przelot ? Nie, niewątpliwie zarośnie szybciej. Tak więc moim zdaniem zaślepka/półzaślepka to tylko częściowe załatwienie sprawy. Jeżeli chcesz mieć spokój na dobre, to zrób to jak trzeba wraz z wyłączeniem EGR z systemie, chyba że ci nie zależy i lubisz sobie brudzić ręce, to nie ma problemu :)
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    TOYOTA GAZOO Racing Trophy w Europie
    TOYOTA GAZOO Racing Trophy to nowe zawody dla właścicieli tylnonapędowego coupe GT86 w wersjach rajdowych i wyścigowych, wyprodukowanych przez TOYOTA Motorsport GmbH (TMG). Mieszcząca się w Kolonii firma jest m.in. siedzibą ...
    BMW Concept Study CS1 2002
    Koncepcyjne BMW Concept Study CS1 przedstawia wizję przyszłego "niewielkiego" modelu BMW. Elementem determinującym styl tego czteromiejscowego studyjnego kabrioletu jest swoista więź tworzona przez eleganckie i lekkie nadwozie ...

14 Kwi 2016, 12:56

Jak taka zaslepka nie przyniesie zadnej poprawy tylko problemy to na pewno ja wywale i pewnie zrobie chip z wylaczeniem egr.
BenDover
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VC GTS

14 Kwi 2016, 12:58

Gdybym ja miał problem z EGRem, to pojechałbym do tunera, żeby w ogóle odciął go w systemie i założyłbym zaślepienie całkowite.
Anjin
Zaawansowany
 
Posty: 534
Auto: Peugeot

17 Kwi 2016, 14:05

No i po robocie, w zasadzie zrobiłem to w piątek ale nie miałem okazji się przejechać autem, dopiero dziś. Zajęło mi to 20 minut, błędu nie ma. Turbo dziura niestety jak była tak jest, ewentualnie zmniejszyła się z poziomu tragicznego na żenujący więc chip mnie chyba nie ominie. Za to na zimnym silniku zawsze miałem nierówne obroty i to zniknęło więc problem naprawiłem tylko nie ten co chciałem :) No i teraz przynajmniej cały syf z EGRu będzie mi się zbierał na tej zaślepce której demontaż zajmuje 15-20 minut i łatwo się ją czyści zamiast w kolektorze któego demontaż zajmuje pół dnia.
BenDover
Nowicjusz
 
Posty: 29
Auto: VC GTS