Czujnik spalania stukowego g61 - Audi A6 C6 2.4BDW

06 Mar 2023, 08:38

Witam . Mam problem z następującymi błędami i stąd moje pytanie . Czy czujnik spalania stukowego jest do wymiany czy szukać przyczyny gdzie indziej ? Macie jakieś metody na sprawdzenie jego sprawności ? Dodam ze silnik klekocz a jak raz usunąłem błędy to przestał klekotać i w momencie powrócenia błędu spalania stukowego zaczą na nowo klekotać dziś jak usunąłem błędy to klekocze mimo wszystko dalej . Kolejne pytanie co z katalizatorami do wymiany ? Czy tez jest jakieś wyjście ? Bardzo proszę o pomoc chcę wiedzieć na czym stoję zanim oddam do mechaników .

[Aby pobrać załącznik musisz być zalogowany na forum » zaloguj się]

Cygi123
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Mar 2023, 09:57

Widzę ze masz tam błędy zaczynając od: P0327 kody/obdii/1668-p0327/ tu masz podane przykłady problemów i ewentualnego rozwiązania. Ogólnie warto sprawdzić podłączenie czujnika, wiązkę przewodów która do niego idzie czy gdzieś nie widać uszkodzeń, wyczyścić złącze wtyczki.

Błąd P0420 dotyczy wydajności katalizatora ale w tym przypadku może być spowodowany nieprawidłowym spalaniem więc to bym odłożył na później.

Błąd P0430 również dotyczy wydajności związanej z katalizatorem.

Błąd P2414 dotyczy grzałki sondy lambda i tu warto by było sprawdzić okablowanie i samą grzałkę czy jest sprawna.

Błąd P1423 tu mamy do czynienia z wykryciem niewystarczającego przepływu powietrza w układzie recyrkulacji spalin i pompy wtórnego powietrza. warto tu zatem na początek sprawdzić wszystkie rurki i ich szczelność.

Błąd P2337 mówi że spalanie stukowe zostało wykryte na drugim cylindrze i od tego bym zaczął :wink:

Widzę, że silnik to 2.4 V6 więc zacznij od sprawdzenia świec (kiedy były wymieniane?) w jakim są stanie następnie kable i cewki bo tu chyba są dwie każda ze sterowaniem trzech cylindrów.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

06 Mar 2023, 10:09

Witam . Tutaj każda świecą ma swoją cewkę . Świece za mojej kadencji wymieniane nie były a ja zrobiłem tym autem już prawie 30 tys. km świece uszkodzoną poznam . Ale fajkę i cewkę ? Jakiś sposób?
Cygi123
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Mar 2023, 10:48

Cygi123 napisał(a): Tutaj każda świecą ma swoją cewkę
Ok.
Cygi123 napisał(a):Świece za mojej kadencji wymieniane nie były a ja zrobiłem tym autem już prawie 30 tys. km świece uszkodzoną poznam
Nie masz co poznawać tylko zamów od razu komplet nowych nie ma sensu ich sprawdzać po takim przebiegu i ponownie zakładać bo mogą mieć i z 50tkm najechane. Od tego zacznij skasuj błędy i zobacz czy problem pojawi się ponownie.

Jak wykręcisz świec to wrzuć ich zdjęcie i najlepiej oznacz sobie wszystkie wykręcone świece numerami cylindrów. Będzie łatwiej je porównać.

jak dalej będzie problem z drugim cylindrem to wtedy można zamienić miejscami cewki skoro są osobne na każdym cylindrze itd. Jednak najpierw zamów świece i je wymień.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 9774
Zdjęcia: 34

06 Mar 2023, 10:51

Tak jest! Zmowione dziś odbieram . Dziękuje za pomoc :ok:
Cygi123
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Mar 2023, 18:29

Witam czy to może być przez to ze gniazdo świecy oraz cewka pływała w oleju ? Świece wymienione, gniazda wyczyszczone przejechane 15 km i błędy takie .
Cygi123
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Mar 2023, 20:33

Zapytam . Masz tam LPG ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna

06 Mar 2023, 20:33

Tak mam lpg .
Cygi123
Nowicjusz
 
Posty: 5

06 Mar 2023, 20:49

A wiesz dlaczego zapytałem ? Bo nie masz benzyny w zbiorniku . Błąd za mało paliwa . A jakież to typowe :mrgreen: Nie ma wachy więc testy , odczyty błędów na LPG ?? Tak ? A na benzynie , na paliwie podstawowym ? Testowałeś ?
Nie odpowiadam na problemy na PW
bonifacy
Stały forumowicz
 
Posty: 4729
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 01 01 1981
Auto: Fabia II , Fabia II
Silnik: 1,4 CGGB , 1,4 BXW
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Kombi
Skrzynia biegów: Manualna