Czy klimatyzacja działa ?

01 Kwi 2017, 14:43

Witam,

jakiś czas temu kupiłem samochód więc w zimie nie interesowałem się klimatyzacją. Teraz w cieplejsze dni testowałem. Wciskam przycisk klimy temperatura najniższa słyszę jakiś stuk za każdym razem i leci letnie powietrze. Przekręcając na ciepłe leci od razu gorące.

Niestety nie znam się na klimatyzacji czy jest opcja sprawdzić bez serwisu czy jest zepsuta czy po prostu trzeba napełnić?
Laik90
Początkujący

Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 02 04 2009
Przebieg/rok: 13tys. km
Auto: Opel Astra H
Silnik: 1.6 TWINPORT 105 KM
Paliwo: Benzyna + LPG
Typ: Hatchback
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2005

01 Kwi 2017, 21:02

Laik90 napisał(a):Niestety nie znam się na klimatyzacji czy jest opcja sprawdzić bez serwisu czy jest zepsuta czy po prostu trzeba napełnić?
To jest klimatyzacja manualna czy automatyczna (klimatronic)?

Każdą klimatyzację jak włączasz powinieneś usłyszeć cyknięcie i lekki spadek obrotów przy załączeniu sprężarki. Załącza się ona cyklicznie i nie pracuje cały czas.

Jak sprawdzić? W pierwszej kolejności posłuchać czy sprężarka załącza się. Następnie ustawiasz temperaturę na najniższą wartość i przy włączonej klimatyzacji z nawiewów powinno lecieć powietrze o temperaturze około 5 stopni przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni po około 5-7 minutach od włączenia na wolnych obrotach.

Jak nie robiłeś serwisu klimatyzacji po kupnie to proponuję to zrobić w pierwszej kolejności.
Kacper
Forumowicz VIP

Zdjęcia: 3348
Miejscowość: Warszawa - okolice
Prawo jazdy: 14 09 1997
Auto: Volvo S40
Silnik: 2.0 140KM
Typ: Sedan/Limuzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1999

02 Kwi 2017, 14:06

Kacper napisał(a):Każdą klimatyzację jak włączasz powinieneś usłyszeć cyknięcie i lekki spadek obrotów przy załączeniu sprężarki. Załącza się ona cyklicznie i nie pracuje cały czas.

No nie do końca - jak klima jest manualna, to sprężarka pracuje cały czas.