Kacper napisał(a):Każdą klimatyzację jak włączasz powinieneś usłyszeć cyknięcie i lekki spadek obrotów przy załączeniu sprężarki. Załącza się ona cyklicznie i nie pracuje cały czas.
No nie do końca - jak klima jest manualna, to sprężarka pracuje cały czas.
Jeżeli chodzi o klimatroniki, to nie wiem, czy we wszystkich jest tak samo - czy się różnią w sterowaniu - Ja w Jeepie mam climatronic, ale sprężarka pracuje cały czas. A temp. powietrza wylatującego z kratek jest regulowana przez elektryczne silniki klap w zespole nagrzewnicy oraz przez elektronicznie zmienianą siłę nadmuchu. W zimie zauważyłem, że po włączeniu silnika sprężarka włącza się na jakiś czas i po chwili się wyłącza, ale to akurat normalne. Dodam, że u kolegów jest tak samo. Ale to w Jeepach. Nie wiem jak w innych samochodach.
Kacper napisał(a):Jak sprawdzić? W pierwszej kolejności posłuchać czy sprężarka załącza się.
No tu też nie jest tak do końca, bo najprościej to poprostu zajrzeć pod maskę na sprzegło sprężarki - czy się kręci razem z kołem pasowym czy kręci się tylko samo koło pasowe. Z temperaturami też nie jest tak do końca, bo różne sprężarki mają różną wydajność. Do tego dochodzi ilość czynnika w układzie, a co za tym idzie ciśnienie w układzie. Wystarczy, że to ciśnienie będzie na tyle wysokie, że sprężarka będzie pracowała, ale będzie na tyle niskie, że nie będzie miała dobrej wydajności i temperatura powietrza wylatującego z kratek będzie inna. No i jeszcze jest kwestia siły nadmuchu z wentylatora nagrzewnicy.
A najprościej będzie w tym przypadku, jak się pojedzie do mechanika, który ma maszynę do nabijania klimy i sprawdzi szczelność układu i nabije czynnika tyle ile należy.
Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...