Czy to normalne przy ruszaniu w skrzyni automatycznej?

06 Mar 2021, 17:36

Mam pytanie do osób użytkujących skrzynia automatyczne hydrauliczne. Jak ruszam całym prawie od zera, to tak jak by nie puszczało sprzegło od początku tylko po chwili obróci oponami. Czy to normalne w skrzyni automatycznej, że jest opóżnienie takie, czy coś jest z e sprzęgłem. Poprzednio miałem passata i tam było zwalone sprzęgło ale przeciągało masakrycznie więc nie mam porównania. Biegi zmienia elegancko i nie przeciąga przy zmianie, redukuje też ok. Tyko przy takim dynamicznym ruszenie jest takie odczucie,że puszcza sprzęgło po chwili i nie wiem czy tak ma być czy nie.
MATRIX266
Początkujący
 
Posty: 98
Zdjęcia: 0
Prawo jazdy: 17 02 1987
Auto: VW

07 Mar 2021, 10:31

Moim zdaniem to normalne przy tych automatach jest takie lekkie opóźnienie. Chodzi o to by nie było szarpnięcia. Puszczasz szybko hamulec a samochód nie szarpie tylko sobie ładnie powoli rusza. Dlatego przy dynamicznym ruszeniu jak szybko puszczasz hamulec i mono wciskasz gaz odczujesz taką spóźniona reakcję na gaz.
MATRIX266 napisał(a):Biegi zmienia elegancko i nie przeciąga przy zmianie, redukuje też ok. Tyko przy takim dynamicznym ruszenie jest takie odczucie,że puszcza sprzęgło po chwili i nie wiem czy tak ma być czy nie
Wydaje mi się że nie masz się czym martwić skoro to klasyczna skrzynia hydrauliczna ze sprzęgłem hydrokinetycznym.
Rokiko
Forumowicz VIP
 
Posty: 10198
Zdjęcia: 35
  • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

    Wady i zalety opon całorocznych / wielosezonowych
    Widzę, że trend kupowania opon tego typu utrzymuje się i z roku na rok coraz więcej kierowców decyduje się na takie opony. Postanowiłem dodać taki temat w którym każdy może napisać własne zdanie odnośnie wyboru ...
    MORPHOZ - dane techniczne samochodu koncepcyjnego
    Samochód koncepcyjny Renault MORPHOZ z nadwoziem o długości 4,40 lub 4,80 m (w zależności od wersji) przy szerokości 2 m i wysokości 1,55 m to crossover z napiętymi i zmysłowymi liniami nadwozia. Jego stylistyka łączy ...