Daewoo Nubira 2 1999

29 Sie 2009, 23:39

Witam,

Mój problem wygląda następująco:

Gdy zapalę silnik, czuje drgania które są większe niż zawsze na kierownicy. Wrzucam bieg, i jak niedawno jeszcze mogłem bez problemu na samym sprzęgle wyjechać z parkingu, tak teraz czuje że ma duże opory, tak jak gdybym nie opuścił do końca ręcznego hamulca.
Następnym razem otworzyłem maskę, zapaliłem i zauważyłem ze silnik się trzęsie, wcześniej tego nie było (nie w takim stopniu). Nie wiem czy to ma jakiś związek ale strasznie tez ostatnio ubywa dużo płynu chłodzącego z chłodnicy.

Bardzo proszę o jakieś porady.
OczkO
Nowicjusz
Awatar użytkownika
 
Posty: 32
  • 30 Sie 2009, 09:04

    Patrzyłeś czy silnik się nie grzeje? :wink:
    pozdro ^^
    Miszak
    Nowicjusz
     
    Posty: 48
    Miejscowość: WWY

    30 Sie 2009, 09:52

    Zobacz na dym z rury,powinien być jasny i obfity ,jeśli tak jest a wycieku na zewnątrz nie ma to uszczelka pod głowicą albo głowica pęknięta.
    PhantomASA1
    Forumowicz VIP
     
    Posty: 8623
    Zdjęcia: 3
    Miejscowość: Z prawdy :)

    30 Sie 2009, 15:50

    Miszak napisał(a):Patrzyłeś czy silnik się nie grzeje? :wink:


    jesli chodzi o wskazowke temperatury na desce rozdzielczej to bez zmian

    a dymu obfitego tez nie ma
    OczkO
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 32

    30 Sie 2009, 21:58

    A jakie są wolne obroty?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    30 Sie 2009, 22:55

    MotoAlbercik napisał(a):A jakie są wolne obroty?


    okolo 1500 moze 1200
    OczkO
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 32
    • Ciekawe publikacje motoryzacyjne

      Schyłek ery diesla to już tylko kwestia czasu
      Może się wydawać, że blisko połowa samochodów użytkowanych przez Polaków to auta z silnikiem Diesla. Ich liczba jest jednak niższa niż sądzi wielu zmotoryzowanych – a co więcej, systematycznie spada. Samochody ...
      Renault EZ-ULTIMO to samochód autonomiczny
      Warszawa posłużyła jako sceneria do dla filmu promocyjnego oraz realizacji sesji zdjęciowej najnowszego samochodu autonomicznego Renault EZ-ULTIMO, oficjalnie pokazanego po raz pierwszy na Salonie Samochodowym w Paryżu. W ...

    31 Sie 2009, 02:44

    PhantomASA1 napisał(a):Zobacz na dym z rury,powinien być jasny i obfity ,jeśli tak jest a wycieku na zewnątrz nie ma to uszczelka pod głowicą albo głowica pęknięta.


    a nie lepiej sprawdzic na bagnecie czy nie ma "bąbli" w oleju? lub czy pod korkiem wlewu oleju jest masło?

    OczkO, sprawdź świece i przewody WN. Czasami u siebie w roverku miewam to samo.
    hans_ptk
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Miejscowość: Toruń

    31 Sie 2009, 09:16

    x2, Sprawdź przewody WN, nie może cię "kopnąć". Jeśli tak się dzieje to znaczy że przewody do wymiany, poza tym odepnij je i zobacz jak wyglądają miejsca połączenia, czy nie są okopcone, z nalotem lub po prostu spalone.
    karlone
    Zaawansowany
     
    Posty: 675
    Miejscowość: Śląsk

    31 Sie 2009, 10:34

    przepraszam was najmocniej ale dzis sie przyjrzalem wolnym obrotom i wynosza one 950-1000

    na bagnecie bąbli niema, olej jest ciemno brazowy, w miare gesty, ale raczej do masla mu daleko
    OczkO
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 32

    31 Sie 2009, 12:17

    Gęstość to zależy od tego jaki olej lejesz i jak długo na nim jeździsz :P a obroty 950 - 1000 są jak najbardziej normalne...
    hans_ptk
    Nowicjusz
     
    Posty: 33
    Miejscowość: Toruń

    31 Sie 2009, 13:01

    A czy te obroty są stabilne,czy lekko falują?
    Odpuść dzisiaj, nie spiesz się na cmentarz i nie zabieraj tam innych...
    MotoAlbercik
    Moderator
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 20285
    Zdjęcia: 1212
    Miejscowość: Tychy
    Auto: Jeep Grand Cherokee WJ QD HQ
    Silnik: 4,7 ccm3 253 KM
    Paliwo: Benzyna + LPG
    Typ: Terenowy
    Skrzynia biegów: Automatyczna
    Rok produkcji: 2000

    31 Sie 2009, 20:59

    MotoAlbercik napisał(a):A czy te obroty są stabilne,czy lekko falują?


    obroty sa stale

    olej polsyntetyczny
    OczkO
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 32

    31 Sie 2009, 23:08

    A duzo ubywa tego plynu chlodniczego?
    W Krwi benzyna, zamiast Serca turbina
    dawidbn
    Zaawansowany
     
    Posty: 777
    Miejscowość: Koszalin

    02 Wrz 2009, 22:18

    okazalo sie ze uszczelka w glowicy do wymiany, dlatego tez uchodzilo tego plynu chlodniczego przez co silnik sie trzasl na poczatku

    [ Dodano: Pią Wrz 04, 2009 19:24 ]
    wymienil ja, jeszcze przed tym prosilem o wymiane rozrzadu bo juz ma swoj przebieg. Narazie auta jeszcze nie dostalem bo po tym cos z nim jest nie tak, otoz teraz nie ma stalych obrotow, bo skacze na wolnym biegu 700-900. Jak badal spaliny wyniklo mu ze caly czas jest na ssaniu, wiec pali jak lokomotywa. Mam nadzieje ze naprawi to...
    OczkO
    Nowicjusz
    Awatar użytkownika
     
    Posty: 32