Audi A4 w wersji B8/8K Lift 2.0 TDI multitronic (150 KM) to samochód osobowy z nadwoziem typu kombi produkowany w latach od 2011 do 2016 roku. Model ten otrzymał czterocylindrowy silnik diesla o pojemności skokowej 1968 cm³ (2L) osiągający maksymalną moc 150 KM i maksymalny moment obrotowy na poziomie 320 Nm. Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów CVT która przenosi napęd na przednie koła. Taka konfiguracja zapewnia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie 9.5 sekundy oraz pozwala osiągnąć maksymalną prędkość wynoszącą 200 km/h. Średnie spalanie przy normalnej jeździe miasto/trasa w proporcjach 50/50 nie powinno przekroczyć 4.9 l/100km, a zbiornik paliwa o pojemności 65 litrów powinien wystarczyć na przejechanie w takich warunkach około 1327 km.
We wnętrzu opisywanego modelu znajdziemy cztery miejsca dla pasażerów i jedno miejsce przeznaczone dla kierowcy czyli mamy auto 5 osobowe. Nadwozie prezentowanego modelu ma długość całkowitą 4699 mm, jest szerokie na 1826 mm, a wysokość jego jest równa 1436 mm. Rozstaw osi na poziomie 2808 mm i większy jest zarezerwowany dla samochodów klasy wyższej-średniej i luksusowych limuzyn co pozwala na komfortowe dłuższe podróże i zapewnia wystarczającą ilość przestrzeni na nogi dla pasażerów podróżujących z tyłu tak aby czuli się komfortowo.
Poniżej prezentujemy wszystkie dane tego modelu.
Marka: Audi
Model: A4
Generacja: B8/8K Lift
Seria: Avant kombi 5-drzwi
Modyfikacja: 2.0 TDI multitronic (150 KM)
Rodzaj nadwozia: Kombi
Lata produkcji: 2011 - 2016
Liczba miejsc: 5
Wymiary i masa
Długość: 4699 [mm]
Szerokość: 1826 [mm]
Wysokość: 1436 [mm]
Rozstaw osi: 2808 [mm]
Rozstaw kół przednich: 1564 [mm]
Rozstaw kół tylnych: 1551 [mm]
Masa własna: 1650 [kg]
Maksymalna przestrzeń bagażowa: 1430 [litr]
Minimalna przestrzeń bagażowa: 490 [litr]
Ładowność: 530 [kg]
Masa całkowita: 2180 [kg]
Średnica zawracania: 11.50 [m]
Silnik
Typ silnika: Silnik o zapłonie samoczynnym (ZS) znany jako silnik wysokoprężny lub silnik Diesla
Pojemność silnika: 1968 [cm³]
Moc silnika: 110 [kW] | 150 [KM]
Maksymalne obroty: do 4 200 [obr/min]
Maksymalny moment obrotowy: 320 [Nm]
Rodzaj zasilania silnika: Common Rail
Układ cylindrów: Rzędowy (typu R)
Liczba cylindrów: 4
Rodzaj doładowania: Turbo
Liczba zaworów na cylinder: 4
Obroty maksymalnego momentu obrotowego: od 1 750 do 2 500 [obr/min]
Chłodnica powietrza doładowującego: Intercooler
Rodzaj paliwa: B7, B10, XTL, ON - olej napędowy
Skrzynia biegów i napęd
Typ skrzyni biegów: Automatyczna bezstopniowa skrzynia biegów CVT
Rodzaj napędu: Przedni
Spalanie i osiągi
Spalanie - cykl miejski: 5.60 [l/100km]
Spalanie (średnie) - cykl mieszany: 4.90 [l/100km]
Spalanie - cykl pozamiejski: 4.50 [l/100km]
Przyspieszenie od 0 do 100 km/h: 9.5 [s]
Zasięg: od 1 160 do 1 440 [km]
Norma ekologiczna EURO: EURO V
Pojemność zbiornika paliwa: 65 [litr]
Prędkość maksymalna: 200 [km/h]
Układ hamulcowy i zawieszenie
Hamulce przednie: Wentylowane tarcze hamulcowe
Hamulce tylne: Hamulce tarczowe
Zawieszenie przednie: Niezależne, Wielowahaczowe
Zawieszenie tylne: Niezależne, Wielowahaczowe